تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

قتل و بازداشت ده‌ها شورشی افغان

۲۵ پیکارجوی طالبان در درگیری با نیروهای ارتش و سازمان ناتو در شمال افغانستان کشته شدند و هم‌زمان ۲۲ عضو مسلح این گروه طی عملیات مشترک قوای امنیتی افغان و نیروهای بین‌المللی در شمال و غرب این کشور بازداشت شدند.

محمد عمر والی قُندوز در شمال افغانستان گفت در عملیات ویژه ارتش و نیروهای ناتو که روز شنبه در شهرستان «دشت ارچی» صورت گرفت «ملا عبدالله» فرمانده شورشیان و ۲۴ فرد مسلح وی کشته شدند.

در عملیات ویژه ارتش و نیروهای ناتو «ملا عبدالله» فرمانده شورشیان و ۲۴ فرد مسلح وی کشته شدند

به گفته محمد عمر شمار زیادی از شورشیان نیز در درگیری با نیروهای مشترک امنیتی افغان و ناتو زخمی شده و سه تن از طالبان مسلح نیز بازداشت شدند.

ژنرال اکرم سامع فرمانده هنگ دوم لشکر ۲۰۷ ظفر ارتش افغانستان در تماس با زمانه از بازداشت یک فرمانده شورشیان به همراه ۱۸ تن از افراد او در ولایت فَراه هم‌مرز با ایران خبر داد.

وی گفت «ملا اسماعیل» و دیگر طالبان مسلح، زمانی بازداشت شدند که قصد داشتند یک محموله سلاح و مهمات را از منطقه «گرانی» شهرستان بالابلوک به یک مکان دیگر انتقال دهند که با کمین قوای ائتلاف بین‌المللی و نیروهای مشترک ارتش و امنیت ملی افغانستان مواجه شدند.

بر پایه اطلاعات ژنرال سامع، از این شورشیان بازداشتی ۱۶ قبضه سلاح مختلف و مقادیر زیادی مهمات بدست آمده‌است.


پیکارجویان طالبان

مقامات افغان و بین‌المللی میگویند خشونت‌ها در سال جاری میلادی به ویژه بعد از سپری شدن بهار افزایش خواهد یافت.

طالبان نیز از هم‌اکنون از تشدید حملات‌شان علیه نیروهای دولتی و بین‌المللی خبر داده و گفته‌اند با تمام توان با این نیروها مقابله خواهند کرد.

با ازدیاد نیروهای کمکی که قرار است در سال جاری میلادی به افغانستان اعزام شوند شمار نیروهای نظامی بین‌المللی و افغان به ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید، این نیروها قرار است با شورشیان مسلح از جمله طالبان که شمار آن‌ها در حدود ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شود، بجنگند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)