تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محکومیت مصادره ۲۲ بهمن توسط «انحصارطلبان»

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد که جریان «خشونت‌گرا و انحصارطلب»، «فرصت‌طلبانه» درصدد است تا حضور میلیونی مردم در روز ۲۲ بهمن را به «نفع اغراض حقیر خود» مصادره کند.

این مجمع در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه منتشر کرده، از برخورد‌های خشونت‌بار با «بخش وسیعی از مردم، به بهانه همراه داشتن نماد مورد علاقه خود» در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار تاسف کرده است.


معترضان به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن، قرار بود در مراسم این روز با نماد سبز شرکت کنند که براساس گزارش سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان، بر اثر فشار‌ها و تهدید‌های نیرو‌های لباس شخصی و پلیس، موفق به انجام چنین کاری نشدند.

این مجمع همچنین نیرو‌های انتظامی و امنیتی را به «حمایت و مباشرت» در حمله نیرو‌های لباس شخصی به محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در راهپیمایی ۲۲ بهمن متهم کرده است

مجمع روحانیون با انتقاد از اعمال این محدودیت‌ها، افزوده که در مراسم این روز، «پرخاشگران و هتاکان، آزادانه به حمل پلاکاردهای موهن و توزیع انواع نشریات و لوح‌های فشرده حاوی بدترین اهانت‌ها و تهمت‌ها علیه ایران، امام و پیشتازان عرصه جهاد و مبارزه و انقلاب مشغول بودند.»

این مجمع همچنین نیرو‌های انتظامی و امنیتی را به «حمایت و مباشرت» در حمله نیرو‌های لباس شخصی به محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در راهپیمایی ۲۲ بهمن متهم کرده است.

در این روز، لباس شخصی‌ها با حمله به این سه رهبر مخالفان دولت، مانع از حضور آنها در میان مردم و طرفداران خود شدند.

«پرخاشگران و هتاکان، آزادانه به حمل پلاکاردهای موهن و توزیع انواع نشریات و لوح‌های فشرده حاوی بدترین اهانت‌ها و تهمت‌ها علیه ایران، امام و پیشتازان عرصه جهاد و مبارزه و انقلاب مشغول بودند»

مجمع روحانیون مبارز، حمله «مشکوک جمعی منفعت‌طلب و خشونت‌گرا» به این سه تن را رفتاری «غیرانسانی و غیراخلاقی» دانسته و از قوه قضائیه خواستار شناسایی و «برخورد قاطع و خشکاندن این جریان فتنه و فساد سیاسی و اجتماعی و متجاوزان به حقوق اساسی و حریم آزادی مردم» شده است.

این مجمع همچنین از کسانی که علی‌رغم «همه بی‌مهری‌ها و کژ رفتاری‌ها» در مراسم روز ۲۲ بهمن شرکت کرده‌اند نیز قدردانی کرده است.

جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، با انتقاد از محدودیت‌های اعلام شده علیه طرفداران جنبش سبز در مراسم روز ۲۲ بهمن، حضور گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی را به عنوان «عامل محدودیت» استفاده از نماد سبز توسط حامیان و هواداران آن اعلام کرده است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، تحت تدابیر شدید امنیتی در تهران و دیگر شهرستان‌های ایران برگزار شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بخش در خواست از قوه قضاییه اشتباه است.

-- بدون نام ، Feb 14, 2010

بیانات و حرکتهای متحورانه ولی گاها حساب نشده آقای کروبی و سخنرانیهای شعار گونه، بی محتوا، بدون هیچ نتیجه عملی و روشنفکر مآبانه و بدور از زبان مردمی که مخاطب را از مجموعه مردم دور کرده و موجبات خستگی و بیزاری آنها را فراهم می کند توسط آقای خاتمی، ممکن است در پیشبرد اهداف سبز مشکل ایجاد کند. در این میان رفتار و عملکرد آقای موسوی و خانم ورهنورد توانسته در جذب مردم به نحو بهتری نتیجه بخش باشد. بنا برین شکل دهی يک شورای رهبری غير رسمی نه تنها مفید که ضروری بنظر میرسد و اصلح خواهد بود که محوریت بیشتری به دو نفر اخیر داده شود. در صورت نیاز به انتخاب افرادی از خارج از کشور در شورا، وسواس فوق العاده ضروری خواهد بود.

-- بدون نام ، Feb 14, 2010

بابا جان اگر فرض کنیم که اینها همه حامیان دولت بودند، باز هم خیلی خوشبینانه ۳تا ۴ میلیون در سراسر کشور بودند. شما حرف اکثریت مردم را بزنید به جای اینکه دعوا کنید که این ۳-۴ میلیون طرفدار کی بود!! اگر واقعا اعتقاد دارید که اکثریت به موسوی و کروبی رای دادند پس حرف انها را بزنید و بدانید که انها یک شبه حامی دولت احمدی نژاد نمیشوند. اینقدر هم امام-امام ، انقلاب-انقلاب نکنید، اکثریت جامعه کسانی هستند که موقع انقلاب یا نبودند یا بچه چند ساله!! به آنها گوش فرا دهید و حرف حق و مردم را بزنید، اگر دلتان با مردم هست و فقط به فکر این نیستید که به جای دارو دسته احمدی نژاد قدرت را در دست بگیرید.

-- کوشا ، Feb 14, 2010

من زمان انقلاب ۱۸ ساله و دانشجو بودم. با وجودی که خیلی‌ بی‌ تجربه بودم وقتی‌ شعارهای‌ طرفداران انقلاب رو منجمله.... حزب فقط حزب‌الله رهبر فقط روح الله ..یا روسری یا توسری... رو می‌شنیدم می‌فهمیدم که حکومت دیکتاتوری جدیدی در حال شکل گیری هست..منتها کی‌ فکر میکرد این حکومت یکی‌ از وحشی ترین....قصی ال قلب‌ترین و تبهکار‌ترین حکومت‌های تاریخ شود..کی‌ فکر میکرد یک عده جنایت کار با نام محمّد و خدا و سوً استفاده از احساسات دینی مردم اینطور یک ملت رو به گروگان بگیرند.. هر صدای مخالفی رو با وحشیانه‌ترین و شیطانی‌ترین روش ممکن خفه کنند..اینجور حقوق اولیه انسانها رو به تمسخر بگیرند ... تاریخ نشان داده این جنایت کاران مذهبی‌ کاری میکنند که مذهب برای همیشه از زندگی‌ یک ملت کنار خواهد رفت.. همون اتفاقی که در اروپا افتاد در چندین قرن پیش..به امید آن روز...

-- hamed ، Feb 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)