تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

موج جدید بازداشت فعالان سیاسی و مدنی

ماموران امنیتی ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم هفت فعال سیاسی و مدنی را بازداشت کرده‌اند.

منابع دانشجویی اعلام کرده‌اند ماموران وزارت اطلاعات، شب گذشته با مراجعه به خانه‌های وحید و نوید عابدینی و اسماعیل ایزدی‌خواه، سه تن از فعالان سابق دانشجویی، آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.

آن‌طور که خبرنامه امیرکبیر امروز سه‌شنبه گزارش کرده است، ماموران پس از تفتیش منزل این سه نفر، برخی اسناد و مدارک آنها را با خود برده‌اند.

وحید عابدینی، عضو پیشین انجمن دموکراسی خواهان دانشگاه تهران بود و نوید عابدینی، پیش‌تر دبیری انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران را بر عهده داشت.


نیلوفر لاری‌پور در کنار خاتمی و عموزاده خلیلی در دیدار چلچراغی‌ها با رئیس دولت اصلاحات در آستانه شب یلدای ۸۸ (پارلمان نیوز)

وب‌سایت پارلمان‌نیوز هم از بازداشت نیلوفر لاری‌پور شاعر، ترانه‌سرا و خبرنگار نشریه چلچراغ توسط ماموران اطلاعات خبر داده است.

خواهر نیلوفر لاری‌پور به این وب‌سایت گفته که «شب گذشته ماموران، با خواهرم در منزل حاضر شده و کیس کامپیوتر او و یک‌سری وسایلش را بردند.»

لاری‌پور در شرایطی بازداشت می‌شود که به گفته همکارانش، هیچ فعالیت سیاسی نداشته و تنها در انتخابات به نفع میرحسین موسوی فعالیت می‌کرده است.

منابع نزدیک به فعالان حقوق بشر در ایران نیز گزارش کرده‌اند که صبح امروز سه‌شنبه، ماموران امنیتی، نازنین فرزانجو، دانشجوی مترجمی زبان فرانسه و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را بازداشت کرده‌اند.

علیرضا ثقفی، عضو کانون نویسندگان ایران، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال کارگری از دیگر فعالان مدنی است که شب گذشته بازداشت شده است.

علیرضا ثقفی، عضو کانون نویسندگان ایران، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال کارگری از دیگر فعالان مدنی است که شب گذشته بازداشت شده است

خبر بازداشت آقای ثقفی را کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای تائید کرده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، علی‌محمد اسلامپور، روزنامه‌نگار و سردبیر نشریه «نوای وقت» هم امروز سه‌شنبه در کرمانشاه بازداشت شده است.

آقای اسلامپور پس از احضار دادگاه انقلاب، به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فحاشی از طریق وبلاگ‌نویسی» بازداشت شده است.

نشریه «نوای وقت» در انتخابات، از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می‌کرد.

محکومیت کیوان صمیمی
بازداشت‌ها در شرایطی در ایران ادامه دارد که وب‌سایت کلمه از محکومیت کیوان صمیمی‌، مدیر مسئول ماهنامه توقیف‌شده «نامه» به تحمل شش سال زندان و محرومیت مادام‌العمر از فعالیت‌های سیاسی خبر داده است.


کیوان صمیمی

آقای صمیمی یک روز پس از انتخابات در روز ۲۳ خرداد ماه بازداشت و از سوی دادستانی به «تبلیغ علیه نظام، و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت ملی» متهم شده بود.

«شرکت در تظاهرات و صدور بیانیه علیه سلامت انتخابات» از دیگر اتهامات این عضو شورای ملی صلح اعلام شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)