تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«رهبران بهایی فردا محاکمه می‌شوند»

سومین جلسه محاکمه هفت نفر از رهبران بهایی، فردا، شنبه ۲۱ فرودین‌ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود.

سرویس خبری جامعه جهانی بهایی، با اعلام این خبر گفت که هنوز اطلاعی از علنی بودن این دادگاه در دست نیست. دو جلسه محاکمه این هفت نفر دی ماه سال گذشته به صورت غیرعلنی برگزار شد.

هفت بهایی دستگیر شده اعضای هیاتی هستند که به امور اولیه جامعه بهائیان ایران رسیدگی می‌کنند.

این هفت نفر به «جاسوسی، فعالیت تبلیغاتی علیه نظام، راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی، همکاری با اسرائیل، ارسال اسناد محرمانه به بیرون از کشور، اقدام علیه امنیت و افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند

فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضائی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم، شش تن از رهبران جامعه بهائیان ۲۵ اردبیهشت ماه سال ۱۳۸۷ در منازل شخصی‌شان بازداشت شدند. مهوش ثابت، یکی دیگر از رهبران جامعه بهائیان نیز ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری‌های رسمی ایران این هفت نفر در نخستین جلسه دادگاه به «جاسوسی، فعالیت تبلیغاتی علیه نظام اسلامی، راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی، همکاری با اسرائیل، ارسال اسناد محرمانه به بیرون از کشور، اقدام علیه امنیت کشور و افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند.

فعالیت جامعه بهائیان از سال ۱۳۶۲ در ایران ممنوع اعلام شده ‌است. سرویس خبری جامعه جهانی بهائی می‎گوید هم‌اکنون حدود ۶۰ بهایی به اتهام‌های مختلف در ایران زندانی هستند.

بهاییت در حدود ۱۵۰ سال پیش در ایران بنیادگذاری شد و هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ هزار بهایی در ایران زندگی می‌کنند. بهاییت از زمان انقلاب ۵۷ به این‌سو در قانون اساسی ایران به‌ رسمیت شناخته نمی‌شود. از نظر حکومت ایران، بهائیان، مرتد محسوب می‌شوند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من دوستان خوبی درجامعۀ بهئيت دارم. اين هموطنان که به اسلام معتقدند و ميگويند که امام زمان بهاالله است تنها چيز متفاوت با اسلام است. اين هموطنان با سوادترين و با فرهنگترين مردم ايرانند و بسيار سازمان داده به هم کمک ميکنند. ولی مذهبی مدرنتر از اسلام دارند. و با کودکان ازدواج نميکنند بر عکس اسلام. روزی که انجمن اسلامی در خانۀ مرا ميشکست همين دوستان بهائی بودن که به من کردن. اينان مانند کرد و بلوچ مورد ستم اين رژيم قرار گرفتن. با ايمان هر چه تمامتر از خدا ميخواهم ما را از شر اين ددان رها کند. به خانوادۀ همگيشان فکر ميکنم به دوستانم که خانواده هايشان در زندان هستند و به اميد ايرانی آزاد تا همه با هر فرهنگ و مذهب راحت زندگی کنند.

-- jahan ، Apr 10, 2010

پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، بيش از ۲۰۰ بهايی توسط حکومت ايران کشته شده‌اند صدها نفر از بهاييان دستگيرشده، مورد آزار و اذيت قرار گرفته و کار خود را از دست داده اند ویا اموال و دارايی‌های‌شان توسط دولت جمهوری اسلامی توقيف شده است. بهاييان از داشتن مشاغل دولتی ممنوع هستند وجوانان بهائی نيز اجازه ندارند که در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند. این هفت نفر مانند دیگر افرادی که در زندانهای جمهوری اسلامی صرفا متهم! و بدون اثبات جرم کشته شده‌اند به "جاسوسی، همکاری با اسرائیل، ارسال اسناد محرمانه به بیرون ازکشور، راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی، فعالیت تبلیغاتی علیه نظام اسلامی، اقدام علیه امنیت کشور وفساد فی‌الارض متهم شده‌اند". نکته جالب توجه این است که درمقابل چنین اتهاماتی سنگین، مقامات قضائی ایران کوچکترین مدرکی که دال بر اثبات این جرائم باشد تا بحال درهیچ دادگاهی ارائه نکرده والبته در آینده نیز ارئه نخواهند کرد. درک این مطلب سخت نیست که تنها جرم این افراد داشتن اعتقادات مذهبی و باورهای دینی آنها می باشد، چرا که به محض توبه و اقرار به باطل بودن اعتقاداتشان، تمام اتهامات سنگین آنان از جاسوسی گرفته تا افساد فی‌الارض آنان پاک و تطهیر میشود. جای تاسف است که در ایران امروز دگر اندیشی جرمی است نا بخشودنی و مستحق مجازات و مرگ.

-- شهرام ، Apr 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)