تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دفاع هاشمی از عملکرد حسن خمینی

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از عملکرد حسن خمینی در موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی دفاع کرد.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری ایلنا، آقای هاشمی در دیدار با گروهی از مسئولان این موسسه گفت: «اگر همت حاج احمد آقا و حسن خمینی نبود، آثار امام مورد طمع مغرضین قرار می‌گرفت.»


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «ما اگر بتوانیم میراث امام خمینی، به خصوص ولایت فقیه را درست و صحیح به دنیا معرفی کنیم و ‌عمل‌مان نیز متضاد با افکار امام نباشد، حق آن امام عزیز را تا حدودی به جا آورده‌ایم.»

اظهارات هاشمی در دفاع از اقدامات موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، در شرایطی ایراد می‌شود که گروهی از محافظه‌کاران در ماه‌های اخیر، انتقاد‌های تندی نسبت به عملکرد این موسسه داشته‌اند.

حسن خمینی نیز به علت عملکرد و موضع‌گیری‌های خود در خصوص وقایع پس از انتخابات، از سوی محافظه‌کاران هوادار احمدی‌نژاد مورد انتقاد قرار گرفته است.

محافظه‌کاران می‌گویند وی با «سکوت» خود، از میرحسین موسوی و جنبش سبز حمایت می‌کند. آنها همچنین حسن خمینی را به «یکجانبه‌گری» در برخورد با اندیشه‌های آیت‌الله خمینی متهم می‌کنند.

«ما اگر بتوانیم میراث امام خمینی، به خصوص ولایت فقیه را درست و صحیح به دنیا معرفی کنیم و ‌عمل‌مان نیز متضاد با افکار امام نباشد، حق آن امام عزیز را تا حدودی به جا آورده‌ایم»

هفتم اسفند ماه سال جاری، علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفته بود که حسن خمینی، مقابل «نظام و رهبری» قرار گرفته‌ است.

حسن خمینی و برخی دیگر از وابستگان به آیت‌الله خمینی، طی ۱۰ ماه گذشته، به طور تلویحی از معترضان به نتیجه انتخابات حمایت کرده و پس از آزادی برخی از زندانیان سیاسی، با آنها ملاقات کرده‌اند.

حسن خمینی در مراسم تحلیف و تنفیذ محمود احمدی‌نژاد نیز شرکت نکرد.

«مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی»، موسسه‌ای است که سال ۱۳۶۷ و به پیشنهاد احمد خمینی، فرزند روح‌الله خمینی به منظور ثبت آثار و سخنرانی‌های خمینی و جلوگیری از «تحریف اندیشه و بیان» وی تاسیس شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

harchi mikashim az hamin khomini mikashim begozarid basatshan az mamlekat jam shavad khomini... ma ra badbakht kard

-- bi neshan ، Apr 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)