تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۱۱ سال حبس برای یک فعال حقوق بشر

ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر اهواز، به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش سایت‌های وابسته به فعالان حقوق بشر، اتهامات این روزنامه‌نگار، «ارتباط با دول متخاصم»، «عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر» و «مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» عنوان شده است.

ابوالفضل عابدینی، ۱۱ اسفند ماه سال گذشته بازداشت شد. وی پیش از این نیز در تیرماه سال گذشته بازداشت و در آبان‌ماه با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

در بازداشت‌های گسترده ۱۱ اسفند ماه، تعداد زیادی از فعالان حقوق بشر از جمله محبوبه کرمی، نوید خانجانی، نصور نقی‌پور، حسام فیروزی، عبدالرضا احمدی و بهزاد مهرانی بازداشت شدند.

بازداشت دوباره غزنویان و برگزاری دادگاه گلرو
خبر دیگری نیز حاکی است که محمد غزنویان، فعال حقوق زنان و کودکان، امروز (دوشنبه) برای دومین بار در ماه‌های اخیر، در قزوین بازداشت شد. نیروهای امنیتی، علت بازداشت دوباره وی را «کافی‌نبودن میزان وثیقه» عنوان کرده‌اند.

غزنویان، پیش از این در ۱۹ بهمن بازداشت و پس از ۱۲ روز، به قید وثیقه آزاد شده بود.

دادگاه مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل نیز روز گذشته (یکشنبه) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

اتهامات این فعال دانشجویی، «تبلیغ علیه نظام»، «تجمع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «ارتباط و همکاری با منافقین» عنوان شده است.

پیش از این دو عضو دیگر شورای دفاع از حق تحصیل، ضیاء نبوی و مجید دری توسط همین شعبه به ۱۵ و ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. در حال حاضر پنج عضو این نهاد مدنی در بازداشت به سر می‌برند.

از سوی دیگر شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم یک سال و نیم حبس تعزیری کاوه رضایی را تائید کرد. شهریورماه سال گذشته، شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج، این حکم را صادر کرده بود.

اتهامات این فعال دانشجویی و عضو کمپین یک میلیون امضاء، «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» عنوان شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)