تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کوشنر: ایران راهی جز تحریم باقی نگذاشته است

برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که جمهوری اسلامی گزینه دیگری جز افزایش تحریم‌ها علیه این کشور بر سر برنامه اتمی‌اش باقی نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کوشنر که در سنای فرانسه سخنرانی می‌کرد، افزود به علت برخورد «متمردانه» جمهوری اسلامی، ما باید بدنبال افزایش تحریم‌ها باشیم.


برنارد کوشنر (AFP)

وی در عین حال بر تمایل غرب به ادامه مذاکرات با مقام‌های ایران تاکید کرد، اما افزود که گروه ۱+۵ تاکنون از این مذاکرات «نتیجه‌ای» نگرفته است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه اظهار داشت که برنامه اتمی ایران، آن‌طور که مقام‌های این کشور ادعا می‌کنند، «قابل اعتماد» نیست.

به گفته کوشنر، ایران نه تنها به درخواست‌های بین‌المللی بی‌اعتنایی می‌کند، بلکه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکرده و برد موشک‌های خود را افزایش داده است.

اظهارات کوشنر همزمان با تلاش‌های گسترده مقام‌های آمریکا و رهبران اتحادیه اروپا برای جلب حمایت‌های جهانی به منظور افزایش تحریم‌ها علیه ایران صورت می‌گیرد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده گفته است که واشینگتن در ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای، کوتاه نخواهد آمد.

خانم کلینتون، بخشی از حکومت جمهوری اسلامی را هم برای مردم ایران و هم برای منطقه، یک «خطر» معرفی کرده و افزوده که رهبران ایران باید بدانند «پیامدهای جدی» در انتظار فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است که صلح‌آمیز بودن آنها به اثبات نرسیده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)