تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نامه احمدی‌نژاد به دبیرکل سازمان ملل

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، نیروهای ناتو در افغانستان را متهم به حمایت از گروه جند‌الله کرد و از بان کی‌مون خواست گروهی «حقیقت‌یاب» برای شناسایی عوامل حمله ۱۱ سپتامبر تشکیل دهد.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری دولتی ایرنا، به همراه نامه آقای احمدی‌نژاد، فیلمی از «اعترافات» عبدالمالک ریگی درباره «حمایت ناتو» از جند‌الله نیز برای دبیرکل سازمان ملل فرستاده شده است.


آن‌طور که در نامه رئیس دولت دهم آمده است، عبدالمالک ریگی در این فیلم، به حمایت ناتو از گروه جند‌الله «اعتراف» کرده است.

احمدی‌نژاد از بان کی‌مون خواسته اقدامات جند‌الله که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۶۰ نفر در ایران شده و «حمایت نیروهای ناتو» از این گروه را محکوم کند.

رئیس دولت دهم در بخش دیگری از نامه خود، از نهاد‌های حقوق بشری و رسانه‌های بین‌المللی، به خاطر «سکوت» در برابر اقدامات گروه جند‌الله و ریگی انتقاد کرده و نوشته است که رسانه‌ها «این تروریست آدم‌کش را فردی مبارز و تلاش‌گر در راه دموکراسی» معرفی کرده‌اند.

«اگر سازمان ملل در این‌باره مسئولیتی ندارد، اعلام نماید که انبوه مردم و دولت‌های آسیب‌دیده به کدام سازمان باید شکایت کنند»

عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جند‌الله، اسفند ماه سال گذشته، دستگیر و زندانی شد. جند‌الله یک گروه سنی مسلح در سیستان و بلوچستان است که ایران آن را گروهی تروریستی می‌داند.

احمدی‌نژاد در نامه خود نوشته که دست‌کم سه کشور، از اقدامات این گروه علیه دولت ایران حمایت می‌کرده‌اند. وی نامی از این کشور‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی آنها نبرده است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از نامه خود از بان کی‌مون خواسته که «با تعیین یک گروه حقیقت‌یاب مستقل و مورد اعتماد ملت‌های منطقه، درباره عوامل اصلی حادثه ‪۱۱‬ سپتامبر» تحقیق کند.

وی افزوده که حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، «کشت مواد مخدر و تروریسم» در این کشور را افزایش داده است.

احمدی‌نژاد در پایان نامه خود نوشته است: «اگر سازمان ملل در این‌باره مسئولیتی ندارد، اعلام نماید که انبوه مردم و دولت‌های آسیب‌دیده به کدام سازمان باید شکایت کنند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر قانون جنگل و زور در دنیا حکفرما نبود نظام سلطنتی ولی فقیه هم الان حکفرما نبود و انتخابات فرمایشی هم صورت نمی گرفت و ما هم در لانه هایمان و یا در زندانها حبس نمی شد یم.

-- بدون نام ، Apr 12, 2010

همه فهمیده اند که حضرات با حیله توانسته اند ریگی را درخواست کنند و حالا می خواهند که یک جور دیگه وانمود کنند و با شیطنت هر روز یک مسئله ای را مطرح می کنند تا سر و صدا پا بشه و چند روزی دوربین ها و بلندگوها را روی حرف های خودشون زون کنند.
عاقلان دانند که همه حضرات با بالا دستی ها شون دست به دست هم دادند و به نام مذهب ( که مردم اسیر و گرفتارش بوده اند) تا حالا سرزمین ایران را غارت کرده اند و بین اقوام ایرانی اختلاف انداخته اند ولی یک روز حق بر دولت و حکومت باطل پیروز خواهد شد.

-- م ، Apr 13, 2010

این ...واقعا از همون بچه پررویی هست که به قول پزشکزاد حسابی رشد کرده و فربه شده اند. خجالت بکش .... تو رو چه به این کارها که از حقوق بشر حرف بزنی. دست پیش می گیری که پس نیفتی، بی وجدان عالم!

-- بدون نام ، Apr 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)