تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«فشار» وزارت اطلاعات بر قوه قضائیه

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که قوه قضائیه از سوی وزارت اطلاعات، به منظور صدور «حکم سنگین» برای حشمت‌الله طبرزدی، «تحت فشار» قرار دارد.

نسرین ستوده، وکیل حشمت‌الله طبرزدی به این کمپین گفت که ماموران امنیتی، به مقام‌های قضایی دادگاه «فشار وارد می‌کنند و از آنها می‌خواهند که طبرزدی را به اشد مجازات محکوم کنند.»


حشمت‌الله طبرزدی

ارون رودز، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، در واکنش به این فشار‌ها گفته است: «زمانی که قوه قضائیه آلت دست نیروهای امنیتی و قوه مجریه هستند، نمی‌توان از دادرسی عادلانه سخن به میان آورد.»

به گفته رودز، «بررسی عادلانه پرونده طبرزدی نشان خواهد داد که اتهامات، بی‌پایه و اساس هستند. به همین دلیل، او باید هر چه سریع‌تر آزاد شود.»

حشمت‌الله طبرزدی در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوین و در سلول انفرادی به سر می‌برد.


آن‌طور که کمپین بین‌المللی حقوق بشر اعلام کرده است، طبرزدی، «ظاهرا» به علت شرکت در اعتراض‌های روز عاشورا، دستگیر و از آن زمان تاکنون، تحت بازجویی‌های «شدید» قرار دارد.

به گفته خانم ستوده، طبرزدی حدود چهار ماه است که «فقط تحت بازجویی‌های توام با فشارهای شدید و ضرب و شتم» قرار دارد.

«زمانی که قوه قضائیه آلت دست نیروهای امنیتی و قوه مجریه هستند، نمی‌توان از دادرسی عادلانه سخن به میان آورد»

خانم ستوده به این کمپین گفته که ماموران امنیتی، از قاضی خواسته‌اند طبرزدی را به «اشد مجازات با فرستادن وی به تبعید و محرومیت مادام‌العمر او از هر گونه فعالیت احتماعی و سیاسی، محکوم کنند.»

نسرین ستوده در مورد توصیه نیروهای امنیتی به قاضی افزود: «ما فرض می‌کنیم که مامور امنیتی، فاقد هر گونه دانش حقوقی است، اما این اقدام، فشار به قاضی طبق قانون جرم است.»

به گفته وی، «در بسیاری از پرونده‌ها، ما نه تنها متاسفانه شاهدیم که برخی از قضات به این توصیه‌ها عمل کرده‌اند، بلکه خیلی فراتر رفته‌اند.»

ارون رودز در پایان افزوده است: «بازداشت طبرزدی خودسرانه است، روند دادرسی‌ها غیرقانونی است، و محاکمه وی به طور شرم‌آوری، سیاسی است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ننگ بر دولتی که وزارت خانه ای به نام وزارت اطلاعات آسایش مردم را گرفته باشد.

ننگ بر دولت جمهوری اسلامی که نامی نادرست بر خود گرفته باشد و نمایندگان مردم نتوانند تنها نام کشورشان را با افتخار روی آن بگذارند. جمهوری ایرانی چیزی است که منطقی هست و غیر از این چی باشه خوب بود! جمهوری چک آیا می توانست جمهوری چک کاتولیک باشد؟ خواهشمنداست یک کم اندیشه کنید چرا کشورهای دیگر منطق دارند و این از مردم ما گرفته شده؟
اگر اسلام این بوده پس همون بهتر که به ریگ های عربستان برگردد و همه مردم دنیا از دست همچین ایدئولوزی آسوده شود. ننگ بر اندیشه ای که تعصب داشته باشد و هنوز این سیستم جمهوری اسلامی را با ولایت فقیه بخواهد. و هنوز صندوق رای اش را هم بخواهد. و یکی از با نفوذترین آدمهایش رای دادن را از این به بعد روا و درست بداند.

من به نام یک ایرانی در هیچ صندوقی از صندوقهای ج.ا رای نمی دهم. و بر خود می بالم که دفعه ی دوم به خاتمی رای ندادم و دفعه پیش هم با اندیشه رای به آقای کروبی به پای صندوق رفتم و سپس به آقای موسوی رای دادم چون بهتر گمانه زنی می کردم که تقلب در ایران در کار همیشه هست و خواهد یود. و امروز به این باور قطعی رسیدم که با این دولت نمی شود کنار آمد. چرا ؟ چون که یک ارگان دولتی می تواند قانون شکنی کند و با برچسب زدن به مرذم آنها را شکنجه و آزار دهد. دیگر هیچ وقت پای صندوق زیر پرچم جمهوری اسلامی رای به صندوق نمی اندازم چون به رای و وقت خودم ارزش قایل هستم

-- م ازپارس ، Apr 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)