تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا: اعمال تحریم‌ها علیه ایران طول می‌کشد

در حالی که هیلاری کلینتون می‌گوید همراهی اعضای شورای امنیت برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، احتمال دارد چندین ماه به طول انجامد، روسیه از افزایش فشارها بر تهران حمایت کرده است.

خانم کلینتون پیش از این اعلام کرده بود که ظرف یک یا دو ماه آینده، قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی صادر خواهد شد.


AFP

با این حال، وی که به آمریکای لاتین سفر کرده، اظهار داشت که روند مذاکرات اعضای شورای امنیت در این خصوص «با سرعت» در جریان است.

رویترز نیز به نقل از دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه نوشته است که مسکو «هرآنچه لازم بوده» را به رهبران ایران گفته و «متاسفانه، به نتیجه‌ای نرسیده است.»

آقای مدودف افزوده که هنوز هم زمان برای رسیدن به توافق میان ایران و غرب باقی است، اما اگر «موفقیتی در این خصوص بدست نیاید، مسکو حاضر است که همراه با سایر متحدان خود، افزایش تحریم‌ها علیه تهران را بررسی کند.»

دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید مسکو «هرآنچه لازم بوده» را به رهبران ایران گفته و «متاسفانه، به نتیجه‌ای نرسیده است»

وی با این حال ابراز امیدواری کرده که پرونده هسته‌ای ایران از راه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.

اظهارات این دو مقام آمریکا و روسیه در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در آغاز نشست چهار روزه شورای حکام، ایران را به همکاری ناکافی با بازرسان این سازمان متهم کرد.

آقای آمانو اظهار داشت که به علت همکاری «ناکافی» ایران با آژانس، نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تائید کند.

این در حالی است که ایران، آژانس و مدیرکل جدید آن را به وابستگی به غرب متهم می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)