تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت لیلی فرهادپور

گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از بازداشت لیلی فرهادپور، روزنامه‌نگار و نویسنده‌است.
این فعال جنبش زنان روز پنجشنبه از سوی ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

وی روز دوشنبه ۲۸ دی‌ماه در حالی‌که برای پیگیری وضعیت بازداشت فرزندش به زندان اوین مراجعه کرده بود، دچار عارضه قلبی شد و پس از بیهوش شدن، به بیمارستان منتقل شد.

بهرنگ تنکابنی، سردبیر مجله فرهنگ و آهنگ روز سه‌شنبه پانزدهم دی‌ماه در دفتر این مجله بازداشت شد. در دو هفته اخیر پی‌گیری‌های خانم فرهادپور برای اطلاع از وضعیت فرزندش بی‌نتیجه مانده‌است.


لیلی فرهادپور

در هفت ماه اخیر شمار زیادی از روزنامه‌نگاران معترض به نتایج انتخابات و رویدادهای پس از آن بازداشت شده‌اند. سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید ایران با ۴۲ روزنامه‌نگار و وب‌نگار زندانی، بزرگترین زندان جهان برای روزنامه‌نگاران است.

تارنمای کلمه نیز از بازداشت مسعود نورمحمدی برادر سعید نورمحمدی عضو بازداشت شده جبهه مشارکت خبر داده‌است.

بنا به این گزارش ماموران امنیتی وی را در محل کارش بازداشت کرده و پس از آن اقدام به تفتیش منزل و توقیف رایانه او کرده‌اند.

سعید نورمحمدی، عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت از زمان برگزاری مراسم دعای کمیل در منزل شهاب طباطبایی در سی‌ام مهرماه جاری تا کنون در بازداشت به سر می‌برد.

گفته می‌شود پس از رسیدن اخباری مبنی بر «ضرب و شتم» سعید نورمحمدی، در زندان اوین، برادر وی به این مسئله اعتراض کرده بود.

در روزهای گذشته ماموران امنیتی خانواده آیت‌الله خلجی را نیز تهدید کرده بودند که در صورت اعتراض به دستگیری این روحانی منتقد، مجازات خواهند شد.

دستگیری در شهرستان‌ها
به گزارش تارنمای امروز، پایگاه خبری نزدیک به سازمان مجاهدین اسلامی، جمعی از فعالان سیاسی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز روز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه بازداشت شده‌اند.

ضیاءالدین توفیقی مسئول سازمان مجاهدین اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد سیدرضا عسگری، دبیر جبهه مشارکت ایران اسلامی در این استان، علی خواجوی، دبیر انجمن اسلامی معلمان استان، قاسم یزدانی، لطیف رستاد و هجیر تشکری از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

خبرنامه امیر کبیر از بازداشت سمیه عالمی و همسرش پیمان چالاکی در شهر ساوه خبر داده‌است

بنا به این گزارش این افراد پس از اعتراض به سخنرانی روح‌الله حسینیان، نماینده اصول‌گرای مجلس در نماز جمعه یاسوج دستگیر شده‌اند.

خبرنامه امیر کبیر نیز از بازداشت سمیه عالمی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و همسرش پیمان چالاکی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد ساوه در شهر ساوه خبر داده‌است.

این زوج فعال دانشجویی به همراه دختر خردسال‌شان بازداشت شدند و نیروهای امنیتی پس از چند ساعت طی تماس با یکی از دوستان این زوج زندانی دختر خردسال این زوج زندانی را به دوست خانوادگی ایشان تحویل داده‌اند.

در هفت ماه گذشته بیش از پنج هزار تن از معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)