تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پتریوس: ایران اوباش‌سالار می‌شود

دیوید پتریوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و آسیای مرکزی می‌گوید که جمهوری اسلامی با سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات، به سمت «اوباش‌سالاری» حرکت می‌کند.

ژنرال پتریوس در گفتگو با برنامه فرید زکریا در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان افزود که به گفته کارشناسان، جمهوری اسلامی از حکومت «روحانیون» در حال تبدیل شدن به حکومت «اوباش‌ها و بی‌سر و پاها» است.


دیوید پتریوس (AFP)

وی زمان آغاز این اتفاق (اوباش‌سالاری) را پس از «ظهور حرکت اصلاحی شهروندان ایران که از دزدیدن آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور عصبانی هستند»، اعلام کرده است.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این گفته بود که ایران در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتوری نظامی است.

ژنرال پتریوس در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان افزود که به گفته کارشناسان، جمهوری اسلامی از حکومت «روحانیون» در حال تبدیل شدن به حکومت «اوباش‌ها و بی‌سر و پاها» است

خانم کلینتون افزوده بود که مقام‌های ارشد سپاه پاسداران ایران، در حال افزایش قدرت خود و کسب اختیارات دولت هستند.

پتریوس در عین حال، عملکرد محمود احمدی‌نژاد را که آیت‌الله علی خامنه‌ای، وی را «پیروز» انتخابات معرفی کرد، موجب «یافتن متحدان جدید برای ایالات متحده در جهان» دانست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو، با ابراز تردید در تصمیم جدی تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اظهار داشت که «ایران در حال حرکت به سمت ساخت اجزای سلاح اتمی است.»

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و آسیای مرکزی در عین حال گفت که «کسی نمی‌تواند منکر فرصت کافی که واشینگتن برای حل دیپلماتیک مناقشه هسته‌ای ایران در اختیار این کشور قرار داده، بشود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام
بد نیست چنین وقتهایی اصل کلمه انگلیسی را هم در پرانتز هم که شده بیاورید. منظورم کلمه نوساخته «اوباش سالار» است که '“thugocracy' باشد. این ترکیب در زبان انگلیسی هم تازه ساز است از نظر ترکیب دو کلمه thugو پسوند cracy

-- علی ایرانی ، Mar 8, 2010

حکومت «روحانیون» در حال تبدیل شدن به حکومت «اوباش‌ها و بی‌سر و پاها»! کاملاً برازنده نظام فاسد، غارتگر، سرکوبگر و آدم کش اسلامی در ایران است.
حسنی،

-- Hasani ، Mar 8, 2010

بهتر از بعضی از ایرانیان وضع ایران را میداند.
حیف که انقلاب ایران به ضد خودش تبدیل شد از نفهمی و دگمی این اوباش.

-- بدون نام ، Mar 8, 2010

تيمسار سى سال با تاخير متوجه شده است ، با اين سرعت در درك وضعيت ايران سى سال ديگر طول خواهد كشيد تا جامعه بين الملل به فكر بيفتد، اگر تا آن وقت ملت در چنگ اين اوباش نابود نشده باشد

-- نادر ، Mar 8, 2010

همانطور که نادر هم گفته، این حضرت ژنرال (که سلام بر او و آل او باد!) سی سالی است که از این داستان عقب است هر چند از به کار گرفتن یک اصطلاح پر معنی و کارساز و نو باید از وی سپاسگزار بود.

اوباش سالاری درد باستانی ایران و بسیاری از ملل دیگر است منجمله خود آمریکا منتهی فرقش این است که در آنجا اوباش کت و شلوار و سفارشی را همراه با کراوات بر تن دارند اما در اینجا فقط کراواتش حذف شده و گرنه کت و شلوارش همان از نوع سفارشی و گران قیمت از معروف ترین بوتیک های داخلی و خارجی است.

درد اصلی احتمالاً در این جا است که تا وقتی مردم ایران یا هر جای دیگر دنیا، بخصوص اهل طبقه متوسط (یعنی اکثریت جمعیت در جوامع پیشرفته یا رو به پیشرفت امروزی) نخواهند به راستی خود عهده دار امور کشور از هر جهت آن باشند، خب معلوم است که اوباش و باج گیرها و "لاشخورها" و امثالهم کا را را به دست خواهند گرفت و به نحوی از انحاء اوضاع را به کام همان مردم تلخ خواهند کرد.

روحانیت اصولاً همیشه جانبدار و پرورش دهنده جهالت و نادانی و خشونت بوده و معلوم است که هوادارانش هم چیزی به جز همان قماش نخواهند بود پس این حرف به نوعی مثل آن است که چشم بسته غیب گفته باشیم! اما این را هم فراموش نکنیم: این خط و این نشان، انجانب مرده و شما به امید خدا زنده خواهید بود و خواهید دید که همین اوباش اولین و آخرین نیرویی است که سر روحانیت را از تنش جدا خواهد کرد ... (البته این را همه جا و به همه کس نگویید و بگذارید بین خودمان باقی بماند.)

در جای دیگر این خبر هم آمده که "پتریوس در عین حال، عملکرد محمود احمدی‌نژاد را که آیت‌الله علی خامنه‌ای، وی را «پیروز» انتخابات معرفی کرد، موجب «یافتن متحدان جدید برای ایالات متحده در جهان» دانست."

دست مریزاد! به این می گویند فاش کردن برنامه ای که خود اینان چیدند و زمینه را برای انتخاب این موجود نازنین فراهم کردند تا بتوانند بهره برداری های لازم را از حضور وی بکنند. بخصوص که آمریکا تقریباً همه دوستان خوب و حتی متوسط خود را سالها است که از دست داده و بازگرداندن آنها کار آسانی نیست.

با این وصف، هنوز هم زمینه برای حمله همه جانبه به ایران و اشغال این کشور به اندازه کافی فراهم نشده اما اگر روزی واقعاً چنین اتفاقی بیفتد، بعید است که نیروهای داخلی از هر نوع و شکل آن (سپاه، ارتش، بسیج و حتی مردم) بتوانند از پس چنان حمله و اشغال گسترده ای برآیند چرا که ایران در حال حاضر کشوری است بسیار تضغیف شده از نظر قوای انسانی جنگاور هر چند که ممکن است سلاح کافی و پیشرفته، حتی از نوع اتمی آن را تا چنان روزی در اختیار داشته باشد.

-- بینام ، Mar 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)