تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آیت‌الله خامنه‌ای: خواص موضع خود را شفاف کنند

آیت‌‌الله علی خامنه‌ای، با انتقاد از سکوت برخی خواص، از آنها خواست موضع‌شان را در قبال کسانی که انتخابات را «زیر سئوال» می‌برند، شفاف کنند.

آقای خامنه‌ای امروز سه‌شنبه در جمع مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر، خطاب به خواص گفت که با پایان دادن به «مواضع دو پهلو»، مرز‌بندی‌ خود با دشمنان را مشخص کنند.

وی دوم مهرماه نیز گفته بود که سکوت و کنار کشیدن نخبگان و خواص، «کمک به فتنه» ‌است و آنها باید «در فتنه، با بصیرت به روشنگری جامعه بپردازند.»


در شش ماه گذشته، ایران شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بوده‌ است.

در جریان این اعتراض‌ها، نیروهای امنیتی و انتظامی، هزاران نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند و ده‌ها تن در جریان این ناآرامی‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

در راهپیمایی روز قدس و ۱۳ آبان سال جاری نیز، معترضان با نمادهای سبز در راهپیمایی تهران و شهرهای مختلف شرکت و بار دیگر اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام کردند.

«دشمن تلاش دارد ۲۲ بهمن، این ثروت عظیم ملی را متزلزل کند، بنابراین باید با تمام قوا در صحنه بود و عاقلانه و مدبرانه حرکت کرد»

آقای خامنه‌ای با اشاره به شرکت مخالفان دولت در این مراسم‌ها و سر دادن شعار‌هایی علیه دولت، گفت که آنها «گروهی معدود و فریب خورده» هستند.

وی هشدار داد که «دشمن تلاش دارد ۲۲ بهمن، این ثروت عظیم ملی را متزلزل کند، بنابراین باید با تمام قوا در صحنه بود و عاقلانه و مدبرانه حرکت کرد.»

مخالفان دولت اعلام کرده‌اند که قصد دارند با شرکت در مراسم ۲۲ بهمن به اعتراض‌های خود ادامه دهند.

آقای خامنه‌ای افزوده است: «باید مشخص شود، افرادی که داخل نظام جمهوری اسلامی هستند، چه موضعی دارند و آیا حاضر هستند از دشمن تبری بجویند؟»

رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشته است، خواص در شرایطی که «عده‌ای در فضای فتنه و غبارآلودگی، با زبان، اسلام را نفی و در عمل نیز جمهوریت نظام را نفی می‌کنند»، باید موضع‌گیری روشنی داشته باشند.

«وقتی سران استکبار و ظلم و اشغالگران کشورهای اسلامی وارد میدان می‌شوند و موضع‌گیری می‌کنند، دو پهلو و مبهم سخن گفتن صحیح نیست»

وی همچنین از همه جریان‌های سیاسی خواست که «خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص کنند.»

به گفته آقای خامنه‌ای، «وقتی سران استکبار و ظلم و اشغالگران کشورهای اسلامی وارد میدان می‌شوند و موضع‌گیری می‌کنند، دو پهلو و مبهم سخن گفتن صحیح نیست.»

رهبر جمهوری اسلامی، ۲۹ تیرماه نیز به نخبگان جمهوری اسلامی هشدار داده بود که در معرض «امتحان عظیمی» قرار گرفته‌اند و در صورتی که در این امتحان موفق نشوند، «سقوط» خواهند کرد.

او گفته بود که هر فردی با هر عنوان و موقعیتی، اگر بخواهد جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد، از نظر عموم ملت ایران، «انسان منفوری» است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از اینکه منتظری حکومت اسلامی را ابزار شیطان خواند شفاف تر؟ خامنه‌ای منفور به دنبال تمرکز قوا قبل از خونریزی ۲۲ بهمن است.

-- عین‌الله ، Jan 19, 2010

خوب الحمدالله مشخص شد که آقا اهل عقب رفتن نیتسند و محکم تا آخر قضیه ایستاده اند و این مناظره ها هم باد هوا بوده است. ایشان به خصوص در مورد بیست و دوی بهمن تاکید دارند. معلوم است خبرهایی در راهست. احتمالا مراسم در یک محوطه کوچک با آدم های دستچین شده برگزار می شه و در سطح شهر بگیر و ببند راه می افتد. خوب پس در بر همان پاشنه سابق می خواهد بچرخد. منتهی ظاهرا دست آقایان این بار پر و پیمان تر است. البته قدیم ها می گفتند اب برای شنا کردن در آب باید خودش را سبک کند و گرنه ...

-- بدون نام ، Jan 19, 2010

آیت‌الله خامنه‌ای: خواص موضع خود را شفاف کنند.... که ما هم بدانیم چند تا جای جدید در زندانها تدارک ببینیم!

-- ستاره ت ، Jan 19, 2010

خوب حال اگر خواص مخالف خامنه ای بودند تکلیف چیست؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Jan 19, 2010

دلیل بسیار ساده است و نیازی به سیاست مدار بودن برای فهم آن نیست.درست مثل قبل ودر طول انتخابات قضا را کمی باز می کنند و اندکی آزادی می دهند و حرف از آرامش و دیالوگ میزنند تا جمعیت زیادی را برای 22 بهمن بسیج کنند ، مثل انتخابات و بعد که خرشان از پل گذشت از پایگاه مردمی خود حرف خواهند زد و با اتکا به آن مخالقین را نیز بیشتر از امروز قلع و قمع خواهند کرد.
آن چه که مسلم است این رژیم که با ترور وخشونت وخفقان تا به امروز داوم آورده اگر هم بخواهد نمی تواند خواسته های حداقلی جنبش سبز که در بیانیه آقای موسوی در خواست شده بر اورده کند چون در این صورت رژیم بخودی خود سرنگون سرنگون می شود.
حال با تو جه به اینکه در رژیم حاکم تن به اصلاحات نمیدهد و " اصلاح" امکان پذیر نیست و نمی تواند بستر تغیر شود .در واقع خواسته های آقای موسوی از این رژیم خواسته های انقلابی است و متاسفانه جز با انقلاب و گذر از باران سرخ نمی توان تغیری در سیاست این رژیم ایجاد کرد.
برخلاف باور عده ای از دوستان در جهان امروز دیگر انقلاب به معنی رفتن یک طبقه و جایگزینی طبقه دیگر نیست بلکه قشری جایش را به قشری دیگر می دهد و با حرکت از همین تعریف تا به امروز آقای موسوی و کروبی موضع انقلابی دارند و برآورده شدن خواسته هایشان نه از جاده اصلاحات که از انقلاب می گذرد و به عبارتی این رژیم یک انقلاب دیگر روی دست مردم ایران گذاشته و باز باید عده زیادی کشته شوند .و متاسفانه در فضای فعلی ایران آزادی به سادگی و با دیالوگ به دست نمی آید چون :" نظام‌های ایدئولژیك برای عقب‌نشینی طراحی نمی‌شوند و نخستین گام عقب‌نشینی، اولین قدم به سوی فروپاشی خواهد بود"

-- jaleh ، Jan 19, 2010

خامنه ای؛ هر فردی با هر عنوان و موقعیتی، اگر بخواهد جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد، از نظر عموم ملت ایران، «انسان منفوری» است. تو با انتخاب احمدی و سرکوب و کشتار مردم، جامعه را به سمت نا امنی سوق داده ای و از نظر ملت ایران موجودی «منفور» هستی.
ولی فقیه منفور،

-- Manforian ، Jan 19, 2010

دل بستن خامنه ای دیکتاتور به خواص بی خاصیت درون نظام جهل و جنایت دقیقا به پایان خط رسیدن نظام اش را بیان میکند زیرا همان خواصیکه او از انها حاجت می خواهد که خود شان بارها بر منفوریت این نظام دیکتا توری تاکید کرده اند دیگر اینکه مردم خواص و غیرخواص نمی شناسند واز این مرحله عبور کرده و دنبال خوا ست اصلی خویش یعنی نفی ولایت فقیه و بنای ایرانی ازاد و دمکراتیک هستند وبی شک بدان خواهد رسید.
پس باید از لابلای حرف های خا منه ای دریافت که دشمن یعنی حاکمیت ولایت فقیه در شدیدترین تنگنا قرار گرفته وهر لحظه خودرا در معرض انقراض می بیند برای همین همه باید خودمان را برای یک ٢٢ بهمن تاریخی اماده کنیم . پیروزی نزدیک است

-- Hamid ، Jan 19, 2010

22 بهمن جوابت را می گیری .مگر نشنیدی و ندیدی میلیون ها ایرانی با وجود توپ و تانک مزدورانتان بارها به خیابان ها ریختند و گفتند شما ها را نمی خواهند باز هم به خیابان می ایند اینبار حتما تظاهرکننده ها را ببینید درپستو قایم نشو .

-- 22 بهمن ، Jan 19, 2010

نظر خواص همان است که بود.یکی میخ و یکی به نعل.تنها چیزی که روشن است و تغیر نمیکند نظر مردم است

-- حمید حیات ، Jan 19, 2010

آیاواقعا اگر تعداد معدودی مخالف شما بودند اینقدر هیاهو وتبلیغات لازم بود؟واقعا مردم رااحمق فرض کرده است این آقا.
شما چه فکری میکنید؟

-- علی ، Jan 19, 2010

جناب سحابی و موسوی، این آقا سید دارد جواب پیام های آشتی جویانه شما را میدهد! خوب گوش کنید؛ تهدید و ارعاب در پیامش موج میزند.

-- homayoun ، Jan 19, 2010

این هم جوابی دیگر به آنها که فکر کرده بودند که خامنه یی نرم شده است و مدارا پیشه کرده است که اگر آنطور هم می بود برای ما فرقی نمی کرد. ما جان به لب شدگان این ...را نمی خواهیم و خامنه یی باید برود و دیگر فرقی نمی کند که خواص و عوام او چه مرزبندی با مردم دارند مردم رهبری را به دست گرفته اند و 22 بهمن روز مرگ آنها است. فلاکت عاشورا را باید دوباره تجربه کنند و عظمت ملت اینبار پایه های تخت ...را از جای بر خواند کند. دیگر صحبت انتخابات نیست. فریاد نبودن خامنه ای است.

-- داریوش ، Jan 19, 2010

پدرجان،
چرا اینقدر عصبانی هستید؟
چون بسان سی سال گذشته تائید و تمجید نشده اید، عصبانی هستید؟!
چون هفت ماه است التماس تائید دارید و پاسخ مثبتی نمی شونید عصبانی هستید؟!
اما چرا نمی شنوید؟؟ مگر ثقل صماعه پیدا کرده اید؟؟
این ملت از خواص و عوامش، با صدای بلند، هفت ماه است، نفی جنابعالی و نبود حکومت فاسد حضرتعالی را فریاد میزنند!!
نمی شنوی؟! یا خود را به نشنیدن می زنید؟؟
یا باز این همه فریاد را به هم دشمن فرضی نسبت می دهید؟؟
شما و تمامی مزدوران بی سواد شما، هفت ماه است با تمام قدرت وبا کمال نابخردی و بلاهت تمام در صحنه بوده اید! چه حاصل گشته که باز رجز می خوانید؟؟
فرصت زیادی باقی نماینده، چشم بگشایید و گوش باز کنید، اضمحلال این نظام فاسد را به عیانی آفتاب است، روزگار سختی در پیش دارید ...

-- زوربای یونانی ، Jan 19, 2010

خواص کسانی هستند که قبل ازانقلاب با سلطنت مطلقه به مبارزه میکردند در دهه اول پیروزی انقلاب هم درکنار امام خمینی ره بودند که پس از رحلت امام و روی کار آمدن ایشان وتبدیل ولایت فقیه به ولایت مطلقه همگی کنار گذاشته ویا زندانی ویا درحصرشدند وامروز هم مورد اهانت چماقداران ایشان قرار گرفته اند .من نمیدانم ایشان ازکدام خواص می خواهدکه مرز‌بندی‌ خود با دشمنان را مشخص کنند.؟چه خوب بود ایشان آماری ازدشمنان وخواص ارائه میدادند.آیا ازخواص کسی مانده است .ایشان فراموش کردند که روزی درجمع کسانی که به حضورش برده بودند حطاب به آنان از مردودی خواص سخن گفت .درجمع دیگری ازریزش ورویش سخن به میان آورد وحال ازخواص می خواهد که مرزبندی خود رامشخص نمایند

-- ابراهیم ملکی ، Jan 19, 2010

خامنه ای ... امروز دیگه حناش رنگی نداره رفسنجانی گول حرفاشو نمیخوره

-- خامنه ایی ، Jan 19, 2010

این بابا عین دایی جان ناپلئون حرف میزنه. هر چی میشه میگه تقصیر انگلیسی هاست! جوان کشی ها یش هم مثل ضحاکه، هر روز چند جوان مملکت را به زندان نیندازه و یا نکشه انگار که خوابش نبره. ..خودش را به کر بودن زده و خلاص کرده، هزار بار خواص گفتند اقا اخر خطه، مردم دیگه دوست ندارند به شما سواری بدند، هی میگه چی گفتید؟ شفافتر؟

-- سارا ، Jan 19, 2010

فرموده اند:...عده‌ای در فضای فتنه و غبارآلودگی، با زبان، اسلام را نفی و در عمل نیز جمهوریت نظام را نفی می‌کنند....
سوال :
آياانحصارطلبي در همه زمينه ها قبول جمهوريت است؟..آيا شکستن دست و پای جوانان و سوزاندن بدن و..... آنان اسلام است؟

-- سعيد ، Jan 19, 2010

يادتان باشد روز 22 بهمن تا ساعت 11 هيچكس شعار نمي دهد بعد كه تا عمق استراتژيك دشمن (مزدوران خامنه اي) نفوذ كرديم شعار شروع مي شود.

-- دشمن خامنه اي ، Jan 19, 2010

شاه صدای انقلاب مردم را شنید و دست زن و بچه اش را گرفت و سالم از مملکت خارج شدند اما شما صدای انقلاب مردم را شنیدید و هم چنان در ایران ماندید تا جنازه خانواده تان را از ایران خارج کنید بهتر است تا دیر نشده همان کاری را بکنید که شاه کرد و گرنه موج انقلاب تن سالم برای شما نخواهد گذاشت چون سرنوشت را نمی شود عوض کرد

-- مجید ، Jan 19, 2010

اگر این همه دشمن در ایران باشد پس وای به احوال شما
آخه من چه طوری باور کنم .شما از روز پیروزی انقلاب تا حالا در راس امور بوده اید چرا نتوانسته اید دشمن را به دوست تبدیل کنید.
به نظر من مشکل جای دیگری میباشد وشما آقای خامنه ای سعی کنید که بیشتر دشمن تراشی نکنید

-- شهرام دشتی ، Jan 19, 2010

موضع خواص يعني مي‌كشيم، ترور مي‌كنيم و شكنجه و تجاوز مي‌كنيم و پدر مردم ايران را در مي‌آوريم.

-- بدون نام ، Jan 19, 2010

22 بهمن در سراسر ايران پاسخ دندان شكن و دشمن شكني به تو ... مي‌دهيم. و مشت محكمي بر دهانت مي‌زنيم. البته بدون خشونت كه خون از دهانت نريزد اما نتواني سرت را بالا بگيري. ايرانيان ديگر به دنياي قبل از 22 خردادماه بر نمي‌گردند.

-- بدون نام ، Jan 19, 2010

بنده به آقای خامنه ای امام عزیز لباس شخصی ها و لباس سبز ها و بسیجی ها سلام می کنم. البته فقط فرماندهان بسیج و سپاه هستند که این چنین سر در رکاب آقا دارند. اما بعد اینکه بنده بسیار خوشحالم که سرکار عالی اینهمه در آدمکشی و ...و نیابت امام عج لجاجت و سماجت و درایت و کفایت و صلابت و امارت و شناعت بخرج می دهی! زیرا هر قدر اینهمه لجاجت و چه و چه را بکنی در ریشه کنی این درخت مسموم مردم رادیکالتر و عمیق تر وارد میدان خواهند شد. بنده به عنوان یک آدم ضد خونریزی به شما پیشنهاد می کنم هر چه زودتر قدرت را ترک کرده و بساط یک رفراندوم را فراهم آورید. در غیر این صورت ... که دارید تعداد دیگری از هموطنان ما را خواهید کشت، عده ای دیگر از دختران پسران ما زیر تجاورات فرزندان شما و ... خواهند مرد، ... اما در نهایت این خشونت بر علیه کل روحانیت منعکس خواهد شد. بنده از طلبه ها می خواهم، از روحانیت می خواهم، از بازار می خواهم از روضه خوانها می خواهم، از سپاهیان و بسیجیان می خواهم از سربازان وطن می خواهم که در یک نافرمانی از پشتیبانی این ...دست برداشته ، برائت جسته و به مردم بپیوندند! و من همچنین از عموم مردم درخواست می کنم به هر نوعی که می توانند مخالفت و حتا ضدیت خودشان را با آدمکشی و آدمکشان نشان دهند.
...
زنده باد انقلاب سبز
...
زنده باد جمهوری ایرانی
...

-- بدون نام ، Jan 19, 2010

پيشنهاد:

22 بهمن امثال همه مردان سبز با گذاشتن ريش و ...و استفاده از چفيه بيايند و زنان سبز هم با چادر و حجاب اسلامي. مانند خواهران و برادران بسيجي و ارزشي. بيايند. پس از حضور گسترده و نفوذ در مواضع اوباش خامنه‌اي در حضور سخنران كه احتمالا احمدي نژاد است و در ميدان آزادي سخنراني مي‌كند. يكصدا شعارهاي مرگ بر ديكتاتور و رفراندوم رفراندوم رفراندوم و ... را كه از قبل آماده كرده‌اييم سر مي‌دهيم. همان بلايي كه رومانيايي‌ها سر ديكتاتورشان چائوشسكو آوردند سرش مي‌آوريم.

نماد ما در آن روز فريادمان خواهد بود. لطفا بجاي نمادهاي ديداري از نمادهاي شنيداري استفاده كنيد. تا هزينه دستگيري و ضرب و جرح و ... را پايين آوريم.

ريش مي‌گذاريم و چفيه مي‌بنديم و با چادر و ... مي آييم.

بياييد از تبليغات خودشان عليه خودشان استفاده نماييد.

-- بدون نام ، Jan 19, 2010

موافقم! ما عوام که داریم ۷ ماه فریاد میزنیم نه انتخابات رو قبول داریم نه جمهوری اسلامی را
حالا نوبت خواص که اعلام کنن با مردم هستن یا با دیکتاتور

-- ali ، Jan 19, 2010

دستور میدهیم خواص از من حمایت کنند. خنثی معنی ندارد ، اگر حمایت نمی کنند جایشان زندان است

-- مسعود ، Jan 19, 2010

باعث خجالت است. کی‌ خواص هستند؟ مرد ...، در یک دمکراسی پارلمانی مردم سالارند و حاکمیت خدمت گذار. شما دیکتاتورهی مذهبی‌، اینقدر راه را بخاطر باور مردم، باز دیدید که این چنین چرندیات (فحش نیست، عنوان مظلومیت ایرانی‌ است) ...می‌کنید. آقای مثلا رهبر، خجالت دارد. شرم کنید.

-- دکتر میر حسین ، Jan 19, 2010

اینگونه صحبت کردن با مردم کشور مرا به یاد اظهارات بوش می اندازد که گفته بود هر که با ما نیست محور شرارت است. اسن آقا این هفت ماهه نشینده که همه ی اون خواص به شکل های مختلفی اعلام موضع کردند :
خطبه های نماز جمعه ی 26 تیر آقای رفسنجانی شفاف نبود!!!
این آقا هر کس مواضع شبیه او را نداشته باشد مواضع غیر شفاف می داند به عبارتی مانند بوش گفته: هر که مواضع ما را داشته باشد موضعش شفاف است و اگر هر موضعی غیر موضع ما را داشته باشد موضعش شفاف نیست.
شما مردم عزیز خودتان قضاوت کنید شباهت منطق این آقا را با بوش!!!!!!

-- بنده خدا ، Jan 19, 2010

اي رهبر فرزانه جمله‌ات را اصلاح كن. بهتر بود مي‌نوشتي خواص موضعشان را با ما و نظام مشخص كنند. شايد خودت هم فهميدي كه دشمن ملت ايران هستي و خواص بايد موضع خود را در مقابل دشمني مانند تو روشن كنند! حالا برو با رفقايت فكر كن ببين چي گفتيد!

-- بدون نام ، Jan 19, 2010

این خواص را از کجایشان دراوردند به حق چیزهای نشنیده منافق و نخودی و بیخودی و خودی و ضدانقلاب و از این چیزها شنیده بودیم الان نوبت خواص است ؟!!

-- این بعنی چه ؟ ، Jan 20, 2010

هم میهنان گرام،
با ادامه همبستگی گسترده ما زوال این نظام حتمی ست.
تظاهرات، نافرمانیهای مدنی، آگاه سازی و خبر رسانی سراسری و اعتصابات همگانی این اشغالگران را رفته رفته متواری خواهد کرد.
پس بپا خیزیم و ایران را از چنگهای ...و فرسوده این ... ها رها سازیم.

-- پیوند کوشش ، Jan 20, 2010

دشمن خواص دشمن خواص دشمن خواص دشمن خواص دشمن خواص دشمن خواص دشمن خواص دشمن خواصدشمن خواص دشمن خواص دشمن خواص دشمن خواص :))

-- فرزاد ، Jan 20, 2010

۲۲ بهمن با تمام قوا در صحنه خواهیم بود و با نمادهای سبز علوی در حمایت از رئیس جمهور منتخب مردم "میرحسین موسوی" عاقلانه و مدبرانه حرکت خواهیم کرد.
یا حسین/میرحسین
V

-- حمید رضا ، Jan 20, 2010

البته ما باید قبل از ایشان این موضوع را مطرح می کردیم که سران و ارتشیان و نظامیان باید موضعشان را مشخص کنند یا در صف مردم قرار بگیرند یا در مقابل مردم که ما هم دوست و دشمن خود را بشناسیم.

-- داریوش ، Jan 20, 2010

مردم روز 22 بهمن موضع شفاف و قاطع خود در مورد نفی ولایت خامنه ای را اعلام و به جهانیان نشان خواهند داد. خامنه ای از بقیه می خواهد که در کشتار و سرکوب ملت با او همراه شوند تا نظام ارتجاعی اش سقوط نکند. بهترین راه برای خامنه ای تسلیم شدن به اراده خلق و استعفا می باشد. برای جلوگیری از خونریزی باید خامنه ای خودش این حکومت را باطل و منحل اعلام نماید. زمان برای یک جامعه آزاد و مستقل و جدا از دین فرا رسیده است. اعدام انسانها به بهانه محاربه بسیار شرم آور و مسخره می باشد. سازمانهای حقوق بشری باید قاطع در برابر این احکام وحشیانه موضع بگیرند و مانع یک فاجعه جدید مانند قتل عام زندانیان در سال 67 شوند.

-- اسفندیار ، Jan 20, 2010

تجدید نظر رهبری
خامنه ای هم به موج سبز پیوست
پرده پشت سرش را عوض کردند واز رنگ آبی به رنگ سبز تغییر دادند.آیامی خواهند به مردم بگویند ما هم تجدید نظر کردیم

-- تجدید نظر رهبری ، Jan 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)