تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خاتمی: نباید مقابل انحراف‌ها کوتاه آمد

محمد خاتمی می‌گوید که مقابل «انحراف‌ها» و «آسیبی» که به جمهوریت و اسلامیت نظام خورده است، نباید کوتاه آمد.

آقای خاتمی این اظهارات را در دیدار با گروهی از اعضای سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام مطرح کرده است.


به گزارش وب‌سایت پارلمان‌نیوز، رئیس جمهوری پیشین ایران گفته در برابر «فریاد‌هایی که بر سر ما می‌زنند»، نباید کوتاه آمد تا «انحراف‌ها» در جمهوری اسلامی اصلاح شود.

به گفته رئیس بنیاد باران، اگر در ذهن مردم این تلقی به وجود بیاید که رای آنها محترم نیست، این حق اصلاح‌طلبان است که بگویند «هم جمهوریت و هم اسلامیت» در خطر افتاده است.

اصلاح‌طلبان در ایران پس از اعلام نتیجه جنجال‌ برانگیز انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد، بارها اعلام کرده‌اند که جمهوریت و اسلامیت نظام در «خطر» افتاده است.

خاتمی بار دیگر خواستار رفع فشار‌ها، آزادی زندانیان و پایان دادن به فضا‌ی امنیتی کشور شد و گفت در این صورت است که «بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد»

به گفته خاتمی «امام، قانون اساسی و عقل هم می‌گوید میزان رای مردم» است و «انتخابات باید سالم و بدون حرف و حدیث باشد.»

وی افزوده که در جمهوری اسلامی، رضایت مردم امری «مهم و واقعی» است و در صورتی که این رضایت، لطمه دیده باشد، «وظیفه شرعی ماست که ببینیم کجای کار عیب» دارد.

به گفته رئیس بنیاد باران در صورتی که اقدام‌ها برای جلب رضایت مردم منجر به ایجاد «بدبینی» و زیاد شدن «فاصله‌ها» شود، این به معنای آن است که «طبق معیارها» عمل نشده است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر خواستار رفع فشار‌ها، آزادی زندانیان و پایان دادن به فضا‌ی امنیتی کشور شد و گفت در این صورت است که «بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.»

«هر تهمتی به اصلاح‌طلبان و چهره‌ها و دلسوزان انقلاب می‌زنند و حتی امکان این وجود ندارد که افراد بتوانند از خود دفاع کنند»

رئیس جمهوری پیشین ایران همچنین از اینکه گروهی «تندرو» در جامعه وجود دارد که حاضر نیست «تفاهمی» در جامعه صورت بگیرد، اظهار تاسف کرده است.

وی در عین حال با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت که چرا این سازمان «باید فقط القا کننده یک جریان محدود فکری باشد.»

اصلاح‌طلبان و مخالفان دولت از عملکرد صدا و سیما در جریان حوادث پس از انتخابات به شدت انتقاد داشته و معتقدند که این سازمان، به طور یکجانبه از دولت محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کند.

آقای خاتمی در بخش دیگری از اظهارات خود، از اعمال محدویت‌ها برای مخالفان انتقاد کرد و گفت: «هر تهمتی به اصلاح‌طلبان و چهره‌ها و دلسوزان انقلاب می‌زنند و حتی امکان این وجود ندارد که افراد بتوانند از خود دفاع کنند.»

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «همه عادت کرده‌اند از طرف مردم صحبت کنند و حرف خود را بزنند و بگویند این حرف‌ مردم است»

رئیس بنیاد باران در ادامه اظهارات خود از مسئولان جمهوری اسلامی پرسید که «آیا این دستگیری‌ها، تهمت زدن‌ها، افزایش کینه‌ها، هزینه‌های ملت را بالا بردن، همانی است که انقلاب و سرداران و سربازان انقلاب می‌خواستند؟»

وی افزود: «بروید و از کسانی که سیلی خورده نظام گذشته هستند و عشق به امام داشته‌اند بپرسید، بین خود و خدای بزرگ، وجدانتان را حاکم کنید، آیا آن چیزی که در متن جامعه می‌گذرد همانی است که ما می‌خواستیم یا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد؟»

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «همه عادت کرده‌اند از طرف مردم صحبت کنند و حرف خود را بزنند و بگویند این حرف‌ مردم است.»

به گفته رئیس بنیاد باران، «این مسئله مهم است که از مردم صحبت کنیم، نه اینکه از طرف مردم، حرف خودمان را بزنیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بابا تو را به خدا تو ديگر اينقدر اصلاحات اصلاحات نكن هشت سال رئيس جمهور بودي با بيست ميليون نفر پشتوانه مردمي خير سرت چي را اصلاح كردي جز پوزخند زدن تازه اكثريت مجلس هم در اختيارت بود حالا هم كه هر روز يك ساز مي زني و هنوز مي خواهي با اين روش جايي در حكو مت برايت بماند وتا شده و بتواني سر و ته اينهمه جنايات رامي خواهي با اين اصلاحاتت هم بياوري پس لطفاكمترحرف بزن تو كه اينهمه جنايات را انحراف مي نامي.

-- بدون نام ، Mar 2, 2010

خاتمی؛ در مقابل «انحراف‌ها» و «آسیبی» که به جمهوریت و اسلامیت نظام خورده است، نباید کوتاه آمد! این آقای خاتمی هم مثل اینکه در خواب می باشد! کدام جمهوریت و کدام اسلامیت؟ حکومت فاسد اسلامی، هر دو را نابود کرده است. امان از دست این نخبه گان مذهبی!
ایران آزاد،

-- Iran Azad ، Mar 2, 2010

احمدی نژاد این ... هر از گاهی برای اینکه ما را اذیت کند و اعصاب سبزها را به هم بریزد رنگ پرچم را ابی میکند . این کارش مثل نشان دادن علامت پیروزی است که گاهی برای اینکه خودش را ...کند جلو دوربین انگشت هایش را نشان میدهد. یا مثل شالگردن سبز که گاهی باز هم جلو دوربین به گردن خرانه اش میاندازد .و این گاهی به این خاطر است که او را هیچکس آدم حساب نمیکند . و به خاطر اینکه بگوید من هستم با سمبل ملی کشور با زی میکند.و میداند ما سبزها به سمبلها و نشانه های کشورمان حساس هستیم و این بازیها را بر نمیتاابیم. شمیم

-- بدون نام ، Mar 2, 2010

دوستانی که ادعا میکنند خاتمی در هشت سال ریاست جمهوریش کاری نکرد می تونن مراجعه کنند به مردمی که مایوس از سنگ اندازیهای راستی ها بعد از خاتمی سر صندوق های رای نرفتند و این هیتلر ایرانی با یک تقلب کوچولو اومد سرکار، همین مردم چهار سال فرصت کردند تا بدونن عجب دوران طلایی و قدم بزرگی بود خاتمی به سمت جلو (بله سوئس نکرد مملکت رو ولی وضعیت یک قدم که جلو رفت) و به همین خاطر این چنین رفتند و سبز شدند و رای دادند. شما یا ایران تشریف نداشتید یا منظورتون از کار مشت کوبیدن توی دهن رهبر بوده. الانم انتظارات بیهوده و غیرواقعی دارید. معلومه که این حکومت نه جمهوریه نه اسلامی. حالا یه کسی به نام جمهوری و به نام اسلام ادم میکشه که جمهوریت و اسلامیت رو بدنمی کنه رذالت خودش رو نشون میده. لابد انتظار دارید خاتمی بگه مرگ بر جمهوری اسلامی؟ خوب ایشون نمیگه رجوی میگه شما می تونید برید توی صف ایشون. مگه هرکی فحاش تر بود دموکرات تره؟

-- مژده ، Mar 2, 2010

در جواب مژده خانم بايدبگويم از اينكه روحيه انتقاد گري را در شما ميبينم خيلي خوشحال هستم اميدوارم كه انرا جاهاي ديگري هم بكار بگيري فارغ از هرتعصب اما در مورد برداشتي كه از كامنت من داشتي كمي تند رفتي شايد مفهوم را نگرفتي در اينكه ما بخواهيم اقاي خاتمي مرگ برجمهوري اسلامي بگويد يا در مقابل نظام جور و ستم بايستديك توهم است و ما هيچگاه از او وامثال او انتظار نداريم البته نه اينكه بين او وتندروها فرق قائل نباشيم واگر بخواهيم بر اين باور باشيم كه باعث بوجود امدن بقول شما سبزهااو بوده كمي بي انصافي وبدوراز واقعيت است دليلش هم همان حدود بيست ميليون نفري است كه پيش از رئس جمهوزيش سبز بودن ودوست داشتند او بتواند به خواسته مردم جامعه عمل بپوشاند نه اينكه به حرف وقول اكتفا كند ومردم را خام نمايد كاري كه هنوز در سر مي پروراند و مورد ديگه اينكه شما كه مخالفت با فساد وتباهي رژيم ايران را فحش تعبير مكنيديا مثل رهبرتان خط مش نشان مي دهي و خودي ونخودي را درسر مي پروراني هم بهتر است دركنار مقام معظمرهبري ونظام مقدس جمهوري اسلامي به اجراي اسلام ناب محمدي ادامه دهيد البته اميدوارم اين در مورد شما صدق نكند چون مادوست نداريم مثل شما افراد را به اين و ان نسبت ياحواله دهيم چون اين از خصوصيات رژيم ايران است كه همه چيز را با تهمت وافترا ختم مي كندپيشتر از شما پوزش مي خواهم وارزو دارم همگي با هم ودركنار هم و واقعبينانه با مسائل برخورد نمائيم و هيچگاه منطق وعقلمان را در گير ظواهر و تعصبات از هر نوعش ننمائيم به اميد برقراري كما لات و فضائل عالم انساني و دوستي ومحبت در ايران عزيز.

-- بدون نام ، Mar 2, 2010

تا کی باید پرسید که اگر دین با حکومت کنار آمدنی بود چرا در کشورهای دموکراتیک از ورود دین به جایگاه حکومت جلوگیری میشود نمونه ی جمهوری استبدادی اسلامی در برابر ماست که پساز سی سال آدمکشی رهبرانش هم حالشان از این جمهوری بهم خورده .چون آنرا با استبداد پادشاهی مقایسه میکنند در میابند که 100 رحمت به کفن دزد اولی . چون دست کم در انتخاب دین آزاد بودیم و با انگ بهایی و مرتد از دانشگاه رانده نمی شدیم .

-- behnam ، Mar 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)