تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تکذیب «آدم‌ربایی» سپاه پاسداران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر رسانه‌های بریتانیا درباره دست داشتن سپاه پاسداران در ربودن یکی از شهروندان انگلیسی در عراق در سال ۲۰۰۷ را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، رامین مهمان‌پرست در این پیوند گفت:
«این ادعاها صحت ندارد و ناشی از ناراحتی انگلیسی‌ها از واکنش ملت ایران در راهپیمایی میلیونی است که در این راهپیمایی دخالت انگلیس در امور ایران را محکوم کردند.»


پیتر مور (ای‌اف‌پی)

روزنامه گاردین چاپ انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به ربودن پیتر مور شهروند انگلیسی که روز چهارشنبه آزاد شد، متهم کرده‌است.

از سوی دیگر، ژنرال دیوید پترایوس، فرمانده ارتش آمریکا در عراق و منطقه نیز امروز جمعه گفت که «ارزیابی‌های اطلاعاتی» نشان می‌دهد پیتر مور «دست کم مدتی از دوره حبس خود را در ایران گروگان بوده‌است.»

پیتر مور، از کارشناسان رایانه‌ای بریتانیایی روز چهارشنبه پس از دو سال و نیم حبس آزاد شد. گفته می‌شود هر چهار تن محافظ شخصی در جریان گروگان‌گیری وی کشته شده‌اند.

آقای مور به همراه چهار مأمور امنیتی انگلیسی از محل وزارت دارایی عراق در بغداد به گروگان گرفته شده‌بودند. آن‌ها در زمینه نصب نرم‌افزارهای پیشرفته برای یافتن میلیاردها دلار کمک خارجی مفقود شده در عراق مأموریت داشتند.
گروگان‌گیران خواستار خروج نیروهای انگلیسی از عراق و مبادله اسرا بودند.

پیتر مور قرار است روز جمعه به بریتانیا پرواز کند.

«این ادعاها صحت ندارد و ناشی از ناراحتی انگلیسی‌ها از واکنش ملت ایران در راهپیمایی میلیونی است که در این راهپیمایی دخالت انگلیس در امور ایران را محکوم کردند»

گاردین بر اساس اظهارات فردی که وی را «یکی از افسران پیشین سپاه معرفی کرده‌است» سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، را برنامه‌ریز اصلی گروگان‌گیری اقای مور و همراهانش دانسته‌است.

به گفته این فرد، طرح اصلی ربودن این شهروندان بریتانیایی «در ایران ریخته شده و از سوی گروه‌های مسلح شیعه در شهرک صدر بغداد اجرا شده‌است.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«سپاه طراح ربودن اتباع بریتانیا در عراق»

نظرهای خوانندگان

این فریبکاریها فقط برای توجیه تحریمهای ضد مردمی اینده صورت می گیرد.هفته پیش صحبت از خانواده بن لادن در تهران و خرید اورانیوم از قزاغستان بود.امروز ادم ربایی توسط سپاه است.فردا هم بهانه ای دیگر برای شستشوی مغزی مردم دنیا می اورند که به راحتی بتوانند اعمال جنایتکارانه و ضد ایرانی خود را انجام دهند.
امریکاییان جنایتکار و همدستان غربی شان و نیز انگل چسبیده به قدرتها (صهیونیزم) با هر دولتی که به ساز استعمارگران نرقصد مخالفند و به بهانه های گونگون ان دولت را زیر فشار می گذارند و چنانچه دولت مورد نظر مقاومت کند،انرا تحریم و منزوی می کنند.اصلا برای غرب ملاک نیست که سیستم ان کشور چیست.به طور مسال کوبا دارای یک سیستم "کمونیستی "است.با این حال مورد تحریم است.روسیه و چین طبق دستور مقامات امریکایی به دولتمردان اروپایی,حق خریدن شرکتهای oادر (sanaye madar) و یا صنایع و نیز ماشین الات خاص را ندارند(تحریم تکنولزی).
اینکه روشنفکران سیاسی کار و یا خود فروخته تلاش می کنند که دولت ج.ا. را مقصر و یا عامل اصلی اعمال ضد ایرانی امریکا و غرب نمایند، حد اکثر %٣٠ میتواند صحت داشته باشد.mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Jan 2, 2010

این فریبکاریها فقط برای توجیه تحریمهای ضد مردمی اینده صورت می گیرد.هفته پیش صحبت از خانواده بن لادن در تهران و خرید اورانیوم از قزاغستان بود.امروز ادم ربایی توسط سپاه است.فردا هم بهانه ای دیگر برای شستشوی مغزی مردم دنیا می اورند که به راحتی بتوانند اعمال جنایتکارانه و ضد ایرانی خود را انجام دهند.
امریکاییان جنایتکار و همدستان غربی شان و نیز انگل چسبیده به قدرتها (صهیونیزم) با هر دولتی که به ساز استعمارگران نرقصد مخالفند و به بهانه های گونگون ان دولت را زیر فشار می گذارند و چنانچه دولت مورد نظر مقاومت کند،انرا تحریم و منزوی می کنند.اصلا برای غرب ملاک نیست که سیستم ان کشور چیست.به طور مسال کوبا دارای یک سیستم /کمونیستی/است.با این حال مورد تحریم است.روسیه و چین طبق دستور مقامات امریکایی به دولتمردان اروپایی حق خریدن شرکتهای مادر و یا صنایع و نیز ماشین الات خاص را ندارند(تحریم تکنولزی).
اینکه روشنفکران سیاسی کار و یا خود فروخته تلاش می کنند که دولت ج.ا. را مقصر و یا عامل اصلی اعمال ضد ایرانی امریکا و غرب نمایند، حد اکثر %٣٠ میتواند صحت داشته باشد.

-- mansour piry khanghah ، Jan 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)