تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

در خواست برای آزادی امید منتظری

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در نامه‌ای، خواستار آزادی امید منتظری از زندان شدند.

امید منتظری بیش از دو ماه است که در زندان به‌سر می‌برد و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای منتظری، دهم بهمن ماه سال گذشته در شرایطی محاکمه شد که از حضور وکیل اتنخابی خود در دادگاه محروم بود و حاضر به امضای وکالت‌نامه با وکیل تسخیری نیز نشد.


امید منتظری

امضاکنندگان این نامه، حکم شش سال حبس برای امید منتظری را «زیر پا گذاردن اصل برائت و بی‌طرفی در برخورد با متهم» عنوان کرده‌اند.

آنها نوشته‌اند: «محروم نمودن او (منتظری) از حقوق قانونی‌اش در فرآیند دادرسی، نه‌تنها خلاف قانون، بلکه برخلاف عدالت و انصاف است.»

در بخش دیگری از این نامه آمده که «بی‌شک هیچ دستگاه عادل قضایی، حاضر به تحمیل چنین تاوان سنگینی» به منتظری نخواهد بود.

امضاکنندگان این نامه در پایان، با اشاره به آزادی گروهی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در هفته‌های اخیر، از مسئولان قوه قضائیه خواسته‌اند امید منتظری را آزاد کرده و پرونده وی را به صورتی «عادلانه» مورد رسیدگی قرار دهند.

مهین فهیمی، مادر امید منتظری از اعضای «کمیته مادران صلح» است که در حوادث پس از انتخابات بازداشت شد و مدتی را در زندان سپری کرده بود.

آقای منتظری و مادرش، فرزند و همسر یکی از اعدام‌شدگان سیاسی دهه ۶۰ در ایران هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

امید را آزاد کنید !

-- kiana ، Mar 24, 2010

خوانندگان از هر طیفی امیدوارم متوجه باشند که پیام‌گذار فوق شخصی است بشدت مشکوک. به احتمال قوی پیام فوق خطاب به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مبنی بر درخواست اعدام امید ( آزاد از زندگی ) است.

-- بدون نام ، Mar 24, 2010

والا ؛امید را ازاد کنید؛ به زبان فارسی یعنی امید را از زندان بیارید بیرون تا زندگی عادی اش را مثل هر شهروند دیگری را که حق اوست ادامه دهد. چقدر باید ملت ما بیجاره شده باشه که حرف به این سادگی هم مورد شک و تردید قرار بگیره؟ نتیجه ۳۰ سال ترس و وحشت همینه که ساده ترین نظر ها هم دیگر قابل اعتماد نمیباشند. به امید ازادی ایران و ازادی امید منتظری از زندان جمهوری اسلامی.

-- همشهری ، Mar 25, 2010

اسماعیل هایی باید قربانی قداست نظام اسلامی بشوند و الا بی مایه فطیر است.

-- بدون نام ، Mar 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)