تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«لازم باشد، وزیر ارشاد استیضاح می‌شود»

یک نماینده عضو فراکسیون اقلیت، با انتقاد از توقیف روزنامه اعتماد و عملکرد معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، از احتمال استیضاح وزیر ارشاد خبر داد.

قدرت‌الله علیخانی با «ناپسند» توصیف کردن توقیف مطبوعات در دوران تصدی محمد حسینی بر وزارت ارشاد، گفت: «لازم باشد، وزیر ارشاد را استیضاح می‌کنیم.»

علیخانی به وب‌سایت پارلمان‌نیوز گفته که «در هیچ دوره‌ای مانند این چند ماه وزارت آقای حسینی، تا این حد به رسانه‌ها لطمه وارد نشده» است

آقای علیخانی امروز چهارشنبه به وب‌سایت پارلمان‌نیوز گفته که «در هیچ دوره‌ای مانند این چند ماه وزارت آقای حسینی، تا این حد به رسانه‌ها لطمه وارد نشده» است.

این نماینده مجلس «ضعف تصمیم‌گیری در سطح کلان وزارت ارشاد» را مهمترین علت «لطمه به مطبوعات» عنوان کرده است.

براساس اعلام وب‌سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی، از تابستان سال ۱۳۸۶ تاکنون، بیش از ۲۰ نشریه توقیف شده است.

تعداد قابل توجهی از این نشریات با آغاز کار دولت دهم توقیف یا لغو امتیاز شده‌اند.

رامین افزوده که قانون فعلی مطبوعات دست مسئولان وزارت ارشاد برای برخورد با مطبوعات را «بسته» است و وی امیدوار است که این قانون به زودی تغییر کند

صدای عدالت، کلمه سبز، اعتماد ملی، سرمایه، حیات‌نو، اندیشه‌نو، فرهنگ اشتی و اعتماد از جمله روزنامه‌های توقیف شده پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری در ایران هستند.

آقای علیخانی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از عملکرد محمدعلی رامین به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، خواستار برکناری وی از این سمت شد.

آقای رامین روز گذشته (سه‌شنبه) در یک گفتگوی تلویزیونی با دفاع از توقیف نشریات، گفته که روزنامه‌نگاران «خاطی» باید از حقوق شهروندی محروم شوند.

وی افزوده که قانون فعلی مطبوعات دست مسئولان وزارت ارشاد برای برخورد با مطبوعات را «بسته» است و وی امیدوار است که این قانون به زودی تغییر کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به به بنازم باین مجلس ملی و قدرتمند!

-- بچه نازی آباد ، Mar 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)