تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سفر احمدی‌نژاد به افغانستان به تعویق افتاد

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا به طور غیرمنتظره به افغانستان سفر کرد و سفر محمود احمدی‌نژاد که برای این روز برنامه‌ریزی شده بود به تعویق افتاد.

وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت که با هدف بررسی وضعیت عملیات جاری نیروهای بین‌المللی علیه شورشیان و طرح‌های عملیاتی آینده، به افغانستان سفر کرده است.

سه هفته پیش، بزرگترین عملیات مشترک نیروهای نظامی بین‌المللی و افغان طی هشت سال گذشته، در منطقه مارجه هلمند علیه طالبان شروع شد.

از این جنگ به عنوان سر آغاز یک جنگ بزرگ علیه شورشیان نام برده می‌شود و به همین منظور، قرار است تا تابستان آینده شمار نظامیان بین‌المللی در افغانستان به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

اما رابرت گیتس که سفرش همزمان با سفر از پیش برنامه‌‌ریزی‌شده احمدی‌نژاد به کابل صورت گرفت، گفت که ایران در افغانستان «دوگانه‌» بازی می‌کند.

وی افزود: «ایران از یک سو می‌خواهد روابطش را با دولت افغانستان حفظ کند و از سوی دیگر می‌خواهد کارهایی انجام دهد که به ما ضربه می‌زند.»

آقای گیتس در ادامه گفت که آنها (مقام‌های جمهوری اسلامی) به طالبان «کمک» خواهند کرد؛ چه این کمک، به صورت «مالی» باشد و یا «حمایت‌های سطح پایین.»

ایران که همواره حمایت از شورشیان افغان را رد کرده است، تاکنون درباره علت تعویق سفر محمود احمدی‌نژاد اظهارنظری نکرده است. با این حال، رسانه‌های دولتی این کشور گزارش کرده‌اند که سفر وی به کابل تا اواسط ماه جاری میلادی به تعویق افتاده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)