تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آیت‌الله زنجانی: بازداشت‌ها برای حفظ قدرت است

آیت‌الله بیات زنجانی، از مراجع تقلید قم، با انتقاد از ادامه بازداشت فعالان سیاسی و مدنی در ایران گفت که این بازداشت‌ها تلاش برای «حفظ قدرت» است.

آقای بیات ‌زنجانی در دیدار با جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی وقایع پس از انتخابات، افزود که گروهی تلاش می‌کنند «به هر وسیله ممکن» قدرت خود را حفظ کنند و ادامه بازداشت‌ها نشانه‌ای از این تلاش است.


آقای بیات‌ زنجانی می‌گوید گروهی تلاش می‌کنند «به هر وسیله ممکن» قدرت خود را حفظ کنند و ادامه بازداشت‌ها نشانه‌ای از این تلاش است.

در ایران طی ۱۰ ماه گذشته، صد‌ها فعال سیاسی، مدنی و رسانه‌ای بازداشت و زندانی شده‌اند.

بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات که در این مدت بازداشت شده بودند، با تودیع وثیقه به طور موقت از زندان آزاد شده‌اند.

آقای بیات زنجانی از جمله مراجع تقلیدی است که بارها به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن اعتراض کرده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده است.

این مرجع تقلید، باردیگر با انتقاد از ادامه برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان، از مسئولان جمهوری اسلامی پرسیده است: «چرا همان اعمال غلط حکومت گذشتگان را مجدداً در قبال بهترین‌های مردم مرتکب می‌شوید؟»

این مرجع تقلید، باردیگر با انتقاد از ادامه برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان، از مسئولان جمهوری اسلامی پرسید: «چرا همان اعمال غلط حکومت گذشتگان را مجدداً در قبال بهترین‌های مردم مرتکب می‌شوید»

وی همچنین، خطاب به خانواده‌های زندانیان سیاسی گفت: «عزیزان شما، جزو پاک‌ترین و خالص‌ترین افراد جامعه‌اند و به زندان رفتن عزیزانتان نباید برای شما باعث ناامیدی باشد.»

برخی مراجع تقلید در ماه‌های اخیر با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند در سیاست‌های خود تجدید‌نظر کنند.

اعتراض‌ها در ایران بر سر اعلام نتیجه انتخابات بیش از ۱۰ ماه است که ادامه دارد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی، معترضان را گروهی «اراذل و اوباش» می‌دانند.

آقای زنجانی، مهر ماه سال گذشته نیز به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده بود از وقایع تاریخی «عبرت» بگیرند، چراکه یکی از دلایل وقوع انقلاب، «عبرت نگرفتن صاحبان قدرت از گذشته‌ها بوده است.»

آیت‌الله حسینعلی منتظری، آیت‌الله یوسف صانعی، آیت‌الله عبد‌الکریم موسوی اردبیلی و آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، از دیگر مراجع تقلیدی هستند که نسبت به روند برگزاری انتخابات اعتراض داشته و برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان را محکوم کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

باید دید که تنش علمای نسباتن واقع گرا با سپاه پاسداران در حقیقت همان ولایت فقیه و دار و دسته تدارکچیان دولت به کجا خواهد رسید؟!

-- Taghi ، Apr 4, 2010

درود به روحانيان مبارز وآرزوی استقامت بيشتر براي آيت الله بروجردی زندانی در اوين و آرزوی استقامت و اميد به زندانيان در بند و خانواده های تحت فشار چون موسوي، کروبي، رفسنجانی و... آيت الله زنجانی حرف حقيقت را ميزند. اميدوارم که خداوند ما را از پليديهای اهريمنان رها کند. اينها اگر بدست ملت بيافتند تکه بزرگشان گوششان است. ما همه مسئوليم، در برابر اين دستگيريها نبايد سکوت کنيم. اين دستگيريها برای حفظ رژيم و وليعهدی شاهزاده آخوندزاده مجتبی خامنه ای است. او وارث آفتابه طلا و نعلين است و حکومت را ميخواهد. بخاطر همين شيران نره اين سرزمين در بندند.

-- jahan ، Apr 4, 2010

ايشون و روحانيون مانند ايشون اخرين پايگاههاي روحانيت باقي مانده بين مردم هستن.

-- نويد ، Apr 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)