تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
وزارت اطلاعات خبر داد:

دستگیری دو دیپلمات آلمانی در روز عاشورا

وزارت اطلاعات ایران، یکی از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی را به «جاسوسی» متهم و اعلام کرد که در حوادث روز عاشورا دو دیپلمات آلمانی دستگیر شده بودند.

یکی از معاونان وزیر اطلاعات، امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که یکی از مشاوران آقای موسوی با برخی سازمان‌های اطلاعاتی غرب در ارتباط بوده و به «جرم جاسوسی» خود نیز اعتراف کرده است.


این مقام اطلاعاتی، نام مشاور موسوی را افشا نکرده، اما گفته که وی با ابزار شنودی که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غرب در اختیارش بوده، به آنها اطلاعات می‌داده است.

پس از حوادث روز عاشورا، ۱۰ مشاور میرحسین موسوی بازداشت شده‌اند که علیرضا بهشتی و محمدرضا تاجیک، مشهورترین آنها هستند.

معاون حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در بخش دیگری از اظهارات خود، به حوادث روز عاشورا اشاره کرد و گفت که در این روز، دو دیپلمات آلمانی با نام‌های مستعار «یوگی و اینگو» بازداشت شده بودند.

این مقام اطلاعاتی، نام مشاور موسوی را افشا نکرده، اما گفته که وی با ابزار شنودی که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غرب در اختیارش بوده، به آنها اطلاعات می‌داده است

این در حالی است که آندریاس پشکه، سخنگوی دولت آلمان، ادعای این مقام اطلاعاتی مبنی بر بازداشت دیپلمات‌های آلمانی در روز عاشورا را تکذیب کرده است.

پیش‌تر مقام‌های قضایی، از دستگیری کاردار سوئد در روز عاشورا و آزادی وی پس از ۲۴ ساعت خبر داده بودند.

این مقام اطلاعاتی همچنین اظهار داشت که وقایع روز عاشورا از پیش «طراحی» شده بود و دو آلمانی دستگیر شده، مسئولیت شبکه‌ای را عهده‌دار بودند که اعضای آن در «اغتشاش‌های» این روز نقش داشتند.

وی همچنین افزود، این شبکه که به سرویس اطلاعاتی آلمان وابسته است، از تعدادی از زنان و مردان جوان ایرانی تشکیل می‌شد که از طریق یکی از «گروه‌های سبز»، فعالیت‌های تبلیغاتی انجام می‌داد و با سایت‌ها و عوامل خارجی ارتباط داشت.

معاون وزیر اطلاعات در بخش دیگری از اظهارات خود، به زنی ۴۴ ساله اشاره می‌کند که با انجمن پادشاهی ایران در ارتباط بوده و از خانه وی بیش از ۲۰۰ فاکتور طلا و جواهر کشف شده است که این جواهرات را به کسانی می‌داده که در «اغتشاش‌ها» شرکت می‌کرده‌اند.

معاون وزیر اطلاعات، به زنی ۴۴ ساله اشاره می‌کند که با انجمن پادشاهی ایران در ارتباط بوده و از خانه وی بیش از ۲۰۰ فاکتور طلا و جواهر کشف شده که این جواهرات را به کسانی می‌داده که در «اغتشاش‌ها» شرکت می‌کرده‌اند

معاون وزیر اطلاعات در ادامه، از دستگیری «تعداد زیادی از چریک‌های فدایی اکثریت و اقلیت و هواداران چپ‌های نو» در حوادث روز عاشورا خبر داده است.

وی گفته که این افراد، تحت عناوینی چون «مادران صلح و جمعیت مادران عزادار» با هم همکاری داشتند.

این مقام وزارت اطلاعات همچنین گفت که در روز عاشورا هزار نفر بازداشت شدند. این در حالی است که پیش‌تر مقام‌های انتظامی از دستگیری کمتر از ۳۰۰ نفر در این روز خبر داده بودند.

در روز عاشورا تجمع گروهی از معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن، با دخالت نیروهای پلیس و لباس شخصی، به خشونت کشیده شد.

سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر در هفته‌های اخیر با صدور بیانیه‌های جداگانه، نسبت به صدور حکم اعدام برای برخی از بازداشت‌شدگان روز عاشورا در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نتیجه اینکه هر کی در کشور از نظام نا راضی است یا یوگی است و یا میکی (از سازمان جاسوسی والت دیسنی) و یا خاشاک و یا مجاهد و یا مادر عزا دار!!!!!
«مجرمانی را که انسانهای عدالتخواه را به قتل می رسانند به کیفری بزرگ از جانب خداوند خبر بده » ...)

-- بدون نام ، Jan 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)