تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جدال بر سر قانون یارانه‌ها در مجلس

علی لاریجانی و سه اقتصاددان مجلس، بر ضرورت اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از سوی دولت تاکید کردند، اما گروه دیگری از نمایندگان می‌گویند که طرحی برای اصلاح این قانون در دستور کار دارند.

محمود احمدی‌نژاد با وجود تاکید آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر لزوم اجرای این قانون، اعلام کرده که حاضر نیست آن را اجرا کند.


لاریجانی اظهار داشت که مجلس در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها همکاری «صمیمانه‌ای» با دولت خواهد داشت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، امروز یکشنبه گفت که نظر آقای خامنه‌ای، «خاتمه‌دهنده بحث‌های مطروحه در کشور» است.

آقای لاریجانی که در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، اظهار داشت که مجلس در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها همکاری «صمیمانه‌ای» با دولت خواهد داشت.

گروهی از نمایندگان مجلس نیز اعلام کرده‌اند برای حل و فصل اختلاف‌ها، طرحی دو فوریتی در دستور کار خود قرار داده‌اند که درآمد‌های ناشی از حذف یارانه‌ها را از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: «نمایندگان نمی‌توانند برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها طرح ارائه کنند»

روح‌الله حسینیان، نماینده نزدیک به دولت احمدی‌نژاد با اعلام این خبر گفت که این طرح تاکنون به امضای ۱۰۰ نماینده مجلس رسیده است.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در واکنش به این اقدام برخی نمایندگان، به خبرگزاری فارس گفت: «نمایندگان نمی‌توانند برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها طرح ارائه کنند.»

به گفته آقای توکلی، «قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به مثابه متمم بودجه است و طبق نظر تفسیری شورای نگهبان، نمایندگان نمی‌توانند برای اصلاح آن طرح ارائه کنند.»

وی باردیگر اظهار داشت که در خصوص این قانون، حاضر است با احمدی‌نژاد مناظره کند.

غلامرضا مصباحی مقدم، از نمایندگان منتقد دولت نیز هشدار داد که در صورت تصویب این طرح از سوی نمایندگان، از ریاست کمیسیون ویژه مجلس استعفا خواهد کرد.

نادران افزود که با فشار سیاسی نمی‌توان مباحث کارشناسی را پیش برد و «دولت باید به قانون تمکین کند، چرا که تا کنون مجلس تعامل خوبی با آن داشته است»

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مصباحی‌مقدم گفت: «در صورت تصویب درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت، از ماندن در ریاست کمیسیون ویژه انصراف می‌دهم، زیرا قرار نیست سینه‌چاک قانونی شوم که آن را قبول ندارم.»

توکلی و مصباحی مقدم در عین حال پیش‌بینی کردند که این طرح دو فوریتی، از سوی نمایندگان با استقبال مواجه نشود.

الیاس نادران، دیگر اقتصاددان مجلس هم در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، طرح برگزاری همه‌پرسی برای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را «شوخی» دانست.

آقای نادران افزود که با فشار سیاسی نمی‌توان مباحث کارشناسی را پیش برد و «دولت باید به قانون تمکین کند، چرا که تا کنون مجلس تعامل خوبی با آن داشته است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Dorood bar Mahmoud e Ahmadinejad, khateme dahandeye estebdad e dini dar Iran zamin

-- Irani ، Apr 4, 2010

هموطنانی که در خارج هستند توجه کنند که مسئولیتشان بسی سنگین است: ما در ایران با حکومت هدل علی طرفیم عدالتی که خشونتش و رزالتش از مرزها رزالت و جنایت و خباثتهای بی حد و مرز نیز در گذشته است لطفا به سایت جرس بروید تا ببیند که پاسخ رای من کو چیست و برآشوبید، مردم ایران باید از خانه هاتان بیرون آیید و بساط این ظلم سی و یک ساله بر چینید. اگر شما نکنید دیگران براتان خواهند کرد، و راه و نقشه ی راه و مقصد و مقصود را نیز همانها تعیین خواهند کرد. بخودآیید.
http://www.rahesabz.net/story/13140/

-- بدون نام ، Apr 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)