تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تلاش برای انحلال دفتر تحکیم وحدت

مقام‌های امنیتی ایران، اعضای بازداشت‌شده دفتر تحکیم وحدت را برای اعلام انحلال این دفتر، تحت فشار گذاشته‌اند.

بهاره هدایت، میلاد اسدی، مهدی عربشاهی و مرتضی سمیاری، چهار عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم هستند که در زندان، تحت فشار قرار دارند تا انحلال این دفتر را اعلام کنند.


از چپ به راست: بهاره هدایت، میلاد اسدی، مهدی عربشاهی و مرتضی سمیاری

وب‌سایت ادوار‌نیوز با اعلام این خبر گزارش کرده که این چهار نفر، در حال حاضر در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین بازداشت و در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارند.

میلاد اسدی، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر تهران که ۹ آذرماه در تهران بازداشت شده، بیش از ۵۵ روز است که در انفرادی به ‌سر می‌برد و دور تازه بازجویی‌ها از وی آغاز شده است.

از مهدی عربشاهی، مرتضی سمیاری و بهاره هدایت نیز در بازجویی‌ها خواسته شده تا انحلال دفتر تحکیم را اعلام کنند.

هیات مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، برای ادامه فعالیت انجمن اسلامی مدرسین و انجمن اسلامی تهران و شریف نیز شرط تعیین کرده است

فشار‌ها برای اعلام انحلال بزرگترین تشکل دانشجویی ایران در شرایطی ادامه دارد که هیات مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، برای ادامه فعالیت انجمن اسلامی مدرسین و انجمن اسلامی تهران و شریف نیز شرط تعیین کرده است.

غلامرضا خواجه سروی، دبیر این هیات، امروز شنبه به خبرگزاری مهر گفته که انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در صورتی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد که خود را با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی منطبق کند.

آقای خواجه ‌سروی افزوده که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف نیز باید خود را با آئین‌نامه مربوطه شورای عالی انقلاب فرهنگی تطبیق دهند.

وی به انجمن‌هایی که خود را با آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی هماهنگ نکرده‌اند، توصیه کرده که هرچه سریع‌تر اقدام کنند که در غیر این‌ صورت با آنها برخورد خواهد شد.

اعتراض به محکومیت مجید توکلی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتشار بیانیه‌ای، صدور حکم سنگین برای مجید توکلی از سوی دادگاه انقلاب را محکوم کرده است.


مجید توکلی روز ۱۶ آذر ماه دستگیر و هفته گذشته، به هشت و نیم سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی محکوم شد.

در بخشی از بیانیه این انجمن، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی آمده است: «شما نیز به زودی صدای ملت ایران را خواهید شنید»

این انجمن با اعتراض به صدور چنین حکمی، خواستار آزادی آقای توکلی و تمام دانشجویان زندانی شده و اعلام کرده است: «مسئولیت این ظلم عظیم و ستم عریان را بر عهده سیستمی می‌داند که امروز برای تمام مردم ایران شناخته شده است.»

در بخش دیگری از بیانیه این انجمن، با اشاره به اقدامات «کثیف، تهوع‌آور و نخ‌نما» برای تکذیب کلیه «فجایع انسانی» رخ داده در حوادث پس از انتخابات، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی آمده است: «شما نیز به زودی صدای ملت ایران را خواهید شنید.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا این زورگو یان هیچ منطقی را قبول ندارند. و اصرار هم دارند که بگویند که قانون را رعایت می کنند برای همین هم سریع هر چه جفنگیات دارند را تصویب کرده و قانون میکنند . بعد اونها کارشون قانونی می شود و بقیه غیر قانونی. حالا این دانشجوهای مطلوم زیر شکنجه هر چی بگن فرقی نداره سیل شروع شده و این نظام ...را باخود خواهد برد. و جالب اینکه بعضی فکر میکنند میتوانند با اینها مذاکره کنند و حقوقی کسب کنند مثلا بینید چند سال است مذاکره اتمی می کنندو هر روز یک فیلمی بازی میکنند ودروغ تحویل میدهند . ایرانیان عزیز اگر حقمون را می خواهییم حالا وقتشه نترسیم اینها اینقدر ترسیده اند که دارند هذیون میگند.

-- taban ، Jan 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)