تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ایران: امیدواریم چین تسلیم فشار‌ها نشود

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار امیدواری کرد که چین تسلیم فشار‌های بین‌المللی به منظور افزایش تحریم‌ها علیه تهران نشود.

آقای مهمانپرست در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم، از تحت فشار بودن چین از سوی آمریکا خبر داد و گفت: «اگر چین در راستای تلاش برای تبیین مواضع ما اقدام کند، جایگاه بهتری در جامعه بین‌المللی پیدا خواهد کرد.»


مهمانپرست می‌گوید: «اگر چین در راستای تلاش برای تبیین مواضع ما اقدام کند، جایگاه بهتری در جامعه بین‌المللی پیدا خواهد کرد.»

چین از متحدان ایران به‌شمار می‌رود که با اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه تهران مخالف است، اما آمریکا اعلام کرده که مقام‌های این کشور پذیرفته‌اند با اقدام‌های بین‌المللی علیه ایران همسو شوند.

روسیه دیگر متحد ایران نیز پذیرفته در دور جدید تحریم‌ها علیه ایران در کنار جامعه بین‌الملل باشد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته است این تحریم‌ها در چند هفته آینده اعمال خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل، تاکنون سه دوره تحریم‌ علیه ایران وضع کرده است، اما مقام‌های ایران می‌گویند این تحریم‌ها تاثیری بر روابط اقتصادی و سیاسی آنها در جهان نگذاشته است.

دو روز پیش از این نیز محمود احمدی‌نژاد با استقبال از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، به کشور‌های غربی توصیه کرد نحوه رقتار خود با جمهوری اسلامی را تغییر دهند.

مهمانپرست به تلویزیون العالم گفت که ایران از تحریم و صدور قطعنامه «استقبال نمی‌کند» و آماده مذاکره با گروه ۱+۵ و غرب در مورد برنامه‌ای هسته‌ای‌اش است

با این حال، مهمانپرست به تلویزیون العالم گفت که ایران از تحریم و صدور قطعنامه «استقبال نمی‌کند» و آماده مذاکره با گروه ۱+۵ و غرب در مورد برنامه‌ هسته‌ای‌اش است.

وی افزود: «اگر شروط ما را تامین کنند، همین الان آماده‌ایم در مورد تامین سوخت رآکتور تهران که پیش از این، مذاکرات آن در وین برگزار شد، مذاکره کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین، آمریکا را متهم کرد که در مورد برنامه اتمی تهران بدنبال «بهانه‌جویی» است و می‌خواهد با فشار‌های بین‌المللی این فعالیت «صلح‌آمیز» را متوقف کند.

ایران و غرب بر سر تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران اختلاف‌نظر دارند. جمهوری اسلامی خواستار انجام مبادله سوخت اتمی در خاک خود است، اما غرب این پیشنهاد را نپذیرفته است.

افزایش این اختلاف‌ها باعث شده که آمریکا و غرب تلاش‌های تازه‌ای را برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران آغاز کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی شگفت انگیز می نماید اگر چین ایران را تحریم کند!!
چون در تلویزیون ایران همیشه داره از روابط بسیار خوب ایران و چین گفته می شود. اگر اینجوری بشه چه جور جواب مردم را بدهید که تا همین دیروز از چین به عنوان یک کشور دوست نام می بردید و حالا باید که از لیست دوستان خط بخوره !! ای داد و ای بیداد ! ولی طورش نیست زیادی نگران هستید کسی نمی گذارد که حضرات دست نشانده ضرر برسد این مردم هستند که آسیب می بینند شما و حضرات هم که ککتون به مردم نمی گزد .
اگر چین هم منافع خودش را نمی خواست هیچ وقت حرفی از تحریم ایران نمی زد. البته چین هم می داند که با این بازی بازی یک چیزی براش فایده داره اگر به گفته ای اگر گردوش دو تا مغز نداشته باشه دمش را نمی زنه روش! شما هم دارید به همه می دید. ولی دست کم اگر چین تحریم می شد دست کم تولیدات داخلی یک رشدی می کرد و برای این ارباب های غربی که تو چین کارخانه راه انداخته اند بد می شد و دادشون در می آید...

-- م. از پارس ، Apr 5, 2010

٢ زار بده آش......به همین خیال باش.

-- کاوه ، Apr 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)