تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

عامل قتل ماموران سیا معرفی شد

منابع آمریکایی، ادعای طالبان مبنی بر حمله انتحاری به نشست اعضای سازمان سیا در جنوب افغانستان از سوی یک عضو نفوذی این گروه را رد کرده و عامل این حمله را یک شهروند اردنی معرفی کرده‌اند.

اطلاعات تازه نشان می‌دهد که این حمله توسط «همام خلیل ابو ملال البلاوی»، مامور ۳۶ ساله عضو سازمان اطلاعات اردن که اهل منطقه «زرقا»، زادگاه ابومصعب الزرقاوی، یکی از سران القاعده بود، صورت گرفته است.

البلاوی، در نتیجه همکاری اردن و برای نفوذ در القاعده و ردیابی رهبران این سازمان که گفته می‌شود در مناطق قبایلی پاکستان هم‌مرز با افغانستان، بسر می‌برند، به ولایت خوست آورده شده بود.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان با پذیرفتن مسئولیت رویداد انتحاری هفته گذشته ولایت خوست در جنوب افغانستان گفته بود که یک عامل انتحاری عضو طالبان که لباس ارتش افغانستان را به تن داشت، با ورود به نشست ماموران سیا، کمربند انتحاری‌اش را منفجر کرد.

به گفته وی، مامورین سازمان سیا که با لباس محلی افغان‌ها درحال «گفتگو و تبادل اطلاعات» درباره طالبان در یک مرکز آموزشی اطلاعاتی نزدیک پایگاه پیشین هوایی خوست بودند، هدف قرار گرفتند.

دراین حمله، هفت مامور اطلاعاتی سیا و یک مامور اطلاعاتی اردنی بنام «علی بن زید» کشته شدند.

ژنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز انجام این حمله انتحاری توسط «سرباز ارتش افغانستان» را بی‌اساس خواند و گفت این ادعا به خاطر «بدنام ساختن» ارتش افغانستان صورت گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)