تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

لاریجانی، محتشمی‌پور را برکنار کرد

علی لاریجانی در حکمی، با برکناری علی‌اکبر محتشمی‌پور، حسین شیخ‌الاسلام را به عنوان دبیرکل جدید دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس منصوب کرد.

حسین شیخ‌الاسلام، مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی است که پس از افزایش فشار‌ها برای برکناری محتشمی‌پور، از سوی رئیس مجلس، به این سمت منصوب شده است.


سمت راست، محتشمی‌پور و سمت چپ، شیخ‌الاسلام

گروهی از نمایندگان محافظه‌کار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، از ماه‌ها پیش تلاش‌ها برای برکناری محتشمی‌پور از این سمت را آغاز کرده بودند.

خبر برکناری آقای محتشمی‌پور، چند ساعت پس از آنکه حمید رسایی، یکی از نمایندگان نزدیک به دولت احمدی‌نژاد، خواستار توضیح هیات رئیسه مجلس در این خصوص شد، منتشر می‌شود.

آقای رسایی امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس گفت که محتشمی‌پور با تشکیل کمیته صیانت از آرا، «زمینه‌ساز کودتای چند حزب و برخی خواص» در انتخابات بوده است.

رسایی امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس گفت که محتشمی‌پور با تشکیل کمیته صیانت از آرا، «زمینه‌ساز کودتای چند حزب و برخی خواص» در انتخابات بوده است

علی‌اکبر محتشمی‌پور، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است.

وی، وزیر کشور کابینه دوم میرحسین موسوی (۱۳۶۸-۱۳۶۴)، نماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی و از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان است.

محتشمی‌پور در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، ریاست کمیته صیانت از آرای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را برعهده داشت.

پیش‌تر، حدود ۱۴۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی، از وی خواسته بودند که محتشمی‌پور را به خاطر مواضع «نادرست» در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، از این سمت برکنار کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

... وقتی مردم ایران در خیابانها کشته میشوند، کمیته انتفاضه دیگر چی هست. باید از اول این را هم به کودتاچیها واگذار می کرد.

-- کوشا ، Apr 4, 2010

در ضمن اصلا این موضوع ارزش خبری ندارد که شما تیتر کرده اید.

-- کوشا ، Apr 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)