تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ابهام در استعفای کنسول ایران در نروژ

در حالی که رسانه‌های نروژ، از استعفای کنسول ایران در این کشور خبر می‌دهند، وزارت خارجه جمهوری اسلامی این گزارش‌ها را تکذیب می‌کند.

وزارت خارجه ایران، امروز چهارشنبه، گزارش‌ها درباره استعفای محمدرضا حیدری، کنسول جمهوری اسلامی در اسلو، پایتخت نروژ را تکذیب کرد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به رویترز گفته که ماموریت این مقام دیپلماتیک به پایان رسیده و به زودی به تهران بازخواهد گشت.

آقای مهمانپرست افزوده که فرد جدیدی به جای محمدرضا حیدری به زودی عازم نروژ خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است که محمدرضا حیدری که سه سال بود در سفارت ایران در نروژ کار می‌کرد، دو هفته است که استعفا داده و در محل سفارت حاضر نشده است

این در حالی است که تلویزیون ان.آر.کی نروژ در مصاحبه‌ای با محمدرضا حیدری، از قول وی گفته است که به دلیل سرکوب تظاهرکنندگان مخالف دولت در ایران، از سمت خود استعفا داده است.

آقای حیدری افزوده است: «شیوه برخورد مقام‌های رسمی با تظاهرکنندگان در روز عاشورا من را به این نتیجه رساند که دیگر قادر به ادامه دادن نیستم.»

گزارش‌ها حاکی است که محمدرضا حیدری که سه سال بود در سفارت ایران در نروژ کار می‌کرد، دو هفته است که استعفا داده و در محل سفارت حاضر نشده است.

خبرگزاری مهر نیز به نقل از یک مقام مطلع در وزارت امورخارجه نیز این خبر را «شایعه» خوانده و گفته است که «این موضوع صحت ندارد.»

به گفته این منبع آگاه، «این نوع اخبار در زمره ده‌ها شایعه‌ای است که منابع غربی به عنوان جنگ روانی و شانتاژ مطرح می‌کنند و پاسخگویی به اخبار از این دست فاقد اهمیت است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یکی از بستگان من که هم در سفارت یک کشور اروپایی « خدمت » می کند و هم در حال خرید بنزین ارزان بدون مالیت و فروش همین بنزین و هم خرید و فروش سیگار و سایر اجناسی ست که هر دیپلمات سالم از کشوری سالم با وازارت امور خارجه ای سالم و با حکومتی سالم و غیر کودتایی ست. اما او این کار را با هزار دلیل شرعی انجام می دهد و فکر می کند که از غرب مصادره ی به مطلوب اسلامی انجام می دهد. بله این فامیل سببی ما می گوید که این بابا از اول هم مزدور غرب بوده و حالا در آن آنجا پناهنده شده. این سفیر محترم از قبل مادر و خواهر و برادرش را هم برای معالجه درد بی درمان اسلام ناب محمد به غرب آورده بوده است.
زنده باد سبزی
مرگ بر سیاهی

-- بدون نام ، Jan 6, 2010

پناهندگی كنسول های‌ایران

درپی خبرپناهندگی کنسول ایران در نروژ
اینک
کنسول ایران در پراگ هم چند ماه است که ماموریتش تمام شده واز رفتن به ایران امتناع ورزیده.حالا وزارت خارجه چندتا را می تونه توجیه بکنه.
قاعدتا ماموران دیپلماتیك ایران در خارج از كشور بعد از دوره ماموریتشان به كشور باز می گردند و مامور جدید به جای او اعزام می شود.

؟

-- پناهندگی كنسول های‌ایران ، Jan 6, 2010

قسم حضرت عباس راقبول بکنیم .یا دم خروس را...............؟ ۱۶م دی ۱۳۸۸ ، ۱:۰۵ ب.ظ Your comment is awaiting moderation.

کنسول ایران در پراگ ماموریتش تمام شده از رفتن به ایران امتناع ورزیده
درپی خبرپناهندگی کنسول ایران در نروژ
اینک
کنسول ایران در پراگ ماموریتش تمام شده از رفتن به ایران امتناع ورزیده.حالا وزارت خارجه چندتا
حالا قسم حضرت عباس راقبول بکنیم .یا دم خروس را……………؟
را می تونه توجیه بکنه.
قاعدتا ماموران دیپلماتیک ایران در خارج از کشور بعد از دوره ماموریتشان به کشور باز می گردند و مامور جدید به جای او اعزام می شود.

-- قسم حضرت عباس راقبول بکنیم .یا دم خروس را...............؟ ۱۶م د ، Jan 6, 2010

Afarin bar in gheirat.

-- majid ، Jan 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)