تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

غارت و هرج و مرج گسترده در شیلی

غارت گسترده و هرج و مرج در مناطق زلزله‌زده شیلی، موجب وضع مقررات منع آمد و شد و حضور گسترده نیروهای نظامی در این مناطق شده است.

از روز گذشته (دوشنبه) به علت غارت مواد غذایی و سوخت در مناطق مائوله و کنسپسیون و حتی سرایت این وضعیت به سانتیاگو، پایتخت شیلی، نیروهای پلیس و سربازان مسلح برای یافتن غارتگران، ایستگاه‌های بازرسی دایر کرده و در مناطق مختلف گشت می‌زنند.

پلیس کنسپسیون، تاکنون ده‌ها نفر را به علت غارتگری و نقض مقررات منع آمد و شد دستگیر کرده است.

در کنسپسیون، برخی با حمله به فروشگاه‌ها و انبار برخی مراکز عرضه سوخت، دست به سرقت می‌زنند. این در حالی است که بسیاری از بازماندگان زلزله، فاقد سرپناه و امکانات اولیه هستند.


غارت در مناطق زلزله‌زده شیلی (رویترز)

دولت شیلی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه ۸.۸ دهم ریشتری که روز شنبه هفته جاری، این کشور را لرزاند به ۷۲۳ نفر رسیده است.

بیش از ۵۰۰ نفر نیز بر اثر وقوع این حادثه زخمی شده‌اند.

مقام‌های شیلی نسبت به افزایش شمار قربانیان نیز ابراز نگرانی کرده‌اند.

در حالی که هنوز هم پس‌لرزه‌هایی، مناطق زلزله‌زده شیلی را می‌لرزاند، میشله باشلت، رئیس جمهوری این کشور از جامعه بین‌المللی درخواست کمک کرده است. کشورهای زیادی نیز برای کمک به شیلی، اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشلت اظهار داشته که به زودی نزدیک به هفت هزار نیروی نظامی برای برقراری نظم در سراسر مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه مستقر خواهند شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)