تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کوشنر: آماده تحریم یک‌جانبه ایران هستیم

برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه با اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای تحریم یک‌جانبه ایران، افزود که اعضای این اتحادیه، تنها باید بر روی نوع تحریم‌ها به توافق برسند.

این برای چندمین بار است که یک مقام بلندپایه اروپایی نسبت به آمادگی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران سخن می‌گوید.


برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه (AP)

الکساندر اشتوب، وزیر امور خارجه فنلاند نیز روز گذشته (شنبه) اعلام کرد در صورت به توافق نرسیدن اعضای شورای امنیت برای افزایش تحریم‌ها علیه تهران، در اتحادیه اروپا «اجماع کافی» برای اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه این کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کوشنر افزوده است که احتمال دارد تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران تا ماه ژوئن طول بکشد و در صورت تصویب نشدن آن هم، اروپا آماده افزایش فشارها بر ایران است.

وی در عین حال، همراهی چین و روسیه با قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه تهران را ضروری خواند.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به این‌که بخش انرژی ایران مورد تحریم قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت که مسدود کردن راه صدور نفت ایران نیز مدنظر قرار ندارد

کوشنر، اهداف تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی را بانک‌ها و بیمه‌های این کشور و صدور روادید برای برخی افراد خاص اعلام کرد و افزود که تحریم‌های تازه، مردم را تحت فشار قرار نمی‌دهند.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به این‌که بخش انرژی ایران مورد تحریم قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت که مسدود کردن راه صدور نفت ایران نیز مدنظر قرار ندارد.

فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا نیز اعلام کرده است که پیش‌نویس تحریم‌های جدید ایران، تا آخر ماه جاری میلادی، از سوی ایالات متحده ارائه می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند تحریم‌ها هیچ تاثیری بر این کشور ندارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بهترین تحریم این هست که به اینها مشروعیت ندهید و و افرادی از آنها که در کشتار مردم شرکت داشتند تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار دهید. خامنه ای و احمدی نژاد را به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی محاکمه شوند. به چه دلیلی اجازه دادید کسی که خودش جنایت کرده هست و حامی جنایت و شکنجه در ایران هست، به عنوان مسول حقوق بشر از طرف ایران صحبت کند. منظورم لاریجانیها هست!!

-- کوشا ، Mar 14, 2010

این آقا کوشا راست میگوید. به چه حقی صادر کننده و کوشنده در اجرای بسیاری از احکام اعدام، شکنجه، تجاوزات متفاوت و احکام سنگین حبس باید اجازه یابد خود را بانی حقوق بشر جا بزند؟

-- بدون نام ، Mar 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)