تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هاشمی رفسنجانی: دوران سرکوب و تحمیل پایان یافته‌است

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران پیشین ایران گفت که «حکومت‌ها در دنیای امروز به دنبال اقناع افکار عمومی هستند و دوران سرکوب و تحمیل پایان یافته‌است.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت که هنوز به راه حل‌های ارائه شده در نماز جمعه برای برون‌رفت از وضعیت فعلی معتقد است.


هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیر ماه سال گذشته، پیشنهاد آزادی زندانیان، فراهم کردن فضای آزاد برای اظهار نظر مخالفان و دلجویی از آسیب‌دیدگان را داده بود که منجر به برانگیخته شدن خشم محافظه‌کاران شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار امروز (دوشنبه) خود قانون اساسی را «مهم‌ترین محور برای حرکت نیروهای انقلاب» عنوان کرد و گفت «اجرای صحیح قانون اساسی و توجه به خواسته‌های مردم می‌تواند استحکام‌بخش نظام جمهوری اسلامی باشد.»

وی در ادامه خواستار شد تا «شرایط به نحوی فراهم شود تا همگان احساس کنند در نحوه اداره کشور سهیم هستند.
امروز سطح آگاهی مردم در دنیای جدید بسیار وسیع‌تر از گذشته شده و ارتباطات عامل مهمی برای همدلی و وحدت است.»

هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیر ماه سال گذشته، پیشنهاد آزادی زندانیان و فراهم کردن فضای آزاد برای اظهار نظر مخالفان را داده بود

از زمان ایراد خطبه نماز جمعه ۲۶ تیر ماه، حملات علیه رئیس مجلس خبرگان، افزایش یافته‌است، به طوری که آیت‌الله علی خامنه‌ای در چندین سخنرانی، بدون اشاره به نام وی، از موضع‌گیری و عملکرد هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات انتقاد کرد.

هاشمی رفسنجانی در آن خطبه در مورد خانواده‌های آسیب‌دیده از سرکوب‌های نیروهای حکومتی گفته‌بود که این خانواده‌ها «دلشان برای کشورشان می‌سوزد» و خواستار شده‌بود تا «ناراحتی‌های پیش‌آمده، به گونه‌ای ترمیم و دلجویی شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایران امروز:
نبرد سنت(استبداد) با مدرنیته(دموکراسی)

-- بدون نام ، May 10, 2010

این بابا باز چرتش پاره شد و زر زد!!!
دوران حکومت عمامه و استبداد دینی تمام شده موسیو ایت الله!!

-- Nam ، May 10, 2010

باز این حرف زد! مگر سرکوب و تحمیل به دهه 60 و دوره ریاست جمهوری رفسنجانی محدود میشود؟!

-- baabak.arian ، May 10, 2010

ایران امروز در حقیقت هماوردی ایرانیت و انسانیت است از یک طرف شناعت و خونخواری و آدمخواری اسلام ناب محمد است از طرف دیگر! زنان و مردان ایرانی باید بدانند که تا این دین و تا این ایمان که بنیانش و بنیادش بر خون و کشتار و کشتن و کشته شدن است استوار است وضعیتش بهتر از این نمی شود! مردم بدانید و آگاه باشید بفهمید سخن رفسنجانی را نیز، تحلیل کنید او می گوید که زمان این کارها گذشته، یعنی تا دیروز مردم ایران خر بوده الند و او و روحانیت سوارشان بوده حالا باید اندکی ماجرا را بازبینی کرد! مردم ایران باید اسلام را برای همیشه رها کند، اسلام دین برده داری ست، اسلام دین زورگویی ست، اسلام دین تهاجم است، اسلام دین ضد زن است، شما را بخدا حتا سری به سایتهای اصلاحطلبان خارج از کشور بزنید، حالا داخل پیش کش، یک زن آراسته را نمی بینید، اینان زنانشان را فقط برای رختخواب می خواهند، اینان ریاکارانه زنان را پوشیده می خواهند برای زنان، اما در واقع زنان سفره آنهایند آنها هر گاه که طمع کنند آن سفره را ـ بخوانید چادر را ـ باز می کنند و از آن سو استفاده می کنند. همین آقایان اصلاحطلب که حالا رفته اند و در جرس و مرس و مرض می نویسند، و در لندن و پاریس و شیکاگه می روند و می آیند همچنان زنانشان را در بقچه بسته بندی کرده اند. دوستی که از واشنگتن تلفن کرده بود از ویزیر سابقی سخن می گفت که دم از فرهنگ و دم از شعور و ادبیات شعر می زند و برای شاعران خطابه می نویسد ولی در عین حال زنش همچنان در آن چادر خجالت از زن بودن پنهان است! این دین مغز استخوان ما را متعفن کرده است! کثافاتش و صفاتش یکی ست! و آن فساد روی زمین است! هر آخوند هر روحانی هزار و چهارصد سال است که کانون فساد است! بنا بر این حیله ی هاشمی را بیزید در چاه جمکران و شاید هم چاه جهل جماران و یک سطل آب هم پیروش کنید!

-- یک زن از تهران ، May 10, 2010

ایشان موذی هستند و اهل دروغ
حرفش با اعمالش یکی نیست.

-- mohamad payravan ، May 11, 2010

جدٌاً که حضرت آیت اله انتصابی با این سخنان... منت گذاشتند بر ملت ایران و مردم جهان!

به خاطر همین حلم اسلامی امثال ایشان است که به زودی کلیه جهانیان گروه گروه اسلام خواهند آورد.

فبتارک الله!

-- زی‌زی گولو ، May 11, 2010

زنده باد آزادي برابري و صلح
پاينده باد ايران
درود بر موسوي و كروبي

-- ? ، May 11, 2010

سوالی دارم از خواننده "یک زن از تهران" فکر نمیکنید با گفتن :همین آقایان اصلاحطلب که حالا رفته اند و در جرس و مرس و مرض می نویسند، و در لندن و پاریس و شیکاگو می روند و می آیند همچنان زنانشان را در بقچه بسته بندی کرده اند.
به شعور همان زنها توهین میکنید؟ این حرف به این معنا است که از نظر جنابعالی این زنها انسان هایی فاقد شعور و عدم توانایی برای تصمیم هستند. اگر زنی به هر دلیلی و با میل خودش میخواهد حجاب داشته باشد یا نداشته باشد نه خامنه ای میتواند به زور حجاب بر سرش کند و نه ورژن ان وری خامنه ای و امثال جنابعالی میتوانید به زور لختش کنید. شما را به خدا در مبارزه با رژیم از ان ور پشت بام نیفتید. امیدوارم روزی بیایید که حجاب امری شخصی باشد و هر کس بتواند به دلخواهش در باره ان تصمیم بگیرید و با داشتن و نداشتنش از سوی تند روان بر چسب نفهمی نخورد.

-- تهرانی ، May 11, 2010

مرگ بر روحانیت را فراموش نکنید، شاید با این شعار روحانیتی که قرنها ست مفت از ما می خورد بخود آید!
مرگ بر حکومت نامردان

-- بدون نام ، May 11, 2010

كامنت هاي فوق را بخوانيد تا ببينيد كه آينده مردم ايران چه خواهد بود، آينده اي مبتني بر نفرت از هر دين و آييني و يكسره تعصب و جهل
اي كاش مي شد ايراني بودنم را از تاريخ حذف كنم

-- امير ، May 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)