تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آزمایش قایق‌های جدید در رزمایش دریایی سپاه

مرحله اول رزمایش دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که قرار است به مدت سه روز در خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شود امروز، پنج‌شنبه، انجام شد.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت در این رزمایش که «پیامبر اعظم-۵» نام دارد، تمامی تجهیزات، سامانه‌ها و توانمندی‌های موشکی، ارتباطاتی و سامانه‌های شناسایی استفاده خواهد شد.

سپاه پاسداران: قایق‌های فوق هوشمند «یا مهدی» به گونه‌ای طراحی شده‌است که مقابله با آن بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است

در این رزمایش سپاه پاسداران قایق‌های کوچک تندروی جدیدی به نام «یا مهدی» را نیز آزمایش کرد.
به نوشته خبرگزاری ایسنا، این قایق‌ها که مقامات سپاه پاسداران از آن‌ها به عنوان «فوق هوشمند» یاد کرده‌اند «با سرعت و قدرت تخریب بالا و حجم آتش بسیار زیاد توانایی پنهان شدن در برابر رادارهای پیشرفته» را دارند و «به گونه‌ای طراحی شده‌است که مقابله با آن بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است.»


سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه

این رزمایش توسط نیروی دریایی سپاه و با مشارکت نیروی زمینی و نیروی هوافضا برگزار می‌شود.
به گفته سردار سلامی، کمتر از یک سوم مجموعه یگان‌های رزمی نیروهای مختلف سپاه در این رزمایش شرکت دارند.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را نشان دادن نقش «غیرقابل انکار» ایران در امنیت این منطقه به جهان اعلام کرده است.

به گفته این فرمانده سپاه،‌ «این رزمایش نه تنها هیچ تهدیدی علیه کشورهای دوست نیست، بلکه رزمایش پیامبر اعظم-۵ نقطه آغازی است برای ایجاد ترکیبات امنیتی و دفاعی مشترک ما با کشورهای همسایه.»

«این رزمایش نه تنها هیچ تهدیدی علیه کشورهای دوست نیست، بلکه رزمایش پیامبر اعظم-۵ نقطه آغازی است برای ایجاد ترکیبات امنیتی و دفاعی مشترک ما با کشورهای همسایه»

سردار سلامی همچنین به دشمنان ایران هشدار داد که جمهوری اسلامی «دارای نیروها و توانمندی‌های دفاعی بسیار قوی» است و می‌تواند به «شکل نامحدود» از خود دفاع کند.

ایران طی دو سال گذشته، چندین رزمایش نظامی در خلیج فارس برگزار کرده که در آن‌ها موشک پیشرفته و سلاح سنگین نظامی رونمایی و آزمایش شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی، هدف از این آزمایش‌ها و مانور‌های موشکی و دریایی را نشان دادن توان دفاعی نیرو‌های نظامی خود اعلام کرده‌اند.

فرماندهان نظامی ایران همچنین تهدید کرده‌اند که در صورت حمله به این کشور، اقدام به بستن تنگه هرمز خواهند کرد. حدود ۴۰ درصد از محموله‌های نفتی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)