تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مجاهدین: کارگران زندانی را آزاد کنید

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اعلام حمایت از فعالیت قانونمند تشکل‌های کارگری در ایران، خواستار آزادی «بی‌قید و شرط» فعالان و نمایندگان جامعه کارگری از زندان شد.

سازمان مجاهدین در بیانیه خود آورده که «مشکلات فراوان و نگران‌کننده» کارگران، ناشی از «بی‌توجهی و پنهان‌کاری جریان حاکم» نسبت به این قشر از جامعه است.


در ادامه بیانیه سازمان مجاهدین آمده که سیاست‌های اصل ۴۴ و «واگذاری بنگاه‌های اقتصادی کشور به نهادهای شبه‌دولتی و نظامی»، دولت را به «کارفرمایی بزرگ» تبدیل کرده است.

سازمان مجاهدین، سیاست‌های دولت را «غلط و ستیزه‌جویانه» خوانده و افزوده است که چنین سیاست‌هایی، موجب «قطع همکاری‌ اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته» و «توفیق نیافتن در جذب سرمایه‌های خارجی» شده است.

«حل مشکلات اقتصادی کشور، جز از طریق شکل‌گیری نهادها و تشکل‌های صنفی کارگران و به رسمیت شناختن و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیمات امکان‌پذیر نیست»

در بخش دیگری از این بیانیه، نسبت به «دیدگاه اقتدارگرایانه و آزادی‌ستیز» دولت و همچنین «رویکردهای امنیتی در مقابل اعتراض‌های کارگری» انتقاد شده است.

سازمان مجاهدین در ادامه، «بازداشت، اخراج و محکومیت‌های طولانی‌مدت برای فعالان کارگری»، «انحلال نهادهای صنفی کارگری مستقل» و «تلاش برای تشکیل نهاد‌های صنفی کارگری وابسته به دولت» را محکوم کرده است.

در حال حاضر تعدادی از فعالان کارگری در ایران در زندان به سر می‌برند. منصور اسانلو و علی نجاتی، دوتن از این فعالان هستند.

سازمان مجاهدین، سیاست‌های دولت را «غلط و ستیزه‌جویانه» خوانده و افزوده است که چنین سیاست‌هایی، موجب «قطع همکاری‌ اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته» شده است

سازمان مجاهدین در عین حال، یکی از راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی کشور را «استفاده از تجارب و نظرات کارشناسانه‌ جامعه کارگری» دانسته است.

آن‌طور که این سازمان اعلام کرده است، این امر «جز از طریق شکل‌گیری نهادها و تشکل‌های صنفی اقشار مذکور و به رسمیت شناختن و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیمات امکان‌پذیر نیست.»

پیش‌تر ۱۰ تشکل کارگری در ایران، با صدور قطعنامه‌ای، خواسته‌های خود را در ۱۵ بند منتشر کردند.

روز گذشته (شنبه) و هم‌زمان با روز جهانی کارگر، در نقاط مختلفی از ایران مراسم گرامی‌داشت این روز برگزار شد که به درگیری نیروهای امنیتی با برخی معترضان و بازداشت تعدادی از شرکت‌کنندگان انجامید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ham kargar kosh va ham kargar doost?

-- بدون نام ، May 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)