تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آمریکا: چین تحریم ایران را بررسی می‌کند

سوزان رایس، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد می‌گوید که چین موافقت کرده است در مذاکرات درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران شرکت کند.

خانم رایس که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتگو می‌کرد، افزود که چین حاضر شده است در مقر سازمان ملل، مذاکره جدی بر سر پرونده اتمی ایران را آغاز کند.


به گفته رایس، چین حاضر شده است در مقر سازمان ملل، مذاکره جدی بر سر پرونده اتمی ایران را آغاز کند (عکس: AFP)

بیل برتون، یکی از سخنگویان کاخ سفید نیز اظهار داشت که پکن با راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه مخالف است و برای فشار موثر بر ایران با آمریکا همکاری خواهد کرد.

مارک تونر، یکی دیگر از سخنگویان کاخ سفید نیز از مذاکره تلفنی دیپلمات‌های بلندپایه گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران و برداشتن «گام بعدی» در این زمینه خبر داده است.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفته است که قدرت‌های بزرگ جهانی از جمله چین و روسیه توافق کرده‌اند که مذاکرات درباره تشدید تحریم ایران را آغاز کنند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که قدرت‌های بزرگ جهانی از جمله چین و روسیه توافق کرده‌اند که مذاکرات درباره تشدید تحریم ایران را آغاز کنند

بر اساس این خبر، قرار شده است در روزهای آینده، آماده‌سازی قطعنامه شورای امنیت علیه ایران نیز آغاز شود.

این در حالیست که سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، برای مذاکره با مقام‌های چین درباره فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی به پکن سفر کرده است.

روز گذشته نیز باراک اوباما در دیدار با نیکولای سارکوزی، همتای فرانسوی خود اظهار امیدواری کرد که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در چند هفته آینده (فصل بهار) تصویب شود و زیاد به طول نینجامد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده نیز پس از دیدار با وزیران خارجه کشورهای گروه هشت گفته که واشینگتن درباره تصویب دور جدید تحریم ایران در شورای امنیت، «خوشبین» است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)