تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اخراج چهار دانشجو از دانشگاه قزوین»

خبرنامه امیرکبیر از اخراج چهار دانشجوی دانشگاه بین‌المللی قزوین از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه خبر داد.

فرزام معینی، حامد هنرخواه، روح‌الله ترابی و فرشید آذرنیوش، چهار دانشجویی هستند که پس از احضار به کمیته انضباطی، حکم اخراج آنها از این دانشگاه صادر شده است.

شش دانشجوی دیگر به نام‌های سعید سکاکیان، فرهاد كیاشمشكی، دانیال كرانیان، محمدرضا آقایاری، كاظمی و پیام حیدرقزوینی نیز در مجموع به ۱۸ ترم از حق تحصیل محروم شده‌اند.


از آغاز اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه بین‌المللی قزوین همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها در مهر ماه، بیش از ۷۰ دانشجوی این دانشگاه به اداره اطلاعات و کمیته انضباطی احضار شده‌اند.

پیش‌تر ۴۴ عضو هیات علمی دانشگاه قزوین در اعتراض به روند امنیتی شدن فضای این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرده بودند.

از آغاز اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه بین‌المللی قزوین همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها در مهر ماه، بیش از ۷۰ دانشجوی این دانشگاه به اداره اطلاعات و کمیته انضباطی احضار شده‌اند

منابع دانشجویی اعلام کرده‌اند که احکام این ۱۰ دانشجو با نظر مستقیم عبدالكریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین صادر شده است.

همچنین گزارش شده که كمیته انضباطی برای بیش از ۷۰ دانشجوی این دانشگاه احكام سنگینی صادر كرده، اما برای جلوگیری از تنش‌ها از اعلام یك‌باره این احکام خودداری می‌کند.

احکام این دانشجویان در شرایطی صادر شده که ۲۶ دی‌ماه، کامران دانشجو وزیر علوم گفته بود اطلاع دقیقی از تعداد احکام کمیته‌های انضباطی ندارد.

گزارش شده که كمیته انضباطی برای بیش از ۷۰ دانشجوی این دانشگاه احكام سنگینی صادر كرده، اما برای جلوگیری از تنش‌ها از اعلام یك‌باره این احکام خودداری می‌کند

کمیته‌ انضباطی برخی دانشگاه‌های ایران در چند هفته اخیر، ده‌ها دانشجو را احضار و احکام سنگین انضباطی برای آنها صادر کرده‌اند.

دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت، بابل، مشهد و دزفول از جمله دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان آنها با احکام سنگینی مواجه شده‌اند.

فشار‌ها بر فعالان دانشجویی در ایران همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (مهرماه) افزایش یافته است.

در برخی از دانشگاه‌های ایران، تجمع دانشجویان با حمله نیرو‌های لباس شخصی به خشونت کشیده شده و برخی از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)