تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انفجار در ایلام، دستگیری در سنندج

چند ساعت پس از انفجار یک خودروی مسافربری در ایلام که منجر به مرگ دست‌کم دو تن و زخمی شدن بیش از هشت نفر شد، وزیر کشور از دستگیری یک گروه «تروریستی» در سنندج خبر داد.

این انفجار صبح امروز سه‌شنبه در میدان امام شهر ایلام رخ داد که بر اثر آن، به تعدادی از ساختمان‌های محل وقوع انفجار، آسیب‌ جدی وارد شد.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر ایلام به خبرگزاری فارس گفت که تمام مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

«هیچ نشانه‌ای از اینکه این خودروی سواری، گازسوز بوده، وجود ندارد و علت انفجار نیز باید از طریق منابع امنیتی اعلام شود»

آقای محمدی افزود: «هیچ نشانه‌ای از اینکه این خودروی سواری، گازسوز بوده، وجود ندارد و علت انفجار نیز باید از طریق منابع امنیتی اعلام شود.»

۲۱ فروردین ماه نیز بر اثر انفجار بمبی، بخشی از دیوار زندان مرکزی ایلام تخریب شد و سه زندانی متواری شدند.

بر اثر این انفجار، دست‌کم ۱۹ نفر زخمی شدند و چند روز بعد مقام‌های امنیتی از دستگیری عوامل آن خبر دادند.

دستگیری یک گروه «تروریستی» در سنندج
در پیوند با این گزارش، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور، از دستگیری یک گروه «تروریستی» در سنندج از سوی ماموران وزارت اطلاعات خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای محمدنجار گفته که «این گروه، قصد عملیات خرابکارانه در کردستان و خارج از این استان را داشتند که پیش از هرگونه اقدامی، دستگیر شدند.»

به گفته وزیر کشور، این افراد از گروه‌های «افراطی وابسته به جریان‌های سلفی و وهابی» هستند.

وی افزود: «از این گروه، علاوه بر اسناد و مدارک وابستگی به گروه‌های مذهبی افراطی، مقدار قابل توجهی مهمات و سلاح نیز کشف شده است.»

محمدنجار اظهار داشت: «طی هفت ماه گذشته در استان کردستان، ۳۰ تروریست در قالب هفت گروه جداگانه، شناسایی و دستگیر شده‌اند که در میان آنها تنوع وابستگی به گروه‌های سلفی، وهابی، کومله و پژاک دیده می‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جمهوری اسلامی با این تبلیغات منفی میخواهد جو امنیتی را دوباره در کردستان حاکم کند. یادمان نرود که‌ ایران خود یکی از مهمترین کشورهای حامی تروریسم در عراق و افغانستان است. من خود در کردستان شاهد بوده ام که از گروههای جندالاسلام و جندالله حمایت میکرد و آنها را برای انجام کارهای تروریستی در کردستان عراق تجهیز میکرد. اما در مورد کومله، در تمام دوران مبارزاتی این حزب برای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه ایران بر ضد استبداد جمهوری اسلامی همیشه پرنسیپ مبارزاتی خود را نگهداشته و حتی یک مورد عملیات بمب گذاری و ... در هیچ کجای ایران انجام نداده است. مردم باید مواظب باشند که فریب این تبلیغات را نخورند.

-- سامان ، Apr 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)