تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت ادوار تحکیم از راه‌کار‌های موسوی و کروبی

سازمان ادوار تحکیم وحدت با محکوم کردن افزایش فشار‌ها بر فعالان دانشجویی و مدنی، از راه‌کار‌های میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای خروج ایران از وضعیت «بحرانی» حمایت کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه منتشر کرده، راه‌کار‌های ارائه شده در بیانیه‌های موسوی و کروبی را «مسیری برای خروج جامعه از بحران، احقاق حقوق ضایع شده ملت و تامین منافع ملی» دانسته است.


میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفت دولت، در بیانیه‌های جداگانه‌ای، هر یک، پنچ راه‌کار برای خروج ایران از وضعیت «بحرانی» ارائه کرده‌اند.

راه‌کار‌های این دو با استقبال جریان‌های سیاسی و فعالان مدنی مواجه شده است.

بیانیه سازمان ادوار تحکیم وحدت در حمایت از راه‌کار‌های این دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات، در شرایطی منتشر می‌شود که فشار‌ها بر فعالان مدنی و دانشجویی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده که مجموعه اقدامات اخیر، «نوعی فرار به جلو جهت انحراف افکار عمومی از شکست فاحش حامیان دولت در بسیج نیروی مردمی» است

افزایش این فشار‌ها، پس از حوادث روز عاشورا صورت گرفته و طی آن ده‌ها فعال سیاسی، مدنی و روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

سازمان ادوار تحکیم در واکنش به این بازداشت‌ها و فشار‌ها اعلام کرده که این اقدامات، «کوششی بی‌حاصل در قلب واقعیات سرکوب خونین معترضان» در روز عاشورا است.

در این بیانیه آمده که مجموعه این اقدامات، «نوعی فرار به جلو جهت انحراف افکار عمومی از شکست فاحش حامیان دولت در بسیج نیروی مردمی» است.

در بخش دیگری از این بیانیه، به موضوع محکومیت برخی اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت اشاره و اعلام شده که سازمان ادوار تحکیم وحدت، حمایت از دبیرکل و سخنگوی این سازمان را وظیفه خود می‌داند.

سازمان ادوار تحکیم در واکنش به بازداشت‌ها و فشار‌ها اعلام کرده که این اقدامات، «کوششی بی‌حاصل در قلب واقعیات سرکوب خونین معترضان» در روز عاشورا است

احمد زید‌آبادی و عبد‌الله مومنی، دبیرکل و سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت و تعدادی از اعضای این سازمان، در حوادث پس از انتخابات بازداشت و همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

سازمان ادوار تحکیم وحدت همچنین حملات به دفاتر آیت‌الله یوسف صانعی در برخی شهرستان‌ها، فشار‌ها بر احزاب به خصوص نهضت آزادی ایران و حمله به مهدی کروبی در شهر قزوین را محکوم کرده است.

در هفته‌های اخیر، گروهی از لباس شخصی‌ها به دفاتر ایت‌الله صانعی در برخی شهرستان‌ها حمله کرده‌اند.

فعالیت‌های نهضت آزادی نیز بر اثر فشار‌های نیرو‌های امنیتی به طور موقت تعطیل شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

موسوی کروبی خاتمی همواره گفته اند که در چارچوب همین قانون اساسی (یعنی جمهوری اسلامی با ولایت فقیه ) دارند مبارزه میکنند به قصد اصلاح . موسوی از همه عقب تر میخواهد صدر انقلب (عصر خمینی ) را برگرداند !
در بیانیه از همه عقبتر دولت را به رسمیت شناخت ! فقط خواست مسولیت پذیر باشد !
چپ ها و به اصطلاح دموکراتها و سکولارها چگونه از بیانیه موسوی حمایت میکنند و ان را حتا بهتر از بیانیه روشنفکران مذهبی میدانند ؟
آیا موسوی و قانون اساسی فعلی ایران را دموکراتیک میکنند طوری که دگر اندیشان به آسانی فعالیت و ابراز عقیده کنند ؟ آیا این همان دنباله روی از اصلاح طلبان نیست که چپ ها میخواهند از ان دور باشند ؟
اگر قصد براندازی است پس دنباله روی از موسوی که پشت اصلاح طلبان و نزدیک به ولایت مداران حرکت میکند چه معنی دارد ؟
شما خودتان را گول میزنید یا فکر میکنید خیلی زرنگید؟
به نظر میرسد چپ ها و به اصطلاح دموکراتها با تبعیت از استراتژی حزب توده ترجیح میدهند دنباله رو موسوی شده و با رژیم آشتی کنند ولی از خجالتشان برای توجیه طرفدارانشان (که تا پیش از تظاهرات دولتی و عقب نشینی آشکار موسوی به آنها وعده فروپاشی داده بودند ) یک جنگ مصنوعی با لیبرالها راه انداخته اند که چرا شما با ما مرزبندی دارید. پس ما با ارتجاع میسازیم!
حالا میشود دقیقن فهمید چرا توده ای ها مصدق را نهادند و با کاشانی و انگلیس و بقایی و امریکا و شوروی ساختند .
...
تکلیفتان را روشن کنید یا سرنگونی ( که طبعا بدون خشونت امکان پذیر نیست و با موسوی نمیشود )
یا اصلاح ( بیانیه روشنفکران لیبرال مذهبی )

-- SORAYA ، Jan 12, 2010

کامنت ثریا خانم را دیدم با شتاب و عجله ای که ایشان دارن به نظر میرسه خارج کشور زندگی میکنید و بیرون گود میگید لنگش کن. البته حق دارید ولی سوالم این است اگه اقایان موسوی کروبی و خاتمی از همین ابتدا اعلان کنند که ولی فقیه و قانون اساسی را قبول ندارند ایا این بهانه خوبی برای جنایتکاران افراطی رژیم نبود؟ قبول کنید تنها کسانی که میتوانند با این رژیم سراسر جهالت مبارزه کند همینها در ایرانند البته به حمایت تمام گروهها از روشنفکر مذهبی و غیر مذهبی نیاز دارند پس باییم همه متحد شویم.

-- sasan ، Jan 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)