تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محکومیت بازداشت‌های اخیر در ایران

شورای فعالان ملی-مذهبی با انتشار بیانیه‌ای، بازداشت‌ها و فشارهای سیاسی بر نیروهای ملی-مذهبی را به شدت محکوم کرد.

این شورا در بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه، اعلام کرده اتهاماتی که علیه نیرو‌های ملی‌-مذهبی طرح شده، «سرانجامی جز خسران» برای بازیگران عرصه قدرت نخواهد داشت.

در این بیانیه همچنین از دستگیری ابراهیم یزدی، مرتضی کاظمیان و تائید محکومیت احمد زید‌آبادی انتقاد شده است.

این شورا اعلام کرده که در ماه‌های گذشته، نیروهای ملی-مذهبی به «طرق مختلف تحت فشار و ایذاء» قرار گرفته‌ و برخی روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی به صورت «غیرقانونی و غیرمنصفانه» بازداشت شده‌اند

این بیانیه اعلام کرده که در ماه‌های گذشته، نیروهای ملی-مذهبی به «طرق مختلف تحت فشار و ایذاء» قرار گرفته‌ و برخی روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی به صورت «غیرقانونی و غیرمنصفانه» بازداشت شده‌اند.

در ۱۰ روز گذشته، تعدادی از فعالان ملی‌-‌مذهبی و اعضای نهضت آزادی ایران از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

آن‌طور که اعضای نهضت آزادی گفته‌اند، فعالیت‌ این نهضت بر اثر فشار‌های مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی به طور موقت، متوقف شده است.

به گزارش وب‌سایت جرس، جنبش مسلمانان مبارز نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای، برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان را محکوم و از راه‌کار‌های میرحسین موسوی برای خروج کشور از «بحران» پشتیبانی کرده است.

این جنبش هشدار داده که «تهدیدهای دولت و مقامات حکومت و تشدید سرکوب‌ها و انسداد حداقل فضای فعالیت احزاب و سازمان‌های سیاسی، در شرایط کنونی، نتیجه‌ای برای برنامه‌ریزان و طراحانش نخواهد داشت.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که حوادث روز عاشورا نتیجه «سیاست نادرست است که ناکارآمدی آن در ماه‌های قبل به اثبات رسیده بود.»

«تهدیدهای دولت و مقامات حکومت و تشدید سرکوب‌ها و انسداد حداقل فضای فعالیت احزاب و سازمان‌های سیاسی، در شرایط کنونی، نتیجه‌ای برای برنامه‌ریزان و طراحانش نخواهد داشت»

جنبش مسلمانان مبارز به صراحت اعلام کرده که تنها راه «نجات» کشور، اجرای راه‌حل‌های آقای موسوی است که از حمایت این جنبش نیز برخوردار است.

میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالف دولت، چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خواستار «مسئولیت‌پذیری دولت، آزادی مطبوعات، اجتماعات، آزادی زندانیان سیاسی و تدوین قانونی شفاف برای انتخابات» شده است.

این بیانیه با استقبال گروهی از احزاب اصلاح‌طلب و پنج روشنفکر دینی مواجه شده است.

عبدالکریم سروش، محسن کدیور، اکبر گنجی، عطاءالله مهاجرانی و عبدالعلی بازرگان، با اعلام حمایت از راه‌کار‌های موسوی، همچنین خواستار استعفای محمود احمدی‌نژاد، برگزاری مجدد انتخابات و لغو نظارت استصوابی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)