تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی تاجیک و بهشتی و تائید محکومیت نبوی

دادستانی تهران از آزادی محمدرضا تاجیک و علیرضا بهشتی، تائید محکومیت بهزاد نبوی و ۳۴ متهم دیگر و صدور احکام ۹ نفری که در روز عاشورا بازداشت شده بودند، خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری‌ها، آقایان تاجیک و بهشتی که هر دو از مشاوران ارشد میرحسین موسوی به شمار می‌روند، شامگاه سه‌شنبه پس از تکمیل تحقیقات با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.


محمدرضا تاجیک و علیرضا بهشتی

این دو پس از وقایع روز عاشورا بازداشت و زندانی شده بودند.

رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران، از حضور آقای تاجیک در برنامه امشب گفتگوی ویژه شبکه دو تلویزیون ایران خبر داده‌اند.

موضوع این گفتگو، بحث بر سر مسائل انتخاباتی عنوان شده است.

دادسرای تهران همچنین اعلام کرده که دادگاه تجدید‌نظر، حکم ۳۵ تن از بازداشت‌شدگان را تائید و جهت اجرا به واحد اجرای احکام فرستاده است.


بهزاد نبوی

اتهام این افراد، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، حمله به مامورین انتظامی و تخریب و آتش‌سوزی» اعلام شده است.

بهزاد نبوی یکی از همین متهمان است که پیش‌تر به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود و دادگاه تجدید‌نظر، حکم وی را به پنج سال تقلیل داده است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم اعدام برای یک نفر از بازداشت‌شدگان حوادث روز عاشورا و حبس تعزیری برای هشت تن دیگر نیز خبر داده است.

اتهام این افراد هم «محاربه، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» اعلام شده است.

رسیدگی به اتهامات این ۹ نفر، هفته گذشته طی دو جلسه با حضور نماینده مدعی‌العموم در دادگاه انقلاب برگزار شده بود.

مقام‌های قضایی پیش‌تر اعلام کرده بودند که اتهام این افراد «محاربه» است و به زودی اعدام خواهند شد.

وب‌سایت جرس نیز به نقل از محمد اولیایی‌فرد، وکیل دادگستری، از محکومیت شبنم و فرزاد مددزاده به پنج سال حبس و تبعید به زندان رجایی‌شهر خبر داده است

محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور نیز که قوه قضائیه، آنها را به دست داشتن در حوادث پس از انتخابات متهم کرده بود، دو هفته پیش از این اعدام شدند.

وب‌سایت جرس نیز به نقل از محمد اولیایی‌فرد، وکیل دادگستری، از محکومیت شبنم و فرزاد مددزاده به پنج سال حبس و تبعید به زندان رجایی‌شهر خبر داده است.

شبنم مددزاده، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، دوم اسفندماه سال ۸۷ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

نگرانی از صدور حکم اعدام برای یک دانشجو
در پیوند با این گزارش، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در در ایران نیز محاکمه محمدامین ولیان، فعال دانشجویی را به اتهام «محاربه» به شدت محکوم کرده است.


محمدامین ولیان

ارون رودز، سخنگوی این کمپین، در مورد محاکمه ولیان گفته که «قوه قضائیه با یک چنین محکومیت کاملا بی‌ربطی، زندگی و حیات سرشار از امید و آینده این جوان دانشجو را بی‌ارزش کرده است.»

ولیان یکی از ۱۶ نفری است که به خاطر اعتراضات مسالمت‌آمیز سیاسی خود، هفته پیش محاکمه شده‌اند. در این دادگاه، پنج نفر به «محاربه» متهم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همه چپ و راست رژیم روی هم میشوند راه پیمایی زمان رفسنجانی که اینها با هم بودند .
چه چیزی فرق کرده ؟
آیا سلطنت طلبان و مجاهدین و مردم منفعل میان بیرون برای ۲۲ بهمن؟
آیا بعد از آنهمه کشته و شکنجه و .... که به هیچ کجا نیانجامید بلکه برادران ولایی و امامی را به هم نزدیکتر کرد و حالا رفسنجانی و موسوی اردبیلی میرن پیش خامنه ای وساطت برای خودیها ( پسر بهشتی ) وقتی زید آبادی و مومنی و توکلی و بهاره هدایت و یزدی و توسلی ها و کیوان صمیمی و ملکی و ... در زندان به مدت طولانی قرار است طبق طرح آشتی توده ای فدایی ها بمانند و بعد هم مادام العمر از فعالیت سیاسی محروم شوند تا مملکت در اشغال دو طاعون کمونیسم و مذهب باقی بماند . و در بهترین حالت برگردد دست موسوی همان که جمعیت را دو برابر کرد و اقتصاد کوپنی ورشکسته را به مملکت تحمیل و حاضر نیست حتا به نزدیک ترین گروه به حاکمیت (نهضت آزادی ) حق فعالیت سیاسی بدهد ! و یا وزیر زن انتخاب کند و یا دست از حمایت از غزه و لبنان بردارد یا از خصومت کور با امریکا و باج به شوروی و چین و بورکینا فاسو دست بکشد یا کیک زرد را بگذارد زمین و مثل چین و ویتنام و چک و تایوان و برزیل و کره جنوبی و ترکیه و مالزی و سنگاپور و لهستان و .... به فکر استفاده از نیروی بزرگ سرمایه داری غرب و کشورهای دموکراسی جهت پیشرفت کشور باشد . شما انتظار دارین باز بقیه مردم ( نه مذهبیها و کمونیست ها که بخش مشخصی از مردمند ) بیان بیرون و خطر فرو رفتن چماق به همه جاشون را بپذیرند ؟
که زهرا خانم با چادر و روسری گل منگلی بشه بانوی اول ؟
ایران برگرده به ارزش های والای انقلاب ۵۷ انهم در سال ۶۰ تا ۶۸ ؟
واقعا که شما هم مثل علی خامنه ای خیالاتی هستین. با این تفاوت که او حکومت دارد میکند .

-- shaftalou ، Feb 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)