تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار باراک اوباما درباره تروریسم اتمی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت آمریکا را دستیابی سازمان‌های تروریستی مثل القاعده به سلاح اتمی اعلام کرد.

آقای اوباما که پیش از آغاز یک اجلاس امنیتی در واشینگتن و دیدار با جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی سخن می‌گفت، اظهار داشت که گروه‌هایی مثل القاعده، در صورت دستیابی به سلاح اتمی‌، بدون «هیچ عذاب وجدانی» از آن استفاده می‌کنند.


AFP

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: «بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت ایالات متحده در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، امکان دستیابی سازمان‌های تروریستی به تسلیحات هسته‌ای است که برای سال‌ها چشم‌انداز امنیت در جهان را تغییر خواهد داد.»

به گفته وی «اگر قرار باشد انفجاری در نیویورک، لندن یا ژوهانسبورگ رخ دهد، پیامدهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن ویرانگر خواهد بود.»

۴۷ کشور در این اجلاس امنیتی که از امروز دوشنبه در واشینگتن آغاز می‌شود، شرکت می‌کنند و محور اصلی آن نیز چگونگی ایمن‌سازی مواد و تسلیحات اتمی است.

اوباما و دیمیتری مدودف، روسای جمهوری آمریکا و روسیه، پنجشنبه گذشته یک پیمان استراتژیک کاهش تسلیحاتی امضا کردند و متعهد شدند که سلاح‌های اتمی خود را به ۱۵۵۰ عدد کاهش دهند.

آمریکا در استراتژی هسته‌ای جدید خود نیز متعهد شده که از سلاح اتمی در مقابل کشورهای غیرهسته‌ای استفاده نکند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)