تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اگر می‌خواهید در این کشور بمانید خط‌تان را جدا کنید»

احمد خاتمی، خطیب موقت نمازجمعه‌ تهران، می‌گوید که معترضان باید در «جبهه انقلاب یا ضدانقلاب» قرار بگیرند و راه سومی برای آن‌ها وجود ندارد.

وی از معترضان خواست که مشخص کنند در «کجای کار» قرار دارند و با نسبت دادن اعتراضات به «بیگانگان» به افراد معترض هشدار داد: «اگر می‌خواهند در این کشور بمانند خط‌شان را جدا کنند.»

امام جمعه تهران:«ما هیچ‌گاه معترضین را برانداز نخوانده‌ایم و اگر این افراد در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند آن‌ها را برانداز نمی‌نامیم»

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اعتراض حق هر شهروندی است، افزود: «ما هیچ‌گاه معترضین را برانداز نخوانده‌ایم و اگر این افراد در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند آن‌ها را برانداز نمی‌نامیم.»

این سخنان امام جمعه تهران در حالی بیان می‌شود که در ماه‌های اخیر بسیاری از هواداران دولت، معترضان به نتایج انتخابات و وقایع پس از آن را به براندازی متهم کرده‌اند.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، ۲۵ آذرماه جاری از جنبش سبز با نام «جنبش فتنه» یاد کرد و گفت: «ویژگی‌های جنبش فتنه این است که جریانی سکولار، غیردینی و برانداز است که همه‌ آن‌ها شواهد دارد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال از ادامه اعتراضات در ماه‌های گذشته انتقاد کرد و افزود: «تا کی و چگونه می‌خواهید به اعتراضات‌تان ادامه دهید و با ادامه‌ اعتراضات‌تان اعصاب مردم را خرد کنید؟»

«تا کی و چگونه می‌خواهید به اعتراضات‌تان ادامه دهید و با ادامه‌ اعتراضات‌تان اعصاب مردم را خرد کنید؟»

در هفت ماه اخیر اعتراض به نتایج انتخابات و رویدادهای پس از آن در شهرهای مختلف ایران ادامه داشته‌است. میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات تا کنون هفده بیانیه در اعتراض به حوادث اخیر ایران صادر کرده‌است.

آقای خاتمی گفت: «شما می‌خواهید همچنان به بیانیه‌های ساختارشکن که بوی عبور از قانون اساسی دارد ادامه دهید و همچنان بسترساز کسانی شوید که سعی دارند هر موقعیت وحدت‌آفرین را به تفرقه تبدیل کنند؟»

احمد خاتمی شیوه کار معترضان را «هم‌سویی با بیگانگان و خیانت به مردم و انقلاب» دانست و گفت: «این‌طور اعتراض‌ها هم خلاف شرع و هم خلاف عقل است. خلاف شرع است چون حفظ نظام از اوجب واجبات تلقی می‌شود و این‌طور اعتراضات ساختارشکن شادی دشمنان را به دنبال خواهد داشت.»


احمد خاتمی

خطیب جمعه تهران «موضع‌گیری دو پهلوی خواص» را «نامطلوب» دانست و گفت که اظهارنظرهای دوپهلو «آتش فتنه» را شعله‌ورتر می‌کند.
به گفته وی: «اگر کسانی بیایند و بگویند ولایت فقیه و ولی‌فقیه را قبول داریم اما حمایت بیگانگان را محکوم نمی‌کنیم در واقع موضعی دوپهلو اتخاذ کرده‌اند.»

خطیب موقت جمعه تهران از معترضان خواست: «به طور شفاف بگویند ما ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داریم، به رهنمودهای او متلزم هستیم و از آن طرف به بیگانگان از جمله آمریکا و انگلیس نیز به صراحت بگویند که ما از شما متنفریم و حمایت شما از خودمان را لکه ننگ می‌دانیم.»

وی همچنین از سران معترضان خواست که به صراحت «حوادث ساختارشکن» پس از انتخابات، «حوادث جانکاه روز عاشورا، اهانت به تصویر امام» را محکوم کنند.

«به طور شفاف بگویند ما ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داریم و به رهنمودهای او متلزم هستیم»

در روز عاشورا تجمع گروهی از معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن، با دخالت نیروهای پلیس و لباس شخصی، به خشونت کشیده شد. مأموران انتظامی و دیگر مأموران در آن روز بیش از پانصد نفر را در تهران بازداشت کردند.

پیش از این برخی از طرفداران دولت، معترضان را «محارب» نامیده و خواستار مجازات آنها شده بودند. آیت‌الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، چندی پیش به صراحت هدایت‌کنندگان اعتراض‌های روز عاشورا را «محارب» خوانده بود.

در هفته‌های اخیر برخی متهمان روز عاشورا از سوی مقامات قضایی به «محاربه» متهم شده‌اند. تا کنون پرونده ۳۴ نفر از متهمان رویدادهای روز عاشورا به دادگاه ارسال شده‌است و پنج نفر از آنان محاکمه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! recipe for disaster !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Jan 22, 2010

کسی که باید کشور ایران را ترک کند، تو ... و دیگر سران واپسگرا، مزدور، سرکوبگر و آدم کشان حکومت اسلامی می باشند.
حسنی،

-- Hasani ، Jan 22, 2010

چهره این مزدور بیشتر شبیه قیافه کشیشان قرون وسطائی است که به صنعت تفتیش عقاید مشغول بودند: پر از نفرت و وقاحت و پر روئی! مگر آقایان موسوی و کروبی چیزی غیر از چهارچوب قانون اساسی گفته اند که شما این طور سبعانه می تازید؟ مگر خودتان نمی گویید که" ما هیچ‌گاه معترضین را برانداز نخوانده‌ایم و اگر این افراد در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند آن‌ها را برانداز نمی‌نامیم.» پس موضوع چیست. ... تو ... دیکتاتور سبع!
حسن

-- حسن ، Jan 22, 2010

آقای سید احمد خاتمی خونخوار می گوید در «جبهه انقلاب یا ضدانقلاب» قرار بگیرند و راه سومی برای آن‌ها وجود ندارد! ایشضان راست می گویند، یا باید در جبهه ی انقلب سبز بود و یا ضد آن. ایشان چنانکه خوئدشان نیز بارها گفتاه اند و هم حاج کافی می فرمود کلب الحسین هستند ولی چون امام حسین را کشته اند و دیگر نیست ایشان کلب البیت العلی الخانمنه ای الموسوی الحسینی هستند برای همین هم هست که اینطور جامه می آلایند و زحمت کازر را زیاد می کنند. این آقای سید احمد خاتمی یکی از ستارگان آسمان ولایت هستند، ایشان چنان از ارباب پاسداری می کنند، وفاداری ایشان به اهل بیت آمام العظمی خامنه ای چنان است که ...، ایشان مثل ممثل سلطنت طلب تر از خود سلطان هستند. بنده به ایشان بسیار اردات دارم.
زنده باد انقلاب سبز
مرگ بر ولایت مطلقه ی معاویه
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Jan 22, 2010

Roo keh nist sang pai ghazviné. Iran barayeh hameh iraniast!

-- inman ، Jan 22, 2010

این همه اون زپپتو بالا و پائین نکن/ لب بچه جنبشی رو / با قلاب خونین نکن/ کلاهبردار / کلاهبردار.
عرض کنم به خدمت مبارکتان سخنان شما جز خنده و جوک برای مردم اگاه ایران نیست . کور خواندید اگر فکر کنید در عصر علم و تکنولوژی کسی گوش یه حرف های عهد بوقی شماها می دهد حتی آن روستائیا بیچاره هم که برای اب سادیس دور شما جمع می شوند از روی بذبختی ست وگرنه خودتان می دانید چرت و پرت های شما به درد خودتان می خورد و خریداری ندارد

-- اقا ، Jan 22, 2010

khob rast gofteh bayad khodeshon movzeshono ba mardom iran roshan konand

-- بدون نام ، Jan 22, 2010

مردم ایران:"ما ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داریم و به رهنمودهای او متلزم هستیم"
" حالا اجازه بده ما تو کشور خودمون زنده بمونیم ؛ مرسی احمد جون! "

-- مردم ایران ، Jan 22, 2010

یاد حرفهای "محمدرضا پهلوی فقید!" به هنگام تاسیس "حزب رستاخیز" و اعلام "سیستم تک حزبی" در سال 1354 افتادم.

-- نیما ، Jan 22, 2010

بهتر است تو به پاکستان برگردی یک مقداری بیشتر نارنگی پاکستانی بخوری شاید اسید ها یک کم لاغرت کرد تو کی هستی که به مردم دستور اینور <انور را میدهی تو اصلا در انقلاب کجا بودی ؟ یک سخنرانی مانند الان که زبان درازی میکنی بیاور که کرده باشی ما قبول میکنیم حتا بعد از دی 57 هم قبول است اما میدانیم تو چه کاره حسن بودی بقول کروبی شجاع تو رشد جهنمی کردی باید از ایران بیرونت کنیم وخواهیم کرد صبر داشته باش

-- حسینقلی میرزای مرحوم ، Jan 22, 2010

Mousavi and Zahra Rahnavard must be prosectuted and severly punished, otherwise no one will be silent.

-- بدون نام ، Jan 22, 2010

این موجودات عجغ وجغ را از کجا پیدا کردند امام جمعه تهران کردند. یه چیزی هست اون تهرونیایی هم که در حاشیه بودن جلز ولز شان درامده.
این اقا بهتره خطبه خداحافظی را اماده کندکه وقت رفتنه و سعی کنه یه جایی برای رحم مردم بگذاره.
٢٢ بهمن روز نشان دادن قدرت مردم فهمیده ای که سی سال امثال تو به شعورشان توهین کرده.
پیروزی نزدیک است.

-- taban ، Jan 22, 2010

محمدرضا پهلوی(سال 1354):" هر کسي نمي خواهد عضو حزب رستاخیز باشد مي تواند پاسپورت بگيرد و از کشور برود."

-- نیما ، Jan 22, 2010

ساکت شو قاتل. انگار که خاک ایران مال اونه . چقدر پررو داره نظر میده . هر چی دلت میخواهد بگو. چون شما مفت خورها غیر از حرف زدن ، کار دیگه ای بلد نیستید.

-- کرد ، Jan 22, 2010

آقای خاتمی ما به ولایت فقیه هیچ اعتقادی نداریم. والسلام

-- مهدی ، Jan 22, 2010

Beh Yazdan Agar Ma Khrad Dashtim
Koja In Sar Anjam Bad Dashtim.

But this time our new generation is wise and free in any ...ism
They just want UN Human Rights in their country.

Azady az an shoma khahad shod,ba jan afshany keh kardeh..ied

-- mehdi ، Jan 22, 2010

پدرجان،
بازهم که عصبانی هستید؟ هفت ماه اعتراض مستمر، حسابی عصبانی تون کرده!
پرسیده بودید که به کجا می خواهیم برسیم؟ بسیار ساده است به پائین کشیدن شما! واین را شما دریافته اید و برای همین است که عصبانی هستید.
مردم ایران اعم از عوام و خواص، نظام شما، ولایت وفقیه شما، ولی وفقیه شما، و کارگزاران شما را نمی خواهند. (این تقسیم بندی قرون وسطایی عوام و خواص هم تراوشات مسموم و ذهن عقب ماندۀ رهبر کودتااست، چرا تقریباً دو دهه است که این واژگان و این طرز تفکر از گفتمان و اندیشۀ سیاسی و اجتماعی جهان حذف شده است. امروز گفتمان رایج حول جامعۀ مدنی شکل می گیرد)
بنابراین "ما" قرار نیست برویم، چرا که می خواهیم بمانیم، اما شما! می توانید بمانید و می توانید بروید! ما در پی حذف شما نیستیم و تفاوت ما با شما هم در همین است. می توانید بمانید و در حد قد و قوارۀ خودتان حرف بزنید! که بسیار حقیر است. فقط خواهش ما این است که نمیرید، واجبین هم نخورید! بمانید ببینید که ایران به چه سان آباد و ایرانی به چه سان آزاد خواهد بود. بمانید ببینید شادی و نشاطی را که سی سال از این مردم دریغ کردید! بمانید ببینید احترام دنیا در مقابل این ملت را که شما سی سال به ذلت کشاندید، بمانید ببینید بالندگی اندیشه را که سی سال سوزاندید...
بمانید این تازه آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Jan 22, 2010

عقلان گفته اند که تاریخ دوبار تکرار می شود با اول که خوب خودش است بار دوم بصورت احمقانه ترین شکل ممکن! یعنی مرحوم آقای پادشاه ایران که یادش زنده تر باد فرمودند که اگر به اندرون حزب رستاخیز نمی آیید پس پاسپورت بگیرید و بروید. ایشان ببینید دریوزگی و حقارت خودش را به کجا رسانده که می گوید که اگر می خواهید در این کشور بمانید خوب بیاد علی خامنه ای ربنا اعلی را برسمیت بشناسید و گر نه خوب از ایران بروید. عجب این جاهلان پرو شده اند، از حجاز آمده اند، عربند، و حالا به صاحب خانه ایرانی خود دهن کجی می کنند، مردک باذوق تو که هیچ پیامبرت که هیچ اماکمت که پوچ خدا هم باشی از ایران بیرونت خواهیم کرد، تو و اربابت بزودی دربدر با ... یعنی پشتیبان خواهید گشت تا شما را از مرز بازگان به عنوان کالای شرق به کشور برادر غرب مصادرتتان کند. حالا تو به من می گویی از ایران بروم. خجالت بکش. تو که پاشنه ی دهانت را کشیده ای پاشنه دینتت را هم بکش تا نورة علی نور شود. ما ترا و ولی فقیهت را و ولی ولی فقیهت را و ولی ولی ولی فقیهت از گور درآورده به عطر آرامیس خواهیمش شست و آنگاه کبریت و بقیه ی ماجرا.
من امیدوارم که تو و لی فقیهت چند صباح دیگر بپایید تا این بیماری عفونی در مردم درمان شود!
مرگ حضرت آیت الله معاویه
زنده باد انقلاب سبز
مرگ بر چاپلوسان معاویه
مرگ بر کار گزاران معاویه
مرگ بر سپاه معاویه
زنده باد جمهوری ایرانی

-- جاوید از شرق تهران مهیب ، Jan 22, 2010

حزب رستاخیز 2

-- HIM ، Jan 22, 2010

اون بابا واعظ طبسی (تولیت آستان قدس) نبودا یکی دیگه بود به اسم علم الهدی که امام جمعه مشهده!

-- بدون نام ، Jan 22, 2010

صحبت از آزادی چه ربطی به فتنه دارد. این ...خاتمی فقط برای سرکوب و پرخاش به نماز جمعه فر ستاده می شود. حکومت و دولت باید خدمتکار ملت باشد و نه ماشین سرکوب مردم. این افراد از قدرت فقط چپاول و سرکوب را یاد گرفته اند. روز 22 بهمن ملت به دیکتا تور حاکم نشان میدهند که ملت چه قدرت عظیمی دارند و از این هشدارها هراسی به دل راه نمی هند.

-- مریم ، Jan 22, 2010

اینها از اول هم دعوایشان سر ابدارچی بود٠مردم شانسی امدند بیرون٠ همانطور که ابالفضل فاتح مشاور تبلیغاتی موسوی گفت (شما هم خبرش را پخش نکردید) موسوی هم چاره ای نداشت جز اینکه با انها همراهی و اگر بتواند مقام ابدارچی را با فشار طبقه متوسط ضد انقلاب بگیرد٠ خوب خامنه ای هم ... دید هاشمی هم می خواهد از نمد ضد انقلاب کلاه رهبری برای خودش درست کند٠ محکم ایستاد چون جای عقب نشینی نداشت٠مخالفین نظام هم خواستند فضای سکوت قبرستانی شکسته شده را به میدان نابودی نظام تبدیل کنند٠ غافل از اینکه روسیه و لابی ایرانی انها که بوغ نیستند و این اخویها هم که پدرکشتگی ندارند٠وارثان خمینی هستند٠ خوب از روز ١٦ اذر به بعد عوامل روسیه و رژیم همصدا شدند٠ بعد از عاشورا دیگر نمی شد نشست تا رژیم ساخته روسیه را امریکا و انگلیس ببرند٠
بیانیه برائت موسوی و بیانیه های بعدی بفرموده بیرون امدند و جو سازی که ما خیلی چیزها می خواهیم ولی پشتیبان موسوی و ولایت فقیه او هم هستیم٠
حالا سلطنت طلبان و مجاهدین و لیبرال ها می توانند روز ٢٢ بهمن بیان بیرون ٠ خوب خون اینها هم مباح است٠ نهضت ازادی و پیروانش در دفتر تحکیم را گرفته اند که کسی بین برادر ها اختلاف نیندازد٠ بقیه هم یا ضد انقلابند که کشته می شوند یا طرفدار انقلاب و روسیه که در بر همان پاشنه می چرخد

-- ghamsary ، Jan 22, 2010

من حدود 8 ماه پیش از وقتی که فهمیدم "ایرانسل=MTN آفریقای جنوبی" مربوط به "مجتبی خ" ولیعهد ولایت است ؛ خطم را عوض کردم .
حالا اجازه دارم تو این کشور(ایران سابق) بمونم؟

-- احسان ، Jan 22, 2010

ما تمام فرمایشات این ...را قبول داریم منتها از نوع سکولارش

-- حبیب ، Jan 22, 2010

آقایون و خانومهای عزیز، برادران و خواهران گرامی،

درسته ما ایرونی ها ذاتاً دیکتاتور مآب و به طبع آن هم دیکتاتور پرور هستیم، اما سناریوی این دیکتاتوری های خشونت بار و سیناپس های اولیه مربوط به این حکومتهای خودکامه در ایران تنها و تنها از یک مرکز و منبع می آید چرا که همیشه همان یک فرمول است که دقیقاً تکرار می شود!

دلیل این تکرار هم چیزی نیست به جز بی استعدادی ذاتی همان منبع چون فقط یک فرمول را بلد است و آن هم فرمول زورگویی است! البته خود "حضرت سناریست هنرمند" بسیار احساس نبوغ می کند و حتی خود را "فرزند خدا" و به آن دلیل "بر حق و برتر" از دیگران دانسته و ادعای مدیریت و مالکیت هم داخلی دارد و هم جهانی!

اگر واقعاً سبز هستید و به دنبال یک آزادی کاملاً سکولار و می خواهید برای ایران (و نهایتاً برای جهان) کاری مفید کرده باشید، بگردید سناریست(های) اصلی را بیابید و جلوی کار آنها را بگیرید!

خیلی سخت نیست: یک نمونه اش سالها است که مدیریت روزنامه کیهان را دارد و نمونه های دیگر آن را در میان جمعیت مؤتلفه اسلامی و جاهای دیگر می توانید بیابید.

مکرو مکرالله والله خیر الماکرین!

-- طراح و برنامه ریز ، Jan 22, 2010

در بازی شطرنج، هر وقت دیدید که حریف عصبانی شده، بدانید‌ که بازی رو باخته و هیچ مهره أی برایش نمانده است.

-- ghaemmaghami ، Jan 22, 2010

ما با چه زبانى بايد به شما بگوئيم شما بايد برويد!

-- نادر ، Jan 22, 2010

که شما اعصابتون خورد شده!! چه حالی میده اینها جلز ولز می کنن:) ما هر چه فریاد داریم بر سر ولایت ...می کشیم

-- محمد ، Jan 23, 2010

بزودی زود دنیا شاهد بزرگترین و افتخارآمیزترین پیروزی قرن توسط ملت رنج کشیده و ستم دیده ایران زمین علی الخصوص جوانان برومند و از جان گذشته در برابر رژیم مخوف و تا دندان مسلح جمهوری اسلامی خواهد بود.دهه فجر را به دهه زجر و کابوس رژیم تبدیل خواهیم کرد.قدرت وعظمت مردم ایران را از این به بعد نظاره گر باشید.
شمارش معکوس را از همین الان زمزمه کنید.

-- جوان آریایی- ایران زمین ، Jan 23, 2010

خیلی پیچیده و مشکل هست که آقای موسوی بگویند که آقای خامنه ای دیگر شرایط رهبری را ندارند ( با فرض اینکه نمیتواند بگویند که کشور احتیاج به رهبر ندارد). با این کار ممکن هست که ایشان را هم دستگیر کنند که با این کارسرنگونی خود را سریعتررقم میزند. من از این میترسم که سکوت ایشان و خاتمی( اصلاح طلب) در این مورد سوپاپ اطمینان رژیم باشد.

-- کوشا ، Jan 23, 2010

این آخوند حکومتی = پندار زشت، کردار زشت،گفتار زشت.
زشتی دیگرش هم چون عیانست حاجت به بیان نیست.

-- لب مطلب ، Jan 23, 2010

دوستان جنبش سبز! اینقدر به پیروی از این آخوندها به یزید و معاویه بد نگین. بر عکس ... اینها آدمهای بودند اهل فرهنگ و ادب و هنر و از این بابت به ما ایرانیان (چه در گذشته و چه حال) نزدیکترند تا امام حسین و گروه تندروش که بیشتر شبیه همین جمهوری اسلامی خودمون فکر میکردند.

-- mohsen ، Jan 23, 2010

این آقای محترم جنبش سبز را یک "فتنه" نامیده.

خیلی جالبه چون یک خدابیامرزی همون اوایل بعد از انقلاب که دیگه معلوم شده بود اینا چی کاره هستن به من میگفت در آینده تاریخ از این انقلاب اسلامی و این حکومت ملاها به عنوان یک فتنه یاد خواهد کرد!

اینک پیدا کنید پرتقال فروش را.....

-- نامی ندارم و به دنبالش هم نیستم! ، Jan 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)