تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار بی‌سابقه وزیر کشور به معترضان

وزیر کشور به مخالفان دولت هشدار داد در صورتی که در اعتراض‌های خیابانی شرکت کنند، «محارب» شناخته خواهند شد.

براساس قوانین جمهوری اسلامی، مجازات «محاربان»، اعدام است.

مصطفی محمد‌نجار، وزیر کشور گفت که بعد از حوادث روز عاشورا، کسانی که در تجمعات اعتراضی شرکت کنند، «محارب» محسوب شده و جرم آنها «اقدام علیه امنیت ملی» است.


AFP

پیش‌تر مقام‌های امنیتی و انتظامی هشدار داده بودند که با مخالفان با جدیت برخورد خواهند کرد و کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی شعار می‌دهند، «محارب» محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای محمد‌نجار افزوده است: «تکلیف محارب روشن است، با آنها همان‌طور که علما و قوه قضاییه گفته‌اند، برخورد خواهد شد.»

علی مطهری، در واکنش به تهیه چنین طرحی گفته که «روح‌الله حسینیان علاقه خاصی به اعدام» دارد. از حسینیان به عنوان یکی از امضا‌کنندگان این طرح نام برده می‌شود

اظهارات وزیر کشور یک روز پس از آنکه گزارش شد ۳۶ نماینده محافظه‌کار مجلس، طرحی مبنی بر کاهش زمان اعدام «محاربان» از ۲۰ روز به پنج روز در دست تهیه دارند، ایراد می‌شود.

علی مطهری، نماینده مجلس امروز سه‌شنبه در واکنش به تهیه چنین طرحی گفته که «روح‌الله حسینیان علاقه خاصی به اعدام» دارد.

از روح‌الله حسینیان به عنوان یکی از امضا‌کنندگان این طرح نام برده می‌شود.

به گزارش وب‌سایت پارلمان‌نیوز، آقای مطهری افزوده که حسینیان در زمانی که قاضی بوده، احکام اعدام بسیاری صادر کرده که نشان‌دهنده «روحیات» وی است.

اظهارات وزیر کشور یک روز پس از آنکه گزارش شد ۳۶ نماینده محافظه‌کار مجلس، طرحی مبنی بر کاهش زمان اعدام «محاربان» از ۲۰ روز به پنج روز در دست تهیه دارند، ایراد می‌شود

این نماینده مجلس اظهار داشت که با طرح مذکور، مخالفت است و به آن رای نخواهد داد.

پس از حوادث روز عاشورا، گروهی از محافظه‌کاران، مخالفان را «محارب» دانسته و خواستار برخورد قضایی با آنها شده‌اند.

مخالفان در این روز شعار‌های تندی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی سر دادند.

در جریان حوادث این روز، دست‌کم هشت نفر کشته شدند که علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی یکی از آنها است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما از رهبرتان گذشته‌اييم. فكر كرديد به چند ...مواجب بگير وي در مجلس توجهي مي‌كنيم. ما همه «محارب» هستيم بياييد ما را بگيريد. سي سال است با همين احكام ضد بشري «محارب و مفسد في‌الارض» ايرانيان را مي‌كشيد و مورد تجاوز و شكنجه قرار مي‌دهيد. فكر كرديد با اين دست تهديدات مي‌توانيد ما را بترسانيد. جوانان ما را كشته‌اييد فكر كرديد عقب مي‌نشينيم. ملت ايران 22 خرداد از شما گذشت. بگرديد سوراخي براي خزيدن و پنهان شدن بيابيد.

-- حسين ، Jan 5, 2010

آخرين اقدام رژيم‌هاي در حال زوال دست زدن به اقدامات كور و وحشيانه است. استبداد حاكم بر ايران نيز اعدام را راهي براي بازداشتن جنبش سبز و مردم سبز ايران تلقي مي‌كند. اما «با رويش جوانه‌ها چه مي‌كنيد»

-- بدون نام ، Jan 5, 2010

استبداد مذهبي يعني همين حكم علما و قوه قضاييه عليه زن و مرد و پير و جوان ايراني. يعني اينكه ريختن خون ايرانيان از نظر علماي شيعه مباح است.

-- بدون نام ، Jan 5, 2010

خیلی لازم نیست جنگ روانی راه بیاندازند مهم نیست که چه میگویند وشما هم لطفا خیلی تیتر را بزرگنمایی نکنید وقتی انسان چیزی ندارد از دست بدهد اهمیتی ندارد که وزیر کشور چه میگوید ما آزادی را میخواهیم هزینه اش هم بر روی چشم از شیمیایی کردن بگیرید تا اتمی کردن ملت فرقی ندارد که این جماعت چطور میخواهد مردم را ساکت کند ترس ولرز بیخود در درون مردم نیندازید ما باید به شهر آزادی به آسمان آزادی به دنیای آزادی برسیم حالا یک ...که اسمش فعلا وزیر کشور است میاید یک هارت وپورتی میکند مگر تا حالا اهمیتی داده شده است خامنه ای میخواست حسینی کند حسینی اش هم عملی شد وکشتارش را کرد و زیر ماشین نه در صحرای کربلا که در کربلای تهران له ولورده کرد ویزید تر شد درود بر روان پاک شهدای جنبش مردم

-- خورزو گنجعلی ، Jan 5, 2010

الان وقته این است که مراجع شیعه بفرمایند که خیر ، این دولت مرجعیت این را ندارد که کسی را محارب اعلام کند

-- شرمنده از ۵۷ ، Jan 5, 2010

نشانه ای دیگر از ذوب شدن در «جهالت» آقای نجار.
بابا جان: آیه ٣٣ از سوره ٥ در قرآن مطلقا و مطلقا حالت امری و دستوری ندارد. تمام عواقب و مجازاتهای ذکر شده در آن بصورت افعال زمان حال است که تا ابد بر جا مانده و می ماند. کشته شدن و یا به دار آویخته شدن و یا از دست و پا قطع شدن و یا در انتها از روی زمین محو گشتن سر انجام ملتهایی بود و هست که اکثریت مردم آنها از دستورات خدا و پیامبران او سر پیچی کرده و میکنند. مشکل ملایان در کشور ما این است که از قران بدور بوده وهستند و از همدیگر تقلید و کپی کرده و کوچکترین تلاشی برای تحقیق و تجسسس و تعقل و تدبر در قرآن و آیه های آن نمی کنند و قومی را با خود به جهنم می برند.

-- بدون نام ، Jan 5, 2010

آخوندها به بهانه محاربه و شرکت مجاهدین خلق در قیام قصد دارند حمام خون راه بیندازند. ...علم الهدی شرکت در تظاهرات را مترادف با عملیات فروغ جاویدان معروف به مرصاد دانست و مدعی شد طبق فتوای خمینی حکم اعدام دارند. ...حسینیان هم معاون سابق وزارت اطلاعات و یار نزدیک سعید امامی عامل قتل های زنجیره ای بود و با قساوت تمام می خواهند زندانیان سیاسی را شکنجه و اعدام نمایند. کیهان خامنه ای نوشته بود 14 نفر از افراد ساز مان مجاهدین در روز عاشورا دستگیر شده اند و 16 بهایی. خامنه ای و نظامش نمی توانند با قتل و تجاوز ملت بر اریکه قدرت بمانند و پول نفت را غارت نمایند. جامعه جهانی باید این حکومت ...و ضد انسانی را تحریم نماید و از ملت ایران حمایت بعما آورد. مماشات و سازش با این فاشیسم مذهبی به ضرر صلح جهانی و حقوق بشر می باشد.

-- احسان ، Jan 5, 2010

حقیقت این است وقتی در جنگ ایران و عراق صدها هزار شهید و معلول و جانباز و اسیر می دهیم و با افتخار می گودیم شهیدان راه ازادی و وطن و به قول معروف شهیدان راه اسلام این بار هم حاضریم 100 هزار شهید بدهیم و کشورمان را از اشغال گران مزدور پس بگیریم.
صدها کشته در این 6 ماهه داده ایم دیدید آب از آب عم تکان نخورد چرا که خانواده ها اماده ی شهید دادن برای ازادی ایرانشان کرده اند باز هم بکشید اما ما 70 میلیون هستیم و جمعیتمان کم نمی شود تا رسیدن به ازادی از جانمان گذشته ایم

-- وحید ، Jan 5, 2010

«محاربه» واقعی یعنی حمل کردن «شمایل» و «تصاویر» این بشر فنا پذیر وآن بشر فنا ناپذیر زیر عناوین خود ساخته «راحل» و «معظم» و لبیک گفتن به آن «اصنام» بعنوان «نمایندگان و والیان خداوند» در روی زمین فانی.

-- بدون نام ، Jan 5, 2010

این هارت و پورت های اخر است

-- اسلام شناس ، Jan 5, 2010

چون نظر دادن از طرف وزارت اطلاعات هنوز جرم محسوب نمی شود و نظر دهنده هم طبق سخنان بسیار سنجیده وزیر کشور محارب محسوب نمی گردد،لذا حضورمحترم هموطنان مسلمان و غیر مسلمان عرض میکنم: منظور وزیر کشور این نیست که تظاهر کنندگان را از حکم اعدام بترساند،بلکه ایشان بدینوسیله اعلام فرموده اند مجوز کشتن محاربین در تظاهرات خیابانی به نیروهای مسلح و بسیج داده شده است.ضمنا تا انجایی که من میفهمم، کشتن محاربین که علیه دولت اسلامی قیام میکنتد ،توسط مردم هم جرم نیست و حتی وظیفه شرعی هر مسلمان است.
از خوانندگان مطالب فوق استدعا دارم اگر نظراتم صحیح نیست، با راهنمایی خود مرا از جهل بیرون اورند.
ضمنا از وزیر محترم کشور خواهش می کنم با دادن مجوز راهپیمایی به ایرانیان زیر نظر خود وزارت کشور جهت بیان مشکلات روزمره توسط مردم اقدام گردد و از مردم بخواهید هر ماهه در روز تعین شده توسط وزارت کشور از طریق راهپیمایی مسالمت امیز مشکلات خود را به گوش مسوولان برسانند.
این اقدام وزارت کشور می تواند مقابله ای با انقلاب مخملی و کنار زدن رهبران وابسته ان به غرب باشد و همچنین اقدامی برای جلوگیری از خونریزی و گرفتار شدن در دام استعمار و ایجاد هرج و مرج در کشور خواهد بود.
چانچه این پیشنهاد من به دلایلی منطقی نیست،ضرورت دارد فردی نیکوکار و ایرانی اقدام به گرفتن مجوز راهپیمایی نماید و سپس از مردم بخواهد که با حضور در این تظاهرات خواستهای منطقی خود را به گوش دولت اقای احمدی نزاد برسانند.
این حرکت اغاز یک مرحله جدید در روند سیاسی ایران و ادامه مردم سالاری خواهد بود.
خدایا میشود مسوولین و سیاسیون ما عاقل شوند و با همکاری و وحدت خود ایرانمان را اباد کنند که مردم ایران حسرت کشورهای دیگر را نخورند؟
خدایا میشود که ماه خون و شهادت به ماه دوستی و برادری مردم ایران تبدیل گردد.؟من این دعا را می کنم.
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Jan 5, 2010

محارب با چی و کی ؟؟؟؟‌با انصار حزب الله؟؟‌محارب!! بس کنید این بازیهای با کلمات ...عربی تان را!!!

-- بدون نام ، Jan 5, 2010

پس من یه محاربم چون از اسلام وقران وجمهوری اسلامی - خامنه ای -احمدی نژاد وتمام متعلقات این رژیم ...متنفرم

-- ... ، Jan 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)