تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نیروی دریایی ایران رزمایش برگزار می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ایران اعلام کرد که رزمایش دریایی «ولایت ۸۹ » در خلیج فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب‌الله سیاری با اعلام این خبر افزود که این رزمایش، منطقه‌ای به وسعت ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع، از تنگه هرمز تا سواحل پاکستان و هندوستان را در برخواهد گرفت.


فرمانده نیروی دریایی، تفاوت این رزمایش با دیگر رزمایش‌های انجام‌‌شده توسط نیروی دریایی را در «راهبردی ‌بودن» و انجام آن در «آب‌های آزاد» دانست.

وی از جمله اهداف این رزمایش را «تامين امنيت دريايی، مقابله با تهديدهای زيست‌محيطی و تروريسم دريايی» عنوان کرد و گفت تجهیزات نیروی دریایی از جمله ناوشکن جماران، در این رزمایش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.


آقای سیاری در بخش دیگری از اظهاراتش به ناوهای هواپیمابر آمریکا در دریای عمان اشاره کرد و گفت که یک هواپیمای نیروی دریایی ارتش «با شناسایی کامل ناو هواپیمابر آمریکایی، تعداد زیادی عکس از آن گرفته است.»

چند روز پیش از این نیز خبرگزاری‌ها از پرواز یک هواپیماى گشتى ایران بر فراز ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریاى عمان خبر دادند.

فرمانده نیروی دریایی در ادامه به ساخت بنادر اقیانوسی در مناطق جاسک و کنارک اشاره کرد و گفت که «کار عمرانی آن‌ها در حال انجام است.»

برقراری امنیت در سواحل جنوبی
مسعود جزایری، معاونت فرهنگی و دفاعی ستاد كل نيروهای مسلح نیز با اشاره به رزمایش نیروی دریایی در سواحل جنوبی کشور گفته که ایران و سایر کشورهای خلیج فارس و دریای عمان «قدرت برقراری امنیت و ایجاد محیطی پایدار در این منطقه را دارند.»

آقای جزایری اضافه کرد: «دوستان ما در آب‌های آزاد باید بتوانند با آرامش به داد و ستد بپردازند، اما برخی رژیم‌های سلطه‌گر، این امر را برخلاف منافع خود می‌دانند.»

وی همچنین اظهار داشت: «همراهی‌نکردن با کشورهای سلطه‌گر، شرط اصلی پایداری در منطقه است.»

جزایری در مورد رزمایش نیروی دریای گفت که در مرحله دوم این رزمایش، «پهنه‌های گسترده و پراکنده» مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)