تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد خطاب به لاریجانی:

«مصوبه مجلس اشکالات اساسی دارد»

محمود احمدی‌نژاد، مصوبه مجلس درباره طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را «پیچیده و دارای اشکالات اساسی» دانست که «امکان تدبیر امور و مهار تبعات منفی را از مدیران سلب» می‌کند.

نامه آقای احمدی‌نژاد خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس نوشته شده که متن کامل آن امروز دوشنبه از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده است.


احمدی‌نژاد در نامه خود خطاب به لاریجانی نوشته که اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها «نیازمند ثبات در تصمیم‌گیری و اعمال مدیریت و تدابیر مدیریتی است»

احمدی‌نژاد در این نامه نوشته که اجرای این مصوبه، «مشکلات فراوان برای مردم اعم از تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد می‌نماید و صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.»

مجلس ایران سال گذشته تصویب کرد که دولت از محل حذف یارانه‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، اما دولت خواستار تحقق درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی است.

احمدی‌نژاد گفته که مصوبه مجلس را اجرا نخواهد کرد. گروهی از نمایندگان مجلس نیز با انتقاد از وی، خودداری دولت از اجرای مصوبه مجلس را «خلاف» قانون دانسته‌اند.

احمدی‌نژاد در نامه به لاریجانی نوشته که اجرای این مصوبه، «مشکلات فراوان برای مردم اعم از تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد می‌نماید و صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند»

احمدی‌نژاد در نامه خود خطاب به لاریجانی نوشته که اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها «نیازمند ثبات در تصمیم‌گیری و اعمال مدیریت و تدابیر مدیریتی است.»

رئیس دولت دهم از مجلس خواسته که «شرایط حداقلی برای اجرای این طرح خطیر و بزرگ» فراهم کند.

محسن کوهکن، سخنگوی هیات رئیسه مجلس به خبرگزاری فارس گفته که هیات رئیسه، نامه احمدی‌نژاد را مطالعه و بررسی کرده و به زودی به آن پاسخ خواهد داد.

به گفته آقای کوهکن، پاسخ این نامه «در فضایی دوستانه در جهت تعامل قوا» به دولت داده خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین گفت که علی لاریجانی دستور داده گروهی از نمایندگان مجلس «برای رسیدن به فهم واحد» جلساتی تشکیل دهند.

تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس
حسین سبحانی‌نیا، دیگر عضو هیات رئیسه مجلس نیز از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای بررسی بیشتر طرح هدفمندکردن یارانه‌ها خبر داده است.

به گفته آقای سبحانی‌نیا، «عبداللهی، باهنر، مصباحی‌مقدم و توکلی از مجلس و میرتاج‌الدینی، عزیزی، حسینی و فرزین از دولت، در این کمیته حضور خواهند داشت.»

علی‌اکبر مسعودپور، معاون امور مجلس دولت نیز از احتمال تغییر ترکیب کارگروه مشترک مجلس و دولت، با ورود افراد جدید خبر داده است.

آقای مسعودپور افزود که نخستین نشست کارگروه مشترک دولت و مجلس، فردا (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد.

روز گذشته نیز روح‌الله حسینیان اعلام کرد حدود ۱۰۰ نماینده در قالب طرحی، خواستار افزایش میزان درآمد حاصل از اجرایی کردن قانون‌ هدفمندکردن یارانه‌ها تا مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)