تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اوباما: تحریم‌ها علیه ایران افزایش می‌یابد

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که واشینگتن و سایر قدرت‌های غربی به زودی، بسته تحریمی جدی و تازه‌ای را علیه جمهوری اسلامی تهیه می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آقای اوباما در نشست خبری کاخ سفید گفت که به شیوه‌های مختلفی به ایران نشان داده خواهد شد که فعالیت‌های اتمی این کشور، مورد قبول جامعه جهانی نیست، چرا که تهران کماکان در حال طی مسیری است که به تولید سلاح اتمی منجر می‌شود.


AP

وی با این حال، زمان مشخصی برای تحریم دوباره ایران اعلام نکرد.

اظهارات وی پس از آن مطرح می‌شود که با دستور محمود احمدی‌نژاد، ایران از امروز تولید سوخت اتمی ۲۰ درصد را در نیروگاه نطنز آغاز کرده است.

اوباما گفت فعالیت‌های اتمی ایران، مورد قبول سوی جامعه جهانی نیست، چرا که تهران کماکان در حال طی مسیری است که به تولید سلاح اتمی منجر می‌شود

این اقدام ایران، با واکنش‌های بسیاری مواجه شده و بیشتر کشورهای غربی، رهبران ایران را به تشدید تحریم‌ها به عنوان «تنها گزینه باقی‌مانده» تهدید کرده‌اند.

این در حالی است که چین، به عنوان یکی از اعضای گروه ۱+۵ با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرده و خواستار ادامه مذاکرات از سوی طرفین شده است.

اوباما در بخش دیگری از اظهاراتش، با تقدیر از همراهی روسیه در تحریم بیشتر ایران، اظهار داشت که نمی‌تواند رویکرد چین در قبال تحریم جمهوری اسلامی را پیش‌بینی کند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا پیش‌تر گفته بود که پکن برای همکاری بر سر پرونده اتمی ایران تحت فشار قرار خواهد گرفت.

اوباما با تقدیر از همراهی روسیه در تحریم بیشتر ایران، اظهار داشت که نمی‌تواند رویکرد چین در قبال تحریم جمهوری اسلامی را پیش‌بینی کند

رئیس جمهوری ایالات متحده با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه ایران از مسیر سازمان ملل، به عنوان یکی از گزینه‌ها، بر امکان ادامه مذاکرات با تهران نیز همچنان تاکید کرد.

اشاره اوباما به احتمال اعمال تحریم‌های یک‌جانبه از سوی کشورهای خاص و یا اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی است.

وی در عین حال از نامشخص بودن موضع ایران در قبال فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، انتقاد کرد.

مقام‌های رسمی ایران در دولت و مجلس، با اعلام موضع گیری‌های متناقضی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، حتی در داخل کشور نیز اعتراض‌های زیادی را برانگیخته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

chan sal ast ke megoeed vali khabari nest in ghadr ghashogh khali dahane mardom nakoned

-- golbahar ، Feb 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)