تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رئیسی: ۹ نفر دیگر به زودی اعدام می‌شوند

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه از اعدام قریب‌الوقوع ۹ تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات به اتهام «محاربه» خبر داد.

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری فارس، آقای رئیسی در جمع گروهی از مردم قم گفت که این افراد در جریان «آشوب‌های اخیر» دستگیر شده‌اند.


ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه

این مقام قضائی افزود که این افراد، «هر کدام به یکی از جریان‌های ضد انقلاب مرتبط بوده و با انگیزه نفاق و براندازی نظام در اغتشاشات حضور یافته‌اند.»

رئیسی همچنین گزارش‌ها در خصوص بی‌ارتباط بودن اتهام محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی با مسائل پس از انتخابات را رد کرده است.

این دو نفر پنجشنبه گذشته، به اتهام «محاربه» از طریق شرکت در ناآرامی‌های پس از انتخابات اعدام شدند.

دادسرای تهران، روز گذشته در اطلاعیه‌ای که درباره روند رسیدگی به اتهامات این دو نفر منتشر کرد، اشاره‌ای به نقش این افراد در ناآرامی‌های پس از انتخابات نکرده است.

رئیسی با دفاع از اعدام‌های اخیر، گفت که قوه قضائیه در برخورد با «اغتشاشگران» و برای از میان بردن «ریشه فتنه» همچنان تلاش خواهد کرد

دادسرای تهران، ۱۶ تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات را به «محاربه» متهم کرده که برای ۱۱ تن از آنها حکم اعدام صادر شده است.

اعدام دو تن از این متهمان با واکنش‌های داخلی و بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شده است.

رئیسی با دفاع از این اعدام، گفت که قوه قضائیه در برخورد با «اغتشاشگران» و برای از میان بردن «ریشه فتنه» همچنان تلاش خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که پرونده فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی برای پیگیری‌های قضایی به دادسرای تهران فرستاده شده است.

با این حال رئیسی نگفت که برای کدام یک از فرزندان آقای هاشمی پرونده تشکیل شده است و اتهام آنها چیست.

رئیسی اظهار داشت که قوه قضائیه برای رسیدگی به جرم برخی خواص، منتظر شکایت مردم نخواهد ماند و «قطعا با پیگیری مدعی‌العموم به پرونده این آقایان» رسیدگی خواهد کرد

وی در عین حال افزود که دستگاه قضایی، رسیدگی به اتهامات کسانی که منتسب به خواص هستند را کنار نخواهد گذاشت.

مهدی هاشمی و فائزه هاشمی، دوتن از فرزندان هاشمی هستند که محافظه‌کاران آنها را متهم به دست داشتن در حوادث پس از انتخابات می‌کنند.

محافظه‌کاران بارها از مقام‌های قضایی خواسته‌اند مهدی هاشمی را که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد، به دادگاه احضار کنند.

اکبر هاشمی نیز گفته که فرزندش، هر زمان که دادگاه وی را احضار کند، برای دفاع از خود به ایران باز خواهد گشت.

ابراهیم رئیسی همچنین اظهار داشت که قوه قضائیه برای رسیدگی به جرم برخی خواص، منتظر شکایت مردم نخواهد ماند و «قطعا با پیگیری مدعی‌العموم به پرونده این آقایان» رسیدگی خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از حالا كه همه اينترنت را بسته اند و تماس ها قطع است.

حكومت فقط منتظر اين است كه از 22 بهمن جان سالم به در ببرد و با ترساندن و تهديد ها ي وحشتاك مردم ، واين كه با دوربين ها ان ها را شناسايي مي كند ( كه عمدتا دروغ است) و اينكه بعد اعدام مي كند ، جوانان وم ردم ايران را به انفعال بكشد و در منزل بنشاند. تا خامنه اي و حكومتش ازاين مرحله سقوط جان به در ببرد.

اگر حكومت موفق شود و 22 بهمن را از سر بگذراند ، پشت سر ان بلافاصله هزاران نفر از جوان و كودك و زن و دختر را اعدام خواهد كرد. ابدا شوخي نمي كنم . برنامه حكومت همين است. و درست مثل دوره المان نازي و گشتاپو از بين مردم هزاران نفر را به طور تفريحي و با اشاره دست مي اورد بيرون ، به خصوص دانشجويان و جوانان عادي كوچه و خيابان و در جا به رگبار مي بندد ، و يا با تفريح بيشتر و با نمايش ""محارب با خدا""... تيرباران مي كند. انقدر مي كشد، به نام محارب با خدا ، كه حرف هم ندارد، و همه مردم عادي كوچه و خيابان هورا مي كشند كه خدا... نجات پيدا كرد .
انوقت واقعا ديگر كسي در تمام ايران جرات نفس كشيدن نداشته باشد و اين ها تا اخر عمرتان سوارتان باشند. به اميد اوباما و فرانسه و المان و چين و روسيه و ساير اراذل هم ننشينيد، ان ها هم خوشحال مي شوند كه با حكومت ديكتاتور و منفوري طرف باشند و امتياز بگيرند. . موقعيت ديگري هم نيست كه مردم جمع شوندو. لذا هرچه بتواند سريعتر و شديد تر به اسم محارب عليه خدا ... مي كشد.

جوانان. اين حكومت اگر بماند قصد دارد در هر حال شما را تكه پاره كند و پول نفت و تجاوز بي امان و مدام به دختران و زنان كشور كه شوخي بردار نيست كه از ان دست بردارند. بهتر است ايستاده و در نبرد بميريد نه دست بسته اعدام شويد. و اگر توانستيد. بكشيد . تا مرگ تان ابلهانه نباشد.

-- سيد محمد علي قريشي عرب زاده اصل ، Feb 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)