تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آزادی مشروط خبرنگار صدا و سیما در ایتالیا

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، ایتالیا حمید معصومی‌نژاد خبرنگار صدا و سیما که به اتهام «قاچاق اسلحه» دستگیر شده را به طور مشروط آزاد کرده‌است.
بنا بر این گزارش، محمدشریف ملک‌زاده، دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، این خبر را امروز پنج‌شنبه گزارش کرده‌است.

محمدشریف ملک‌زاده در این پیوند به خبرنگاران گفته‌است:
«با پی‌گیری‌های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و مرکز حقوق بین‌المللی نهاد ریاست جمهوری و هماهنگی‌های وزارت امور خارجه آزادی حمید معصومی‌نژاد از زندان صورت گرفت.»

گزارش پلیس ایتالیا از عملیات دستگیری حمید معصومی‌نژاد و «هم‌دستانش»:

وی از زمان یا شرایط این آزادی اطلاعاتی به‌دست نداد ولی رسانه‌های ایران هفته گذشته گزارش دادند که محکومیت زندان وی ممکن است به حبس خانگی تبدیل شود.

حمید معصومی‌نژاد در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ با کارت معتبر خبرنگاری در تورن در شمال غربی ایتالیا دستگیر شد. اتهام وی «قاچاق سلاح به ایران» به‌ویژه «موشک‌های ضد تانک و مواد منفجره» ذکر شده‌است.
در پی این دستگیری، تهران، آلبرتو برادانینی، سفیر ایتالیا در ایران را فراخواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرهنگ دوم، وینچنزو آندرئونه از بخش پلیس مالی ایتالیا که رهبری عملیات بازداشت (موسوم به عملیات تک‌تیرانداز) را بر عهده داشته‌است می‌گوید که حمید معصومی‌نژاد و «هم‌دستانش» قصد داشتند «شمار بسیار زیادی از موشک‌های ضد تانک و مواد منفجره را به ایران ارسال کنند.»

آرمانو اسپاتارو، دادستان اصلی ضد تروریستی ایتالیا به هنگام این بازداشت گفت که این سلاح‌ها پیش از ارسال به ایران به کشورهای سومی مانند بریتانیا، سوئیس و رومانی فرستاده شده‌اند و برخی دیگر نیز از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس و دبی به ایران ارسال شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)