تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت۱۸۰ دانشجو در مشهد

بیش از ۱۸۰ دانشجوی معترض روز گذشته، پنج‌شنبه در دانشگاه آزاد مشهد بازداشت شدند.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، این دانشجویان در جریان شرکت در «تجمع سکوت» که با شرکت بیش از سه هزار دانشجو و در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به این دانشگاه برگزار شده بود، دستگیر شدند.

گروهی از نیروهای لباس شخصی، چهارشنبه، نهم دی‌ماه با حمله به تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد به مناسبت «سوم شهدای روز عاشورا»، دست‌کم هشت تن از آن‌ها را با «چاقو» روانه بیمارستان کردند. در دو روز گذشته ۲۱۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه دستگیر شده‌اند.

دانشجویان مشهد در جریان شرکت در «تجمع سکوت» که با شرکت بیش از سه هزار دانشجو و در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به این دانشگاه برگزار شده بود، دستگیر شدند

به گزارش جرس، دانشگاه آزاد مشهد از ساعات ابتدایی صبح در محاصره نیروهای انتظامی، امنیتی و لباس‌شخصی‌ها بود. این تجمع بیش از چهار ساعت ادامه داشت و معترضان پایان تجمع را مشروط به آزادی دانشجویان بازداشت‌شده عنوان کرده بودند.

پس از خروج دانشجویان از دانشگاه، نیروهای یگان ویژه و لباس‌شخصی‌های با حمله به دانشجویان تعدادی از آن‌ها را دستگیر کردند.

دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد اعلام کرده‌اند که روز شنبه نیز در اعتراض به دستگیری همکلاسی‎هایشان تجمع خواهند کرد.

گفته می‌شود، دانشجویان دستگیرشده به بازداشتگاه‌های پلیس امنیت واقع در خیابان رضا، کوی پلیس واقع در رضاشهر و بازداشتگاه «مبارزه با مفاسد» شهر مشهد منتقل شده‌اند.

خانواده دانشجویان بازداشتی مشهد از ساعات ابتدایی شب گذشته در مقابل ساختمان پلیس امنیت تجمع کرده ‌و خواستار آزادی فرزندان‌شان شدند.

دفتر تحکیم وحدت روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، «حمله خصمانه» به دانشجویان مشهد و بازداشت گسترده دانشجویان در سراسر ایران را نشانه «بی‌ثباتی و سقوط مرگ‌آور دستگاه قدرت» دانست.

طی هفته گذشته شمار زیادی از دانشجویان معترض در سراسر کشور، بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، هشت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، نزدیک به ۲۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، سه دانشجوی دانشگاه علوم و فنون مازندران، ۱۱ دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه، دست‌کم چهار دانشجوی دانشگاه تهران، حداقل دو دانشجوی دانشگاه شریف از دیگر بازداشت‌شدگان هفته جاری هستند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، امام جمعه مشهد امروز از وجود دو جبهه «حزب‌الله و حزب‌الشیطان» سخن گفت و افزود:
«جنگ این دو جبهه قطعی و صریح است و امروز باید برای همیشه تکلیف جبهه حزب‌الله در برابر حزب‌الشیطان مشخص شود.»

«از این به بعد نباید انفعالی عمل کنیم تا یک مشت انسان عوضی جیره‌خوار به خیابان بریزند»

علم‌الهدی اظهار داشت: «اگر کسی پذیرای ولایت فقیه نباشد ولایت امام زمان را هم پذیرا نیست.»

خطیب جمعه مشهد اظهار نگرانی کرد که «جنگ نرم فضای کشور را فرا گرفته» و اضافه کرد: «از این به بعد نباید انفعالی عمل کنیم تا یک مشت انسان عوضی جیره‌خوار به خیابان بریزند و ما بعد از آن عمل کنیم؛ نباید بگذاریم که آن‌ها عثمان‌کشی کنند و سپس بخواهند روی موج سوار شوند.»

بسیاری از روحانیان طرفدار آیت‌الله خامنه‌ای از جمله آیت‌الله جنتی خطیب جمعه تهران، امروز جمعه معترضان را «محارب» و «مفسد فی‌الارض» خوانده‌اند.

بنا بر قانون مجازات اسلامی برای مجرمی که مفسد‌ فی‌الارض بودن او «احراز» شده باشد حکم اعدام صادر می‌شود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«بازداشت دانشجویان نشانه سقوط است»

نظرهای خوانندگان

وحشی ها یک دانشجوی دختررو هم به ضرب چاقو کشتند

-- منصور م ، Jan 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)