تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

افزایش نگرانی‌ها از وضعیت زندانیان در ایران

مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت، از بسته بودن راه‌ها برای حل و فصل مشکلات زندانیان خبر داده و گروهی از اعضای نهضت آزادی نیز هشدار داده‌اند که سلامت جسمی ابراهیم یزدی در خطر است.

آقای کروبی در دیدار با خانواده علیرضا بهشتی، از اینکه فرزند آیت‌الله محمد بهشتی در زندان است، ابراز تاسف کرده و گفته است: «برای اولین بار بعد از انقلاب، پل ارتباطی‌مان با سیستم، برای حل مشکل زندانیان قطع است.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی، ابراز امیدواری کرده که مسئولان، با «خرد و عقلانیت» رفتار کرده و زندانیان حوادث پس از انتخابات را آزاد کنند.


علیرضا بهشتی

علیرضا بهشتی که از مشاوران ارشد میرحسین موسوی به شمار می‌رود، پس از حوادث روز عاشورا از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

بهشتی پیش‌تر، در شهریور ماه سال جاری نیز بازداشت و چند روزی را در زندان به سر برده بود.

وب‌سایت پارلمان‌نیوز هم گزارش کرده که گروهی از خانواده‌های کشته‌شدگان هفتم تیرماه، در دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از تداوم بازداشت آقای بهشتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

گروهی از خانواده‌های کشته‌شدگان هفتم تیرماه، در دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، از تداوم بازداشت علیرضا بهشتی ابراز نگرانی کرده‌اند

وب‌سایت سحام‌نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی نیز گزارش کرده که داماد محمدرضا بهشتی، فرزند ارشد آیت‌الله بهشتی نیز بازداشت شده است.

داماد محمدرضا بهشتی، دومین عضو خانواده بهشتی، بنیانگذار سیستم قضایی در جمهوری اسلامی است که بازداشت شده است.

نگرانی از وضعیت جسمی ابراهیم یزدی
در پیوند با مسئله زندانیان سیاسی در ایران، امروز شنبه، ۱۱ نفر از اعضای نهضت آزادی و چهره‌های ملی-مذهبی، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به وخامت جسمی ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی هشدار داده‌اند.


ابراهیم یزدی

آقای یزدی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات است که گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب جسمی وی در زندان از سوی رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان منتشر شده است.

در این بیانیه آمده که یزدی، در سلول انفرادی به سر می‌برد و از امکانات متناسب با شرایط جسمی محروم است.

«روایت دربند کشیدن پیرمرد ۷۷ ساله‌ای با آن سوابق ملی و آزادی‌خواهانه در چنین وضعیت جسمی را آیندگان این مرز و بوم چگونه خواهند نوشت و چه قضاوتی خواهند کرد»

امضاکنندگان این بیانیه خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی نوشته‌اند: «این نحوه برخورد، در مقابله روشن با آموزه‌های دینی و منشور حقوق بشر و قوانین مدنی کشور است.»

آنها پرسیده‌اند: «روایت دربند کشیدن پیرمرد ۷۷ ساله‌ای با آن سوابق ملی و آزادی‌خواهانه در چنین وضعیت جسمی را آیندگان این مرز و بوم چگونه خواهند نوشت و چه قضاوتی خواهند کرد؟»

ابوالفضل بازرگان، محمد بسته‌نگار، حبیب‌الله پیمان، غلامعباس توسلی، رضا رئیس طوسی، عزت‌الله سحابی، هاشم صباغیان، احمد صدر حاج سید جوادی، اعظم طالقانی، نظام‌الدین قهاری و علی‌اکبر معین‌فر امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یزدی و قطب زاده مغز متفکر انقلاب و یکی از همراهان خمینی در سال ٥٦ بودند.....

-- jahan ، Jan 24, 2010

علاوه بر نگرانی‌های فوق خبری در برخی‌ سایت‌ها درج شده است که دو زندانی محکوم به اعدام را به ثبت احوال برده اند و شناسنامه‌هایشان را جلو خودشان باطل کرده‌اند و به این دو انسان اعلام کرده‌اند که آنها تا ۱۰ روز دیگر اعدام می‌‌شوند.

همه دولتمردان ایرانی‌ که امروز ساکت نشسته اند و هنوز با دولت همکاری می‌‌کنند در این اعمال شنییع و ضد بشری که به شیوه قاتلان سادیستی و مریض می‌‌ماند، شریکند و فردا هیچ عذر و بهانه‌ای و "شرایط نامناسب" که رفسنجانی‌ میگوید، قابل قبول نیست. آخر مگر شما کی‌ هستید که به خود اجازه داده اید با فرزندان این مملکت این چنین رفتار کنید؟ کافی‌ نیست که بردید و خوردید و با بی‌ کفایتی مملکت را نابود کرده‌اید؟ لعنت به همه شما و آن نان آغشته به خون که به سفره تان می‌‌آورید.

-- ستاره ت ، Jan 24, 2010

یزدی و قطب زاده مغز متفکر انقلاب و یکی از همراهان خمینی در سال ٥٦ بودند.....
-- jahan ، Jan 24, 2010

و به همین دلیل هم این انقلاب به مسیری رفت که نباید چون "مغز"هایش امثال همین افرادی بودند که شما نام برده اید!

بنی صدر که خود را "تئوریسین انقلاب اسلامی" می خواند.

جداً که دست مریزاد!

سرنوشت افراد:

بنی صدر = فراری
قطب زاده = اعدام
یزدی = تحت فشار و زندانی

-- طراح و برنامه ریز ، Jan 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)