تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ایران: آمریکا بدنبال باج‌گیری هسته‌ای است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای، «تهدید» اتمی آمریکا علیه تهران را نوعی «باج‌گیری هسته‌ای» توصیف کرد.

محمد خزاعی در این نامه که روز گذشته (سه‌شنبه) برای دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال شده، آورده است: «اعضای سازمان ملل متحد نباید نسبت به چنین باج خواهی‌های هسته‌ای اغماض نموده یا آن را تحمل کنند.»


محمد خزاعی

آقای خزاعی در نامه خود، سیاست‌های هسته‌ای جدید آمریکا را تهدیدی «غیرانسانی و خلاف مقررات و تعهدات بین‌المللی» علیه ایران دانسته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «این‌گونه موضع‌گیری‌ها توسط مقامات آمریکائی، باردیگر بیانگر اتکاء دولت آمریکا به رویکرد نظامی به موضوعات مختلف است.»

دولت اوباما در استراتژی هسته‌ای جدید خود، اعلام کرده که آمریکا از سلاح هسته‌ای در برابر سایر کشور‌ها به غیر از ایران و کره‌شمالی استفاده نخواهد کرد.

این استراتژی هسته‌ای آمریکا، با واکنش تند مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است، به طوری که آیت‌الله علی خامنه‌ای، از دنیا خواسته در برابر «تهدیدات اتمی» ایالات متحده علیه ایران سکوت نکنند.

فرماندهان نظامی و دیگر مقام‌های سیاسی ایران نیز در روز‌های گذشته، با انتقاد از این سیاست آمریکا، به مقام‌های اسرائیل و ایالات متحده نسبت به شروع جنگ با تهران هشدار داده‌اند.

«این‌گونه موضع‌گیری‌ها توسط مقامات آمریکائی، باردیگر بیانگر اتکاء دولت آمریکا به رویکرد نظامی به موضوعات مختلف است»

۲۲۵ نماینده مجلس هم در بیانیه‌ای، از وزارت خارجه ایران خواستند‌ از آمریکا به خاطر «تهدید صلح و امنیت جهانی» به سازمان ملل شکایت کند.

خزاعی همچنین افزوده است که اعضای سازمان ملل، «شایسته است اقدامی قاطع برای امحای کامل کلیه سلاح‌های هسته‌ای، به عنوان تنها تضمین محکم علیه استفاده یا تهدید به استفاده از این تسلیحات، اتخاذ کنند.»

شکست در مذاکرات ایران با غرب در وین، بر سر نحوه تامین سوخت رآکتور اتمی تهران، منجر به افزایش تنش‌ها میان تهران و قدرت‌های جهانی شده است.

با شکست این مذاکرت، تلاش آمریکا و غرب برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده است. آمریکا امیدوار است این تحریم‌ها در هفته‌های آتی علیه جمهوری اسلامی اعمال شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شما خودتان پشت تمام ترورها و تمام باج گیری های جهان بوده اید. تلکه گیری چه از دختران و پسران خیابانی و چه از طریق صیغه و چه و چه جزو روزمره پنجگانه ی شماست. تمامی گروگانها لبنان و عراق و افغانستان و پاکستان را شما رهبری کرده اید. رهبری اصلا کارش همین است، شما بگفته ی خودتان از بدو حکومت اسلام ناب محمد تا کنون سیزده ملیون هشتصد هزار پرونده قضایی داشته اید. درصد بزرگی از این اشخاص زندانی شده اند، آنها همگی برای آزادی خود وثیقه پرداخت کرده اند. جالب که روی دیوار زندان اوین با خط بسیار درشت که از سه چهار کلیومتری هم قابل خواندن بود کسی نوشته بود : به امید روزی که هر ایرانی یک پرونده و هر متهمی یک وثیقه داشته باشد .
این است وضع خوب باج گیری شما . اضافه بر این بیت رهبری و سپاه پاسداران پنگاه و نفقه ده و پرداختگر تمام باجگیرها و تروریستهای جهان است.
قاآنی می گوید!
تا نشان سم اسبت گم کنند،
دست کم ای مرد ابله نعل را وارونه زن!
حالا حکایت شماست.
سبز باشید

-- بدون نام ، Apr 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)