تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سقوط هواپیمای رئیس جمهوری لهستان

هواپیمای حامل لخ کاژینسکی، رئیس جمهوری لهستان و همراهانش، در غرب روسیه سقوط کرد. همه سرنشینان این هواپیما جان باخته‌اند.

در این هواپیما، علاوه بر رئیس جمهوری لهستان، همسر وی، رئیس بانک مرکزی، مقام‌های ارشد نظامی، چند تن از اعضای پارلمان و معاون وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این هواپیما در منطقه اسمولنسک سقوط کرده و همه سرنشینان آن (۱۳۲ نفر) که بسیاری از آنها از مقام‌های بلندپایه لهستان بودند، کشته شده‌اند.


لخ کاژینسکی و همسرش ماریا (عکس: رویترز)

به دنبال این سانحه، یک هفته عزای عمومی در لهستان اعلام شده است.

روسیه اعلام کرده که این هواپیما هنگام تلاش برای فرود در فرودگاه اسمولنسک در غرب روسیه (در نزدیکی مرز بلاروس) سقوط کرده است.

این افراد برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد کشتار کاتین در جنگ جهانی دوم به روسیه سفر کرده بود. در زمان شوروی سابق، هزاران لهستانی توسط پلیس شوروی کشته شدند.

علت سقوط این هواپیما که از نوع توپولوف ۱۵۴ بوده، هنوز اعلام نشده است. با این حال، مه شدید و نبود دید کافی، به عنوان علت احتمالی این حادثه مطرح است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مرگ با توپولوف !

-- بدون نام ، Apr 10, 2010

از هواپیماهای روسی ساز تو پولوف چه انتظاری بیش از سقوط وجود دارد. منتظر سقوط های بعدی توپولوف هستیم

-- بیژن ، Apr 10, 2010

پوتین این بیچاره ها را کشت. روسها آدمکشند، برای همین هم روحانیا شیعه آنها را دوست می دارد، برای همین هم پوتین گفته بود وقتی خامنه ای را دیدم مسیح را در او محلول دیدم. آری برای پوتین مسیح در خامنه ای حلول کرده بود و خامنه ای در مورد پوتین از او به عنوان این مرد آزاده نام برده بود. اشاره او به این شعار دخترهای بسیجی بود که با جیغ بنفش... می گفتند :
ای رهبر آزاده ،
برای ختم فتنه،
آماده ایم ؛ آماده!
فقط بکن اشاره

-- بدون نام ، Apr 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)