تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: ایران تنها شانس اوباما است

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید نامه‌ای به باراک اوباما نوشته و معتقد است، ایران تنها «شانس» موفقیت رئیس جمهوری آمریکا است.

آقای احمدی‌نژاد که شامگاه سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، از آمریکا به عنوان کشوری که دارای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و مادی است، نام برد و اظهار داشت: «آمریکایی‌ها نفوذشان در عراق و افغانستان از بین رفته است.»


رئیس دولت دهم افزود که آمریکایی‌ها با «ایران مشکل دارند و می‌خواهند بر دنیا حاکم شوند و می‌بینند که ایران اجازه نمی‌دهد.»

وی در عین حال خطاب به مقام‌های کاخ سفید گفت: «بدون ایران، کسی نمی‌تواند بر خاورمیانه مسلط باشد و هر کس که ایران را داشته باشد، منطقه را دارد.»

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت که اوباما یک «شانس» بیشتر ندارد و آن هم ایران است.

به گفته وی، «اوباما برای ماندن در رأس حکومت و موفق شدن، یک شانس بیشتر ندارد و آن هم ایران است که بگوید من با ایران شروع به همکاری کردم و این را هم در عمل باید نشان دهد.»

رئیس دولت دهم همچنین اظهار داشت نامه‌ای به رئیس جمهوری آمریکا نوشته است که «اخبار این نامه به زودی منتشر» خواهد شد.

«اوباما برای ماندن در رأس حکومت و موفق شدن، یک شانس بیشتر ندارد و آن هم ایران است که بگوید من با ایران شروع به همکاری کردم و این را هم در عمل باید نشان دهد»

وی اشاره‌ای به جزئیات این نامه نکرد. احمدی‌نژاد پیش‌تر به جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز نامه نوشته بود.

محمود احمدی‌نژاد، آبان ماه سال ۱۳۸۷ هم در پیامی، پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته بود.

وی، نخستین مقام بلندپایه در جمهوری اسلامی است که پس از انقلاب، برای دو رئیس جمهوری آمریکا نامه نوشته است.

روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، از سال ۵۸ و پس از حمله «دانشجویان پیرو خط امام» به سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن دیپلمات‌ها و کارکنان این سفارت در آبان‌ماه همان سال قطع شد.

اکنون ۲۹ سال است که هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک مستقیمی بین دو کشور وجود ندارد و سفارت سوئیس در ایران، حفاظت از منافع آمریکا در جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این یکی رو درست گفتی اما به این معنا که برای اوباما شایسته است که با طناب پوسیده حکومت ستمگر و ضد مردمی جمهوری اسلامی به چاه نیفتد! و بداند ایران فردا از آن جنبش سبز مردم ایران زمین است!
ما بیدار مصمم و بی شماریم!!

-- کوروش ، Apr 14, 2010

Iran va Iranian baraye naboodi e estebdad e dini, yek shans bishtar nadarand va aan Mahmoud e Ahmadinejad ast

-- Irani ، Apr 14, 2010

با نظر کورش کاملا موافقم. آقای اوباما نباید باج به آقای احمدی نژاد بدهد و بهتر است که با نمایندگان واقعی مردم "جنبش سبز" که از مردم و برای مردم می باشد حمایت کرده و از راه کارهای آنان را در عمل پشتیبانی نماید.

-- داریوش ، Apr 14, 2010

http://www.aebadi.com/?p=592
پخش و نمایش هر نوع فیلم و حتی کارتون خارجی در تلوزیون کره شمالی مطلقا ممنوع است . پدیدهء اینترنت در کره شمالی وجود ندارد و داشتن رادیوهایی که قادر به دریافت امواج خارجی باشند و یا گیرنده های تلوزیونهای ماهواره ای و دستگاه فاکس جرم است . حتی موبایل و دوربین فیلمبرداری نیز جزو ابزار جاسوسی برای دشمن محسوب میشوند و دارنده اش می تواند با مجازات تیرباران در ملاء عام روبرو شود هیچ کس حق داشتن ماشین شخصی را ندارد و هفتاد درصد مردم برای مسافرتهایشان از دوچرخه استفاده می کنند . همهء مردم کره شمالی موظف هستند که با یونیفرم رسمی از منزل خارج شوند و یا آنکه علامت خاصی را روی پیراهنهایشان نصب کنند تا به این ترتیب وزارت اطلاعات و امنیت کشورشان بداند چه کسانی و با چه شغلها و موقعیتهایی در حال عبور و مرور در کوچه ها و خیابانها هستند . مردم کره شمالی همیشه فقیر و قحطی زده هستند و سالیانه چندین هزار نفر از آنها به دلیل گرسنگی می میرند . دولت کره شمالی معمولا کمکهای غذایی خارجی را نمی پذیرد چرا که معتقد است این غذا ها ممکن است روی افکار مردم اثرات نامطلوب بگذارد و باعث تهاجم فرهنگی علیه نظام کمونیستی شود

-- comonismchi ، Apr 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)